hvor stærkt man køre når man tilkører moto~
Fra : Thomas

Dato : 01-05-04 16:58

Hej NG

Så var jeg lige en tur på den fynske motorvej for første gang siden de nye
hastighedsbestemmelser. Jeg kørte ned af Odense C mod Nyborg. Jeg er 99%
sikker på der ikke stod noget skilt der. Det var først et stykke længere
fremme der stod et der viste 110 km/t. Må jeg så køre 110 km/t eller 130
km/t indtil dette skilt?

Jeg vendte ved Langeskov og så heller ikke noget skilt det første stykke tid
her (130 km/t)

Man skal vel forudsætte at man ikke ved på forhånd hvad det konkrete stykke
motorvej tillader, så det var rart at vide hvor stærkt man må køre indtil
første skilt 110/130 km/t

Nogen bud?

mvh

Thomas

Fra : Tom

Dato : 01-05-04 17:30

> [...]
stykke
> motorvej tillader, så det var rart at vide hvor stærkt man må køre indtil

man må køre 130 hvis der ikke er skiltet andet

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 17:36

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> man må køre 130 hvis der ikke er skiltet andet

Hmmm ... forestil dig at skiltningen står før du kører ned af
accelerationsbanen og derfor ikke ser den, før du rammer den næste.

Er observationen rigtig, ser jeg frem til kommende retssager...

Hr. Bjørn

Fra : Tom

Dato : 01-05-04 18:01

> Hmmm ... forestil dig at skiltningen står før du kører ned af
> accelerationsbanen og derfor ikke ser den, før du rammer den næste.
>
> Er observationen rigtig, ser jeg frem til kommende retssager...

det var hvad en betjent sagde i TV-Syd for et par dage siden.

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 18:30

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> det var hvad en betjent sagde i TV-Syd for et par dage siden.

Huuhhh .... så må du ikke være udlænding eller komme fra en anden landsdel.

Det kan gå hen at blive en givtig sommer..;)

Det vil jo kun være lokalkendte, der ved hvor fælderne er.

Hr. Bjørn

Fra : Klaus G.

Dato : 01-05-04 19:47

> man må køre 130 hvis der ikke er skiltet andet

Enig, derfor der kommer skilte hver gang der er en sidevej på en landevej
hvor fartgrænsen er 60 eller 70km/t. Prøv at lægge mærke til det næste gang
i køre et sted hvor hastigheden er sat ned til f.eks. 60 eller 70km/t over
et længere stykke. Så vil i kunne se at der er skilte ved hver sidevej,
eller hvis der er kommer to sideveje med kort mellemrum, så står skiltet
somregl efter den sidste sidevej. Dog kan man tit overse sådan et skilt, for
man er i fuld gang med at accelrere fra ham man lige er kørt ud foran :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-05-04 04:52

Dog kan man tit overse sådan et skilt, for
> man er i fuld gang med at accelrere fra ham man lige er kørt ud foran :)

))).

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 17:33

"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Davs.

> [...]
> sikker på der ikke stod noget skilt der. Det var først et stykke længere
> fremme der stod et der viste 110 km/t. Må jeg så køre 110 km/t eller 130

Det skal politiet nok fortælle dig.

Man kan måske komme i tvivl om, der ikke har været råd til skiltning
overalt.

Såfremt din observation er helt korrekt, går der nok ikke lang tid, inden
der er penge nok i kassen til ekstra skilte..

Hr. Bjørn

Fra : Thomas

Dato : 01-05-04 17:54

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> overalt.
>
> Såfremt din observation er helt korrekt, går der nok ikke lang tid, inden
> der er penge nok i kassen til ekstra skilte..

Ku være man skulle køre en tur til og tage nogle billeder og smide i
dk.binaer.motor

Så ender diskussionen ikke op med om skiltene står der eller ej

Ill be back ;)

Mvh

Thomas

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 18:00

"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ku være man skulle køre en tur til og tage nogle billeder og smide i
> dk.binaer.motor

Perfekt.

