Lidt spørgsmål om Diablo 2 LOD.
Fra : Mercenary

Dato : 01-05-04 19:23

Hej folkens

Nu har jeg efterhånden spillet dette vanedannende spil siden det udkom i sin
tid for mange år siden. Men der er stadig nogle ting der undrer mig ved
spillet. Nemlig de forskellige typer af 'elemental damage'.

Har aldrig lykkedes mig at kunne finde de forskellige fordele og ulemper ved
de fordkellige. Jeg kan godt se fordelene ved f.eks poison damage....her
giver man en ordentlig sæk damage over en kort tidsperiode.

Men hvad med de andre typer ? Kan ikke rigtig få øje på de store fordele ved
dem.
Cold damage sløver dine fjender lidt, men giver ikke rigtig nogen skade. Og
lightning og fire damage ?? Har de overhovedet nogen fordele ud over at give
en smule skade ?

Jeg har forgæves været hele (begge) manualer igennem...og kan ikke rigtig
finde nogen om det. Har også gennemsøgt internettet fra ende til anden uden
det store held. Og så er der også noget med 'magic damage'....hvad står den
betegnelse for ??

Skal lige siges at selvom jeg har spillet spillet siden det kom i år 2000,
så har jeg stadig ikke været igennem spillet på Hell. Man har jo også sit
liv at passe

Men hvis der er nogen hardcore Diablo spillere herinde der kan give mig lidt
information omkring de forskellige typer af damage, så ville jeg være rigtig
glad

Mvh
Merc

Fra : Devast8or

Dato : 01-05-04 20:42

Mercenary wrote:
> [...]
> skade. Og lightning og fire damage ?? Har de overhovedet nogen
> fordele ud over at give en smule skade ?

Den store fordele ved elemental damage er når du kæmper imod monstre der er
imune overfor fysisk skade. Der er ikke meget ved at stå med det største
sværd du kan finde og slå i luften fordi din modstander er et spøgelse.

> [...]
> til anden uden det store held. Og så er der også noget med 'magic
> damage'....hvad står den betegnelse for ??

Magic damage er en type damage ligesom f.eks. lightning eller cold.

> Skal lige siges at selvom jeg har spillet spillet siden det kom i år
> 2000, så har jeg stadig ikke været igennem spillet på Hell. Man har
> jo også sit liv at passe

Så er det nok derfor. Det er vist først i Hell at monstrene for alvor
begynder at være imune overfor tingene.

> Men hvis der er nogen hardcore Diablo spillere herinde der kan give
> mig lidt information omkring de forskellige typer af damage, så ville
> [...]

Njah, håber da det gav lidt. Det er godt nok lang tid siden jeg har spillet,
så jeg håber at jeg stadig er bare lidt up-to-date.

Devast8or

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-05-04 00:22

On Sat, 1 May 2004 21:41:56 +0200, "Devast8or" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Magic damage er en type damage ligesom f.eks. lightning eller cold.

>Så er det nok derfor. Det er vist først i Hell at monstrene for alvor

Det begynder skam allerede før

Flemming Jacobsen

Fra : SoftMan Brian

Dato : 03-05-04 08:22

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]

SVJH virker posion damage således at hvis man slår på samme monster inden
for tidsperioden, genstartes timeren.. damage bliver ikke lagt oven i. (hvis
man f.eks giver 800 poison over 8 sekunder, giver det 100 dmg/sek, og hvis
man slår 2 gange i træk, bliver det ikke til 200/sek, men stadig kun
100/sek). så hvis man bliver ved med at slå den samme 1 gang hvert sekund
til de dør, er 200 Lightning eller fire dammage bedre end 800 poison over 8
seconds.

hvis man har nok cold, kan man faktisk få dem til at stå meget stille (og så
kan man spare lidt på armor)

Fire og lightening virker med det samme, i modsætning til poison, hvor man
skal vente på at den udøver sin effekt.

snip

> Det begynder skam allerede før

Jeg mener dog at det var bedre i diablo 1, mht. at skulle vælge angrebstype,
hvor man vidste at når man så en monster class, vidste man hvilken elemental
man skulle bruge mod dem (og man skulle tit skifte frem og tilbage
konstant). I D2 kan man for store dele fokusere på en type, og så have en
anden som backup, i øvrige tilfælde.

