MS Windows
briani 27239
Fjerne baggrund under menuer i XP
Fra : Valle

Dato : 01-05-04 11:12

Hej

Er der en der kan fortælle mig hvordan man fjerner baggrunds farven under
iconerne på skrive bordet ??

Jeg kan ikke gøre det i skærm menuen under effekter, har på fornemmeren at
det er noget i bios
Jeg har prøvet forskellige grafikkort MX200 32mb og nu et ATI rage pro
16mb - det gør ingen forskel.

Win XPDK
Abit KT7- Raid
1 ghz athlon - som kun vil køre 750mhz ?
256 ram
Ati rage pro 16mb

Jack Vallentin- Juelsminde.

Fra : Pico

Dato : 01-05-04 17:57

Valle wrote:
> Hej
>
> Er der en der kan fortælle mig hvordan man fjerner baggrunds farven
> under iconerne på skrive bordet ??

Control Panel > System > Advanced > Settings i afsnittet 'Performance' og under

fanebladet Visual Effects skal der være flueben i 'Use drop shadows for icon labels

on the desktop' hvis du vil have gennemsigtige ikonlabels på skrivebordet.

Åbn System i kontrolpanel, klik på fanebladet avanceret og herefter klik
på indstillinger for ydeevne, klik på fanebladet visuelle effekter, sæt mærke
ud for bruger defineret og sæt flueben ud for brug skygger til ikoner på
skrivebord.

Hvis det ikke hjælper er der det lille program Trans Text som du kan finde
her:
http://www.chaossoft.com/trtext.shtml
Pico

Fra : Valle

Dato : 01-05-04 19:45

Det var bare lige det der skulle til - takker for hjælpen

Mvh Jack