Jeg overvejede nøjagtig det samme, da jeg tænkte på tilkørslerne på Vejle
Fjord broen.

I tankerne kunne jeg ikke huske placeringen, ej heller placeringen af
forbudsskiltene for overhaling forbudt for lastbiler, busser og biler med
anhænger.

Prøv at kigge efter dem også. Jeg mener du kan se dem på "ringvejen"....

Hr. Bjørn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-05-04 19:20

On Sat, 1 May 2004 18:59:51 +0200, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>Perfekt.
>
>Jeg overvejede nøjagtig det samme, da jeg tænkte på tilkørslerne på Vejle

Har du tænkt dig at gøre det`?. For hvis der skulle stå skilte ved både
Vejle Nord Og Syd tilkørslen kan vi da deles om opgaven *G*
Flemming Jacobsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 19:26

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har du tænkt dig at gøre det`?. For hvis der skulle stå skilte ved både
> Vejle Nord Og Syd tilkørslen kan vi da deles om opgaven *G*

Jeg skal ned efter tobak på et tidspunkt, så kan det godt være jeg lige
napper en tur over broen...

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 20:01

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

Seneste observation ved Vejle.

Skiltningen er perfekt på alle 3 accelrationsramper for tilkørsel af
motorvejen i Vejle.

Skiltene, både for hastighed og overhaling forbudt, står i umiddelbar
forlængelse af selve "indtræden" på motorvejen.

Der er således ingen undskyldninger her for at overse noget ...... med
mindre man er blind..:)

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 20:01

On Sat, 1 May 2004 21:01:27 +0200, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>forlængelse af selve "indtræden" på motorvejen.
>Der er således ingen undskyldninger her for at overse noget ...... med

Ifølge kortet må man kører 130 nord for - hvor starter det så?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 20:07

KLIP

> Ifølge kortet må man kører 130 nord for - hvor starter det så?

Du får mig sgutte til at køre til Horsens og vende.

Tobakken er hentet...

Såfremt min tur falder forbi, skal jeg notere mig det.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 20:09

On Sat, 1 May 2004 21:07:23 +0200, "Bjørn Jørvad"

>Du får mig sgutte til at køre til Horsens og vende.

Næ, næ - forståeligt.
Jeg troede blot, at "I" vidste det. Det er jo tæt å

Ifølge kortet på trafikken.dk starter 130-zonen lige nord for Vejle,
hvorfor man kunne tro, det var lige efter broen og måske ved
Transportcentret. Nuvel jeg får det jo at se imorgen...
Det bli'r sgu en lang tur retur

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 20:13

KLIP

> Jeg troede blot, at "I" vidste det. Det er jo tæt å

Nej du, det går jeg ikke så meget op i...

> Ifølge kortet på trafikken.dk starter 130-zonen lige nord for Vejle,
> hvorfor man kunne tro, det var lige efter broen og måske ved
> Transportcentret. Nuvel jeg får det jo at se imorgen...

Lyder meget sandsynligt, da der så er "frit skud" til Hedensted osv.

> Det bli'r sgu en lang tur retur

Pjat med dig.

Cruisen i hak og så triller det bare...

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 20:13

On Sat, 1 May 2004 21:13:13 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Pjat med dig. Cruisen i hak og så triller det bare...

Jeg gider ikke køre cruise... :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 20:16

KLIP

> Jeg gider ikke køre cruise... :)

ROFL

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-05-04 20:20

> Jeg gider ikke køre cruise... :)

Enig - jeg har endnu ikke kørt med en cruisecontrol. Hvor jeg ikke sidder og
irreterer mig over de små ryk det giver hele tiden, når den regulerer på
gassen.

Det kan jeg dælme gøre bedre selv - og efterhånden sidder det bare i foden,
uden jeg tænker over det.

/Mark.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 20:28

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
og
> irreterer mig over de små ryk det giver hele tiden, når den regulerer på

Jeg anvener min utroligt meget. Den rykker heller ikke for at holde farten.
Der kan opstå et ryk, hvis jeg frakobler den og farten sænkes "dramatisk".
Så accelrerer potten ret så hurtigt op på hastigheden igen.

Desuden er det en fornøjelse/sport at holde øje med trafikken foran/bagved
og således trykke off på de rigtige tidspunkter uden at skulle flytte
fødderne rundt efter pedalerne.

Med en let tryk på resume, ruller det bare igen...

Jeg har så også "tomatgearkassen" til at gøre kørslen komfortabel i
forvejen.

En enkelt gang kan det forekomme at en tumpe svinger ud pludseligt. Dem
kender vi alle. Det er dem der tror at retningsviseren giver dem *ret* til
at ændre vognbane uden hensyntagen til nogen overhovedet.

De findes også i eks. Tyskland og i særdeleshed i Holland (men de har det jo
også som vi havde det).

> Det kan jeg dælme gøre bedre selv - og efterhånden sidder det bare i
foden,
> uden jeg tænker over det.

Man kan vel køre glidende under begge former, ik´...

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-05-04 21:10

"Bjørn Jørvad" skrev i en meddelelse:

> [...]
> Der kan opstå et ryk, hvis jeg frakobler den og farten sænkes "dramatisk".
> Så accelrerer potten ret så hurtigt op på hastigheden igen.

På de franske motorveje med 160 Km/t. er den i min Citroën O.K.
Med der er jo heller ikke så meget medløb ned af bakker, der skal
kompenseres for

> Desuden er det en fornøjelse/sport at holde øje med trafikken foran/bagved
> og således trykke off på de rigtige tidspunkter uden at skulle flytte
> fødderne rundt efter pedalerne.

Det mest bermærkelsesværdige er næsten at se, hvordan andre bilister
konsekvent øger farten når de skal passeres.

> Med en let tryk på resume, ruller det bare igen...
>
> Jeg har så også "tomatgearkassen" til at gøre kørslen komfortabel i
> forvejen.

Der er nu også automatgearkasse på min.

> En enkelt gang kan det forekomme at en tumpe svinger ud pludseligt. Dem
> kender vi alle. Det er dem der tror at retningsviseren giver dem *ret* til
> at ændre vognbane uden hensyntagen til nogen overhovedet.

Jep - bare blink - træd på speederen og drej på rattet. Ligeom i Dalgaards
tivoli.

> De findes også i eks. Tyskland og i særdeleshed i Holland (men de har det
jo
> også som vi havde det).

Jeg tror nogle af de tyskere gør det temmelig bevidst.

> Man kan vel køre glidende under begge former, ik´...

Øvelse gør mester..........

/Mark.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 22:55

> [...]

> På de franske motorveje med 160 Km/t. er den i min Citroën O.K.
> Med der er jo heller ikke så meget medløb ned af bakker, der skal

Er det V6´er...da jeg kommer til at tænke på en tur, hvor jeg fulgtes med en
sådan et pænt stykke ned i gennem Tyskland.

Vi talte endda kort sammen under en kort rast med optankning og
tissepause.....?

(Jeg mener at potten var sølvgrå og vi kørte med rimelige hastigheder ind i
mellem...)

> Det mest bermærkelsesværdige er næsten at se, hvordan andre bilister
> konsekvent øger farten når de skal passeres.

Det har jeg nu ikke observeret.

> Der er nu også automatgearkasse på min.

Så lang tid min "tid" tillader dette, vil jeg ikke undvære en
automatgearkasse, så det bliver det også med næste gang.

> Jep - bare blink - træd på speederen og drej på rattet. Ligeom i Dalgaards
> tivoli.

Poletten er blot en anelse dyrere...)

