Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
300D flash
Fra :

Dato : 01-05-04 20:55

Hej i gruppen.
Jeg har haft 300d i 14 dage og må konstatere at blitzen virker utrolig
irriterende på omgivelserne når den hjælper autofocus.Hvordan gør i når i er
til sammenkomst ell. lignende med mange mennesker og svag belysning. Kan jeg
slå hjælpelyset fra blitzen fra?? jeg har ikke kunne finde hvor ell. hvordan
Hilsen Henrik

Fra : Frederik Thorup

Dato : 01-05-04 21:27

HØ wrote:
> [...]
> mange mennesker og svag belysning. Kan jeg slå hjælpelyset fra
> blitzen fra?? jeg har ikke kunne finde hvor ell. hvordan

Sæt den i program P, og lad være med at have blitzen oppe. Så kommer det
irriterende AF-lyshelvede ikke. Men så kan kameraet have svært ved at
fokuserer, sæt den så i manuel fokus (lille omskifter på objektivet) drej på
den yderste ring til billedet virker skarpt. Husk at stille ISO værdien
tilpas højt. Og skyd løs.

Det bedste er at skyde i RAW, også stille hvisbalancen derhjemme. Så kan man
næsten få det til at se "naturligt" ud. Det er jeg normalt lidt for doven
til, så jeg tager et billede af en hvid væg, og sætter "brugerdefineret WB"
i kameraet.

Alternativet er at købe en ektern blitz, men det er halv dyrt.

MVH
Frederik

Fra :

Dato : 03-05-04 11:00

> [...]

WB"
> i kameraet.
>
> Alternativet er at købe en ektern blitz, men det er halv dyrt.

Vil det sige,undskyld hvis jeg er lidt tung,at jeg kan løse problemet med
lyshelvedet og stadig ha blitz når jeg skyder (undgå hjælpelys til focus)
hvis jeg bruger extern flash?
Hilsen henrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-05-04 11:07

HØ wrote:
> Vil det sige,undskyld hvis jeg er lidt tung,at jeg kan løse problemet med
> lyshelvedet og stadig ha blitz når jeg skyder (undgå hjælpelys til focus)
> hvis jeg bruger extern flash?

Ja.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)