Hvor ses startside i regedit ?
Fra : CBR-DK

Dato : 01-05-04 16:55

Hej Gruppe
Er der en eller anden her i gruppen der kan fortælle mig hvor jeg i
registreringsnøglen (regedit) kan finde setting for startsiden i IE (win2K)
?

Mit problem er at en overordnet søgeside har tiltusket sig pladsen som min
startside - selvom startside er sat til "about:blank" som kommer
denne amerikanske søgeside.
Jeg kan heller ikke i win2K nulstille startsiden igang (som man jo normalt
kan).

Min eneste løsning er derfor enten at lade siden var min fremtidige
startside eller prøve at finde opsætningen mht. startside i
registreringsnøglen.

Håber I kan hjælpe mig

mvh. Kim

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-05-04 18:26

"CBR-DK" <kimc(fjern-dette)@c.dk> skrev i en meddelelse
> Mit problem er at en overordnet søgeside har tiltusket sig pladsen som min
> startside - selvom startside er sat til "about:blank" som kommer
> denne amerikanske søgeside.

Hvilken site er det ?
Den er kommet pga. at en bruger på din PC enten har installeret et program
hvor der er noget snask i, eller at der er blevet sagt ja til at bruge den
som startside.

> Min eneste løsning er derfor enten at lade siden var min fremtidige
> startside eller prøve at finde opsætningen mht. startside i
> registreringsnøglen.

Ad-aware eller spybot - search & Destroy burde konne klare det find dem på
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : kk

Dato : 01-05-04 18:59

"CBR-DK" <kimc(fjern-dette)@c.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min eneste løsning er derfor enten at lade siden var min fremtidige
> startside eller prøve at finde opsætningen mht. startside i

Hej,
Gå til: www.spywarefri.dk se dig lidt omkring. Du vil sikkert finde
værktøjerne Hijachthis og CWShredder nyttige. Andre værktøjer kan forhindre
gentagelser. Emnet har været meget oppe på det sidste, og nogen vil måske
finde gentagelser trælse. Derfor er du velkommen til at maile direkte for
nærmere.
mvh
kk

Fra : CBR-DK

Dato : 01-05-04 21:49

Tak for tilbagemeldingerne fra Ivan og kk.

Desværre har ALLE de foreslåede spy-et aller andet programmer ikke kunnet
løse mit problem
Hijackthis fandt dog nog steder i registreringsnøglen som var "obfuscated".
Jeg gik så ind via regedit og fjernede disse da Hijackthis ikke kunne dette.
AK og ve - lige så snart jeg aktiverede IE igen kom den famøse startside
også uden at min ADSL forbindelse var "på".

Det "sjove" er dog at der i adresse-linien står : about:blank og ikke en
egentlig www-adresse. Umiddelbart ser det ud som om min blanke IE-side
(about:blank) har fået en reel side til at komme frem hver gang min
startside about:blank åbnes. Det er pt. heller ikke muligt at få en anden
side som
fast startside.

Jeg har smidt et billede at min famøse startside i dk.binaer under emnet
Startside.

Er der andre gode forslag til at løse mit problem er de velkomne.

mvh. Kim

Fra : Per

Dato : 01-05-04 23:26

< "CBR-DK" <kimc(fjern-dette)@c.dk> > skrev følgende:

> [...]
> Startside.
>
> Er der andre gode forslag til at løse mit problem er de velkomne.

Hej Kim,

En rask Google-søgning på "about:blank" + "Search the Web" gav mange
hits - og der er desværre mange, som har samme problem som du.

Det program, som åbenbart skulle kunne løse problemet er
CWShredder: http://mvps.org/winhelp2002/unwanted.htm#Coolwebsearch

Selv om du skriver, at du har prøvet _alle_ programmer ville jeg dog
alligevel lige gøre opmærksom på ovennævnte program.

Per

Fra : CBR-DK

Dato : 03-05-04 21:23

> [...]
>
> Selv om du skriver, at du har prøvet _alle_ programmer ville jeg dog
> alligevel lige gøre opmærksom på ovennævnte program.

Hej Per

Du er "Dagens mand i skysovs".

CWSchredder var åbenbart det der skulle til selvom jeg var helt sikker på at
jeg også havde prøvet det blandt de ca. 10 programmer jeg prøvede for at
komme problemet til livs.

Takker endnu engang.

mvh. KimC