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 20:28

On Sat, 1 May 2004 21:20:01 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

> [...]
>gassen.
>Det kan jeg dælme gøre bedre selv - og efterhånden sidder det bare i foden,

Jeg kan godt mærke, at dén MB rykker nærmere og nærmere - de hra den
sgu endnu:
http://starmark.auto-danmark.dk/used_cars_post.asp?id=311772&next_prev=396854,395889,398416,401199,401201,392257,212885,301745,378670,395888,370006,395891,351037,265956,381071,395623,397824,351039,311770,371112,392262,392261,392263,299608,308568,340609,340610,342078,374568,350226,311772,357317,331829,331834,369496,371881,368523,368524,371878,371880,371882,381072,401202,385931,366653,364939,393810,377493,377494,401203,401204,384553,397010,378672,369499,398413,371893,396858,396859,371895,371871,396857,396861

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 20:32

KLIP

> [...]
http://starmark.auto-danmark.dk/used_cars_post.asp?id=311772&next_prev=396854,395889,398416,401199,401201,392257,212885,301745,378670,395888,370006,395891,351037,265956,381071,395623,397824,351039,311770,371112,392262,392261,392263,299608,308568,340609,340610,342078,374568,350226,311772,357317,331829,331834,369496,371881,368523,368524,371878,371880,371882,381072,401202,385931,366653,364939,393810,377493,377494,401203,401204,384553,397010,378672,369499,398413,371893,396858,396859,371895,371871,396857,396861

Det tror da pokker, med det skvadderhoved til sælger.

Jeg har intet, hverken hørt eller set til ham siden.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 20:32

On Sat, 1 May 2004 21:31:30 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Det tror da pokker, med det skvadderhoved til sælger.
>Jeg har intet, hverken hørt eller set til ham siden.

Næh, han må ikke være sulten nok. Bilen har ellers hængt, og det tro
da pokker. Den er for dyr, som jég ser det. Jeg ser på den 7. maj,
hvis der er åbent...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 20:37

KLIP

> Jeg ser på den 7. maj,
> hvis der er åbent...

Så må du endelig hilse skvadderhovedet. Jeg ser ham jævnligt i potten. Han
bor i kvarteret..

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 20:38

On Sat, 1 May 2004 21:36:44 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> Jeg ser ham jævnligt i potten. Han bor i kvarteret..

Nu kører han vel ordentligt !!

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 20:44

KLIP

> Nu kører han vel ordentligt !!

Det formoder jeg. Det er ingen firmavogn, men guttens egen privatvogn (han
forsøger at sælge).

Som du ved, var jeg i forretningen 3 gange (iført kamera).

1. gang var potten der ikke, så det blev lovet den var der næste gang.

2. gang var potten der heller ikke, så vi aftalte en dag.

3. gang var potten den heller ikke, så sælger ville komme ind til mig privat
og fremvise den.

Det er endnu aldrig sket.

Jeg er ikke tryg ved forretningen efter denne oplevelse.

Jeg synes du skulle ringe i forvejen og sikre dig at potten også virkelig
står der.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 20:45

On Sat, 1 May 2004 21:44:07 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Det formoder jeg. Det er ingen firmavogn, men guttens egen privatvogn (han
>forsøger at sælge).
>Som du ved, var jeg i forretningen 3 gange (iført kamera).

Jep - thanx

>Jeg er ikke tryg ved forretningen efter denne oplevelse.

Næh, det lyder noget amatøragtigt

>Jeg synes du skulle ringe i forvejen og sikre dig, at potten også virkelig
>står der.

Yes, yes -

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-05-04 21:00

"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Jeg kan godt mærke, at dén MB rykker nærmere og nærmere - de har den
> sgu endnu:

Dejlig bil

Fik du nogensinde prøvet denne Touareg V10 TDI - du ved.

Den har forresten en cruise der virker

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 21:20

On Sat, 1 May 2004 21:59:38 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Fik du nogensinde prøvet denne Touareg V10 TDI - du ved.

Jeg har lige talt med manden igen - vi skal ha' fundet et tidspunkt,
hvor det kan ske. Han havde også noget rødvin

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-05-04 21:33

"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Jeg har lige talt med manden igen - vi skal ha' fundet et tidspunkt,
> hvor det kan ske.

Du har en oplevelse tilgode - den er bare SÅ fed

> Han havde også noget rødvin

Jeg er ikke lige med ?

