cisco 1401 med atm
Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 30-04-01 20:40

Fra : Eivind Olsen

Dato : 30-04-01 21:50

Hej Gustav

Uden at kende den specielle router, så mener jeg at du stadig bør have noget
boot kode eller lign
som gør at du kan lave en eller anden form for TFTP download. Så skal du jo
bare have et image
fra en anden
Hvad siger manualen ?

Der er 2 ting du ihvertfald skal have gjort.
1. Genetableret de grundlæggende filer på disken (flashkortet)
2. Hentet et nyt image

har lige et spørgsmål

Har du resat routeren siden det skete ?

Mvh

Eivind

Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 30-04-01 23:39

In article <9ckj99$1ti8$1@news.cybercity.dk>, "Eivind Olsen"
<eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> wrote:

> [...]
noget boot kode eller lign som gør at du kan lave en eller anden form
for TFTP download. Så skal du jo bare have et image fra en anden

Det er en router jeg låner, saa jeg har ikke anden end den.

Den booter fint til en prompt der hedder "Router(boot)", men har ikke
kommandoer til at konfigurere atm-interfacet.

> Der er 2 ting du ihvertfald skal have gjort.
> 1. Genetableret de grundlæggende filer på disken (flashkortet)

Hvad indebærer det? Lige nu siger "show flash:"

PCMCIA flash directory:
No files in PCMCIA flash
[0 bytes used, 6291456 available, 6291456 total]
6144K bytes of processor board PCMCIA flash (Read/Write)

Skal jeg så gøre andet end at lægge et nyt image over?

> 2. Hentet et nyt image

jeps, men det er desværre ikke noget cisco smider om sig med og det fulgte
som skrevet ikke med :-/

> Har du resat routeren siden det skete ?

jeps.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-04-01 22:19

Hej Gustav Kristoffer Ek <stoffer@netcetera.dk>

>har en cisco 1401 med atm interface og et pc-card nvram-kort, der
>desvaerre er blevet udsat for nedenstaaende behandling, saa nu kender den
>ikke atm-interfacet mere. Hvad betyder dens brok? Hvad laa der paa
>pc-card'et og hvordan faar jeg det derhen igen?

1400 routeren gemmer sin software på flash-kortet.

>#copy running-config flash:
>Destination filename [running-config]?
>Erase flash: before copying? [confirm]
>Erasing the flash filesystem will remove all files! Continue? [confirm]
>Erasing device... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
>...erased
>
>#reload
>
>boot of "cisco2-C1400" using boot helper
>"eprom:c1400-rboot-r.120-3.T" failed
>error returned: No usable interfaces
>loadprog: error - on file open
>boot: cannot load "cisco2-C1400"ê

Halter den og reloader eller havner du i rommon? Får du en
kommandoprompt? Hvilke kommandoer har du til rådighed (skriv ?)

Opgaven er at loade en ny software, men metoden afhænger lidt af hvor
'smadret' din router er - og jeg kan ærlig talt ikke huske om den
bruger en boot-helper eller booter direkte ind i softwaren.

Måske står der noget du kan bruge her:
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/dsl_prod/c1400/icg/trbshoot.htm
http://www.cisco.com/warp/public/620/6.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 30-04-01 23:45

In article <hrkretobp1ro79chqa586gcogqmooblffv@sunsite.auc.dk>, Lars Kim
Lund <larskim@mail.com> wrote:

> 1400 routeren gemmer sin software på flash-kortet.

hvad gemmer den så i rom'en?

[...]
> Halter den og reloader eller havner du i rommon? Får du en
> kommandoprompt? Hvilke kommandoer har du til rådighed (skriv ?)

den booter blot og brokker sig over

boot of "cisco2-C1400" using boot helper "eprom:c1400-rboot-r.120-3.T" failed
error returned: No usable interfaces
loadprog: error - on file open
boot: cannot load "cisco2-C1400"Í

og

device does not contain a valid magic number
boot: cannot open "flash:"
boot: cannot determine first file name on device "flash:"Í

og lidt senere

1 Ethernet/IEEE 802.3 interface(s)
Unrecognized interface found (0-1 = Motherboard interfaces 2 = WIC)
Interface 1 unrecognized by boothelper

hvad er en boothelper i cisco-terminologi?

> Opgaven er at loade en ny software, men metoden afhænger lidt af hvor
> 'smadret' din router er - og jeg kan ærlig talt ikke huske om den
> bruger en boot-helper eller booter direkte ind i softwaren.

det ser ud til at den bruger boot-helper.

> Måske står der noget du kan bruge her:

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/dsl_prod/c1400/icg/trbshoot.htm
> http://www.cisco.com/warp/public/620/6.html

tager et kig, tak

--

- gustav

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-04-01 22:22

On Mon, 30 Apr 2001 21:40:22 +0200, Gustav Kristoffer Ek wrote:
> [...]
>ikke atm-interfacet mere. Hvad betyder dens brok? Hvad laa der paa
>pc-card'et og hvordan faar jeg det derhen igen?

Du har slettet dens software, så den kan ikke boot'e.

Den siger sansynligvis noget i retning af

routernavn(boot)>

så går du i enable mode, og loader en ny software ud fra en tftp
server på LAN'et vha. kommandoen

copy tftp flash:

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 30-04-01 23:48

In article <slrn9erlri.ovk.jesper@freesbee.wheel.dk>, jesper@wheel.dk
(Jesper Skriver) wrote:

[...]

> Du har slettet dens software, så den kan ikke boot'e.
>
> Den siger sansynligvis noget i retning af
>
> routernavn(boot)>

genau

> så går du i enable mode, og loader en ny software ud fra en tftp
> server på LAN'et vha. kommandoen
>
> copy tftp flash:

og det er alt? altså ikke noget med at klargoere flash:'en ellers? Burde
software'en være til at få fat i fra cisco ved evt. at oplyse om
situationen eller skal man søge mere skumle kanaler?

Hvordan kan det være de har valgt at have noget af softwaren i rom'en og
noget på flash? hvad er systemet i hvor hvad ligger?

--

- gustav

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-04-01 23:51

On Tue, 01 May 2001 00:48:16 +0200, Gustav Kristoffer Ek wrote:
> [...]
>software'en være til at få fat i fra cisco ved evt. at oplyse om
>situationen eller skal man søge mere skumle kanaler?

Hvis du har en service aftale på routeren skulle det ikke være noget problem.

>Hvordan kan det være de har valgt at have noget af softwaren i rom'en og
>noget på flash? hvad er systemet i hvor hvad ligger?

Det som ligger i ROM er blot en "nød software" for at kunne boot'e i
situationer som den du er i nu, samt for at kunne net boot'e den.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer