Gasflasker på EU floder og kanaler
Fra : Alf

Dato : 01-05-04 16:09

Til sommer skal jeg på tur på de tyske og franske kanaler og floder.
Min gasflasketilslutning er til de almindelige gule BP flasker.
Jeg er blevet fortalt at sydpå er de mest handlede gasbeholdere blå.
Er tilslutningerne ens med vore alm. gule flaskers?
--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : Lars P. Larsen

Dato : 02-05-04 18:20

Nej det er ikke samme tilslutning, de blå flasker bliver skruet på. Jeg har
også prøvet at bruge de gule flasker med forskruning til det system med det
blå campinggaz, men det duer heller ikke, da Gevindet ikke er helt ens. Så
hvis du vil være sikker på at få gas dernede skal du have en hane beregnet
til det blå campinggas.

Fra : Thomas

Dato : 02-05-04 21:47

Eller en adaptor til 298,- hos den lokale bådudstyrsforhandler. Jeg har selv
lige købt og jeg tror næsten at den lille messingklump er den dyreste ting
på hele båden, hvis man tænker på hvad man får for pengene.

ThomasT
Maxi 77

Fra : npw

Dato : 03-05-04 14:54

Hej!
Prøv og kig på dk.fritid.camping . Det er tit et stort debatemne blandt
campister. Jeg har i min teltvogn aldrig brugt andet end den blå
"Camping-Gaz". Den er med skruefatning, og kan byttes i mange lande.
God tur, deet lyder spændende!
Venlig hilsen Niels W.