/Mark.

Fra : phk

Dato : 02-05-04 21:25

> [...]
og
> irreterer mig over de små ryk det giver hele tiden, når den regulerer på

Så er den da defekt. En bil med cruise kører da fuldstændig uden du mærker
gasgivningen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bernhard Ege

Dato : 02-05-04 22:37

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> og
>
> Så er den da defekt. En bil med cruise kører da fuldstændig uden du

Men ændrer ikke på problemet at man konstant må overhale eller blive
lukket inde bag en lastbil. Eller gøre som nogen og bare trække ud og
genere dem som var på vej forbi.

Nej, jeg synes at cruise-control er alt for stressende. Det er meget
nemmere blot at tilpasse sig den aktuelle hastighed og det klarer en fod
ganske fint.

Cruise-control giver dog mening på en næsten tom motorvej hvor man
slipper for at deaktivere cruise-control eller speede op for at genere
bagfrakommende mindst muligt.

mvh Bernhard

Fra : Leonard

Dato : 03-05-04 09:25

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote:

>Men ændrer ikke på problemet at man konstant må overhale eller blive
>lukket inde bag en lastbil. Eller gøre som nogen og bare trække ud og
>genere dem som var på vej forbi.

At køre med fartpilot er et spørgsmål om at være forudseende. I mine
biler er det muligt med et let tryk på en knap at regulere hastigheden
lidt op eller lidt ned og gøres det i god tid kan der køres meget
lange stræk uden at genere nogen og uden at røre pedalerne.

>Nej, jeg synes at cruise-control er alt for stressende. Det er meget
>nemmere blot at tilpasse sig den aktuelle hastighed og det klarer en fod
>ganske fint.

Og jeg synes at det er meget mere afslappende at køre med fartpilot,
også på landevej.
Men sådan er vi jo forskellige ...
--
Leonard

Fra : phk

Dato : 07-05-04 06:10

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> Men ændrer ikke på problemet at man konstant må overhale eller blive
> lukket inde bag en lastbil. Eller gøre som nogen og bare trække ud og
> genere dem som var på vej forbi.

Nogen bliver lukket ind bag en lastbil uanset om de har fartpilot i eller
ej. Det er et spørgsmål om forudseenhed i trafikken og bilens kraftoverskud
at gøre.

> Nej, jeg synes at cruise-control er alt for stressende. Det er meget
> nemmere blot at tilpasse sig den aktuelle hastighed og det klarer en fod
> ganske fint.

En fartpilot er god under alle omstændigheder. Des mere agresivt man kører
des mindre har man dog brug for den.

> Cruise-control giver dog mening på en næsten tom motorvej hvor man
> slipper for at deaktivere cruise-control eller speede op for at genere
> bagfrakommende mindst muligt.

Jeg kan ikke rigtigt se problemet i at trykke lidt på gassen når man
foretager en overhaling. Fartpiloten slår ikke fra af den grund og du er
hurtigt forbi den overhalede. Bagefter behøver du ikke tænke på den
overhalede fordi du har indhentet ham med en hastighed og fortsætter
bagefter med samme hastighed. Hvis han føler trang til at overhale dig igen
er det kun fordi han har besluttet sig for at køre hurtigere.

Hvor meget har du kørt med fartpilot?

--
Per, Esbjerg

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-05-04 07:51

> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> En fartpilot er god under alle omstændigheder. Des mere agresivt man
kører
> des mindre har man dog brug for den.

Jeg kører nu ikke så agressivt men jeg kører gerne hurtigt (men med de
nye regler bliver jeg jo nok kureret for det).

> [...]
igen
> er det kun fordi han har besluttet sig for at køre hurtigere.

