Mijaver hele tiden
Fra : Christine Clausen

Dato : 01-05-04 18:56

Hej!
Har et støjende problem... Den ene af vores to orientalerdamer miaver
nærmest hele tiden. Hun spinder når man tager hende op, og er stille
mens man holder hende. Når man så har snakket går der ca. 5-10 min. før
hun begynder igen. Hun er steriliseret og ingen af vores andre katte
reagerer på hendes konstante råben. Vi kan ikke finde ud af hvad hun
vil! Kattebakken er ren, der er rent mad, rent vand, hun er blevet
snakket og leget med. Hvad kan det være!?
(Forkælelse?)

Med venlig hilsen
Christine Clausen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 01-05-04 19:41

Hej Christine,

Kender godt fornemmelsen. Vi har nøjagtig samme "problem" her hos os.
Det er en huskat, som underholder os konstant (undtagen når der soves).

Så er der nogen som har nogen gode ideer, så vil jeg også gerne høre dem.

Jeg er blevet foreslået lykkepiller til min kat (da jeg spurgte i en anden
gruppe), men synes ikke at hun virker særlig "deprimeret". Så jeg tøver lidt
med dem....

Men jeg føler med dig.... ;0)

Hilsen
Tine

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 21:45

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppe), men synes ikke at hun virker særlig "deprimeret". Så jeg tøver

Hun snakker bare. Nogle katte ævler konstant, andre er mere stille. De katte
der snakker meget, kan godt lide at blive snakket med. Ikke til. Der er
forskel. Snakker man med sin ævlende kat, vil man på et tidspunkt opleve, at
dyret rent faktisk svarer, når man spørger om noget. Ligeledes kan det
også blive en leg at prøve at efterligne kattens mijaven. Katten nyder at
rette på det man "siger". Den siger simpelthen "ordet" igen og igen, til man
kan sige det rigtigt. En leg, Mis og jeg i perioder dyrker herhjemme

Efter lidt tilvænning er det ganske hyggeligt at gå og småsludre med katten,
både på mijavsk og menneskesprog. Der er ingen tvivl om, at meget snakkende
katte nyder at blive snakket med, også selvom det ikke involverer berøring,
mad eller leg.

Det er uetisk at dysse et dyr ned med piller, for at det ikke skal "snakke"
sine mennesker et øre af.

Forøvrigt så siges det, at katte der snakker meget, er meget intelligente.

Min (hus)kat snakker oven i købet også i søvne... :)

Tina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-05-04 23:15

On 2004-05-02 22:44:45 +0200, "Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> said:

> Min (hus)kat snakker oven i købet også i søvne... :)

Hahahahihi.. sådan én har jeg også.. Ditte ligger og småmumler i sin
kurv - i dyb søvn. Jeg synes altså det er sødt
Og ja, hun og hendes søster sludrer også om kap i vågen tilstand. Ikke
konstant, men når de nu vil sludre om noget. Ligesom vi gør Det er
noget man vænner sig til når man har siam / ori katte. Faktisk i så høj
grad, at vi er ret enige om her i huset, at vi nok ikke kunne vænne os
til katte nu, der ikke snakkede med os
--
Knus fra Ann R

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 02-05-04 23:35

Ann Rudbeck skrev i en meddelelse...

> Faktisk i så høj
> grad, at vi er ret enige om her i huset, at vi nok ikke kunne vænne os
> til katte nu, der ikke snakkede med os
> --

Jeg har også efterhånden vænnet mig til at Devi ævler løs hele tiden - på
den ene eller anden måde, imens Freya kun siger noget når det er absolut
nødvendigt og Gizmo endnu sjældnere.

Men jeg blev nu en smule irriteret/overrasket da det tordnede gevaldigt her
søndag morgen. Jeg var sådan halvvågen på grund af bragene i forvejen, og
havde opdaget at Gizmo havde søgt tilflugt i sengen mellem min ryg og væggen
(man kan ikke undgå at opdage 7,5 kg vatmis når han kravler op over en med
alle poterne på de mest ømme steder). Jeg vidste Freya sov som en sten -
høje lyde rører hende overhovedet ikke, men jeg havde ikke lige tænkt over
Devi. Jeg var så faldet halvt i søvn igen da jeg pludselig kan høre Devi
miave på den her høje, meget ynkelige måde hun altid miaver på. Jeg åbner
øjnene lidt og kan se at hun står lige ved siden af sengen og stirrer på mig
med kæmpe øjne og pelsen rejst på ryggen. "Ja, ja" sagde jeg halvt i søvne
og vrøvlede lidt beroligende ord. Lukkede øjnene igen. Bump siger det så.
Åbner øjnene. Devi står nu på min mave med hovedet helt nede ved mit - og
bræger! Sådan stod hun i omkring ti minutter - og jeg var overhovedet ikke i
tvivl om hvad det var hun sagde: "Mooooar - sluk for det frygtelige bragen -
jeg kan ikke lide det, jeg kan ikke lide at blive bange for det, så få det
til at holde op - nu. Mooooar altså."

Jeg føler mig som en meget slem moar. Jeg fik nemlig ikke bragene til at
holde op. I stedet faldt jeg i søvn med Devi stående på maven (man kan meget
når man får for lidt søvn). Til gengæld var hun usandsynlig kælen da jeg
stod op.

Men jo, jeg snakker skam også meget med mine katte - og jeg elsker når de
svarer tilbage - det er ultimativ samhørighed i min bog - og bevis på at man
er en ægte kattetosse

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : Karina Nielsen

Dato : 06-05-04 22:22

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:409577a7$0$202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> svarer tilbage - det er ultimativ samhørighed i min bog - og bevis på at

Hejsa,

jeg har også en meget snaksalig hunkat på 1½ år:) Man kan næsten høre
hvordan hun svarer igen hvis jeg snakker med hende...

Men jeg har ikke oplevet at hun har snakket sååå meget som Christine skrev
tidligere:)

mvh Karina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-05-04 19:45

*GGGG* siamesere og orientalere har generelt turbo
og rumklang på deres stemmebånd, de elsker at hører deres egne stemmer og
tror tydeligvis at deres omgivelser sætter lige så meget pris på det.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : maz

Dato : 02-05-04 18:35

Christine Clausen wrote:
> [...]
> mens man holder hende. Når man så har snakket går der ca. 5-10 min.
> før hun begynder igen. Hvad kan det være!?

Der er ikke noget i vejen. Siamesere og orientalere er avlet til at snakke
meget og kræver *meget* opmærksomhed. Der er selvfølgelig individuel forskel
på omfanget. Hun lyder faktisk ganske normal, men er bare meget snakkende -
lær at leve med det :)

Maria