Skal dog sige at jeg ikke har fået spillet D2 ver 1.10 så meget, så jeg ved
ikke hvor meget det er blevet ændret.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-05-04 11:57

On Mon, 3 May 2004 09:21:58 +0200, "SoftMan Brian"
<Brian_Hoey@hotmail.com> wrote:

>Skal dog sige at jeg ikke har fået spillet D2 ver 1.10 så meget, så jeg ved
>ikke hvor meget det er blevet ændret.

Spiller kun den rigtige uden nogenm form for patches
Flemming Jacobsen

Fra : Brian Lund

Dato : 03-05-04 15:33

> Spiller kun den rigtige uden nogenm form for patches

Opdater og spil på nettet! ;)

Der er nye ting i den nye patches! - Spillet er også ændret "en del"...

Brian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-05-04 19:18

On Mon, 3 May 2004 16:32:50 +0200, "Brian Lund"
<geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote:

>ved

>Opdater og spil på nettet! ;)

Efter at jeg mistede min 42 level paladin i et HD crasgh mistede jeg
rimeligt meget lysten til at spille. Og udfra hvad jeg har hørt så
snyder folk så vandet det driver, ergo, det er ikek særligt fedt at
spille.

>Der er nye ting i den nye patches! - Spillet er også ændret "en del"...

Desværre bare til den negative side
Flemming Jacobsen

Fra : Jens Rex

Dato : 08-05-04 02:15

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev:

> [...]
>rimeligt meget lysten til at spille. Og udfra hvad jeg har hørt så
>snyder folk så vandet det driver, ergo, det er ikek særligt fedt at

Level 42 er noget man laver på nogle timer.

Jeg har selv haft mest morskab ud af at spille i LAN sammen med min gode ven.
Det er altså noget andet at sidde ved siden af hinanden og skabe sig åndssvagt
og fylde hovedet med øl, chips og smøger og game til solen står op, end det er
at spille med random folk på nettet man ikke kender.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Jens Rex

Dato : 08-05-04 02:18

Brian Lund skrev:

>Der er nye ting i den nye patches! - Spillet er også ændret "en del"...

F.eks. mercenaries. Dem ville jeg ikke leve uden... slet ikke som sorc.

Min level 84 merc soloer gerne MSLE Hephasto eller noget i den stil. Med nok
life steal er de stort set uovervindelige, så længe de har noget at tæve løs på.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Mercenary

Dato : 03-05-04 16:47

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fire og lightening virker med det samme, i modsætning til poison, hvor man
> skal vente på at den udøver sin effekt.

Så er det f.eks hér et af de store spørgsmål trænger sig på. Hvorfor skulle
man så vælge fire damage frem for lightning ? Lightning damage har som
regel større skade, potentielt, end fire damage. Har fire damage ikke andre
formål end at bare være endnu en type damage man kan ty til, i tilfælde af
immunities ?
Jeg kunne så forstå det hvis fire damage f.eks forhindrede monstrene i at
regenerere, men det lader ikke til at være tilfældet, i hvert fald ikke
noget jeg har lagt mærke til. Og manualerne skriver som sagt ikke noget om
de forskellige typer af damage.
Og så lige for at vende tilbage til magic damage.....har aldrig set nogle
våben som giver denne bonus...men har til gengæld ofte set armor der
beskytter mod den. Er magic damage kun noget som monstre kan give ?

/Merc

Fra : Devast8or

Dato : 03-05-04 19:42

Mercenary wrote:
> [...]
> fire damage ikke andre formål end at bare være endnu en type damage
> man kan ty til, i tilfælde af immunities ?

Som du skriver har lightning en rimelig høj maks dam., men til gengæld også
en meget lav minimum (vist 1). Så du kan godt finde ting med fire dam. der
giver et bedre snit.

> [...]
> nogle våben som giver denne bonus...men har til gengæld ofte set
> armor der beskytter mod den. Er magic damage kun noget som monstre

Nej, jeg mener helt bestemt også at en sorc kan dele magic dam ud.
(telekinesis mener jeg giver magic dam, og sikkert også andre spells).

Devast8or

Fra : Jens Rex

Dato : 08-05-04 02:12

Devast8or skrev:

>Nej, jeg mener helt bestemt også at en sorc kan dele magic dam ud.
>(telekinesis mener jeg giver magic dam, og sikkert også andre spells).

Bone Spirit er også magic dam.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.