Jeg synes det var et problem. Jeg gav gerne plads når der kom en der
kørte væsentlig hurtigere og blev så ofte nød til at slå fartpilot fra
da jeg ellers kom for tæt på forankørende. Når vedkommender var kommet
forbi slog jeg fartpilot til igen. Ellers kunne jeg finde på at træde på
speederen for at overstå en overhalning hurtigere for ikke at genere de
bagfra kommende unødigt. Med bare en smule trafik syntes jeg at det var
ret generende for mig at gøre. Jeg slappede meget mere af ved blot at
bruge speederen ide hjernen så havde mindre at lave (ændre en fods
vinkel (ændre hastighed) er nemmere end at skulle ændre hastighed
(overhalning) og bremse (slå fartpilot fra). Desuden tænder bremselyset
jo også hver gang man slår fartpilot fra på denne måde.

> Hvor meget har du kørt med fartpilot?

Min gamle Xantia havde det men jeg brugte det kun det første år eller 2
før jeg synes at det var en træls måde at køre på en trafikeret
motorvej. Den nye Xantia har det ikke og jeg har nu heller ikke savnet
det det mindste.

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 23:27

> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nej du, det går jeg ikke så meget op i...

110 - zonen starter en til to km nord for DTC.
Derfor hyggede polisen sig også noget så gevaldigt med deres fartkontrol,
opppe på broen ved DTC i fredags
--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-05-04 22:31

> [...]

>forlængelse af selve "indtræden" på motorvejen.
>
>Der er således ingen undskyldninger her for at overse noget ...... med

Snakker vi her om både tilkørsel nord og syd?
Flemming Jacobsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 22:56

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Snakker vi her om både tilkørsel nord og syd?

Jep, samt Transportcenteret.

Hr. Bjørn

Fra : Verner Olsen

Dato : 02-05-04 15:28

> [...]
>
>Såfremt din observation er helt korrekt, går der nok ikke lang tid, inden
>der er penge nok i kassen til ekstra skilte..

Det er det samme på tilkørsel Th Sauersvej sydpå, i Aalborg..
110-skiltet kommer først 5-600 meter længere fremme...

Så det må vel være tilladt at køre 130 på det stykke.
(godtnok skal/bør man være forudseende når man fører bil, meeeen

Verner

Fra : Thomas H.

Dato : 01-05-04 17:47

> [...]
stykke
> motorvej tillader, så det var rart at vide hvor stærkt man må køre indtil

Har tænkt på præcis det samme, for der går flere steder et godt stykke tid,
før skiltene kommer, når man kører ned på motorvejen. Der er jo 130
generelt, så der er først 110 når du har passeret et skilt, men sådan som
politiet går amok, prøver de sikkert at knalde folk der også, så jeg ville
sgu ikke stole på det !

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-05-04 19:51

> [...]

stykke
> motorvej tillader, så det var rart at vide hvor stærkt man må køre indtil

En fartbegrænsning starter når du møder et skilt med angivet begrænsning.

I Holstebro har de f.eks. en lang almindelig vejstrækning gennem et villa-
og beboelseskvarter, hvor der et 40 Km/t fartbegrænsning på firkantede blå
skilte.

Der holdt ATK-vognen og fotograferede lystigt i måneder, før en borger gik i
retten med en bøde. Han påstod han var kørt ind i zonen fra en sidegade,
hvor der ganske rigtigt ingen skiltning var. Alle bøder, der ikke af den ene
eller anden årsag var blevet betalt, blev frafaldet. Og ATK-vognen blev kørt
i garagen, indtil skiltningen fra sidegaderne var bragt iorden.

Ergo - bliver du knaldet på motorvejen - kør da lige turen igen. Bare for at
se om det er muligt at komme til pågældende sted, måske af en anden
tilkørsel og uden at møde et skilt. Da holder bødeforlægget ikke i byretten,
såfremt du er kørt den vej

/Mark.

Fra : Thomas

Dato : 01-05-04 20:20

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message

> [...]
> se om det er muligt at komme til pågældende sted, måske af en anden
> tilkørsel og uden at møde et skilt. Da holder bødeforlægget ikke i

Ja det er der jeg vil henad. Der bliver 2 grupper bilister på motorvejen.
Nogle der kører 110 andre 130 på samme strækning. Det er da ikke fordi de
har manglet penge eller materiale til skilte. Der står rigeligt med skilte
på selve motorvejen, men de har åbenbart ikke gidet sætte op hvor man kører
ind på motorvejen. Det er da en sikkerhedsmæssig vigtig detalje, da det
er dumt at komme ned med 110 km/t og skal flette ind, hvis alle de andre
kører med 130 km/t

Mvh

Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 20:22

On Sat, 1 May 2004 21:19:30 +0200, "Thomas"
<BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ind på motorvejen. Det er da en sikkerhedsmæssig vigtig detalje, da det
>er dumt at komme ned med 110 km/t og skal flette ind, hvis alle de andre

Grundregel nr. 1 - det logiske element er kastet overbord, når der
disponeres offentligt
Grundregel nr. 2 - hvad der virker i andre lande, virker pr.
deffination ikke i DK. Undgå derfor at anvende andre landes erfaringer

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Thomas

Dato : 01-05-04 20:31

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> Grundregel nr. 2 - hvad der virker i andre lande, virker pr.
> deffination ikke i DK. Undgå derfor at anvende andre landes erfaringer

LOOOOL!! Ja det kan der sgu være noget om............ Det har man jo
også hørt om inden for lægevidenskaben. Det hjælper ikke noget at nogle
store internationale læger har godkendt en behandlingsform, hvis de danske
"eksperter" mener noget andet.

Mvh

Thomas

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-05-04 20:20

> [...]
villa-
> og beboelseskvarter, hvor der et 40 Km/t fartbegrænsning på firkantede

Har de ændret betydningen af firkantede blå skilte? Min kørelærer
fortalte at sådanne skilte var anbefalinger, ikke påbudt. Dvs.
ovenstående skilt er i princippet ligegyldigt hvad bøder angår. Det er
da kun de runde hvide med rød kant som anfører hastighedsgrænserne.

mvh Bernhard

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-05-04 20:56

"Bernhard Ege" skrev i en meddelelse:

> Har de ændret betydningen af firkantede blå skilte?

Åbenbart.

> Min kørelærer fortalte at sådanne skilte var anbefalinger,
> ikke påbudt. Dvs.ovenstående skilt er i princippet ligegyldigt
> hvad bøder angår. Det er da kun de runde hvide med rød kant
> som anfører hastighedsgrænserne.

Der står også en tekst, hvilken jeg ikke husker.

/Mark.

Fra : Reino Andersen

Dato : 01-05-04 21:33

Bernhard Ege skrev:

> Har de ændret betydningen af firkantede blå skilte?

Nej - de blå firkantede skilte er oplysningstavler.

Nemlig.

--
Reino

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-05-04 21:36

"Reino Andersen" skrev i en meddelelse:

> Nej - de blå firkantede skilte er oplysningstavler.

De skriver ellers rask væk bøder ud, for overskridelse af
hastighedsbegrænsningen på de blå skilte i 40 Km/t zonen.

/Mark.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-05-04 22:38

> De skriver ellers rask væk bøder ud, for overskridelse af
> hastighedsbegrænsningen på de blå skilte i 40 Km/t zonen.

Hvis jeg fik sådan en bøde tager jeg den da helt sikkert i retten. De må
da lære at kende deres egne regler.

mvh Bernhard

Fra : Henrik B.

Dato : 03-05-04 00:00

Mark Sandberg wrote:
::: Nej - de blå firkantede skilte er oplysningstavler.
::
:: De skriver ellers rask væk bøder ud, for overskridelse af
:: hastighedsbegrænsningen på de blå skilte i 40 Km/t zonen.

Ja, men garanteret kun til dem der kører over 50 km/t......

M.v.h.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-05-04 22:34

On Sat, 1 May 2004 20:50:31 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

> [...]
>og beboelseskvarter, hvor der et 40 Km/t fartbegrænsning på firkantede blå

Blå skilte er ikek forbudsskilte. Og derfor burde man ikke få en
fartbøde i de områder.
Flemming Jacobsen