Netværk med DI-604
Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 30-04-04 22:07

Jeg har et irriterende problem. Jeg har tre maskiner: en W2k Server, en
XP pro, og en ME. De har fungeret fint med fast ip (192.168.16.xx)
gennem en hub. Sætter jeg dem til routeren virker nettet, men der er
ingen inetforbindelse, sætter jeg dem op til dhcp er der ingen intern
forbindelse, men internettet virker. Min løsning har været at bruge 2
netkort i hver maskine, et til hub med fast ip* og et til router med
dynamisk.
Det ville nu være dejligt hvis det kunne komme til at virke efter
hensigten.

* En W2K server er ikke så glad for at få dynamisk ip

--
Morten Dybdal

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 01-05-04 08:44

> [...]
> dynamisk.
> Det ville nu være dejligt hvis det kunne komme til at virke efter

Du kan da bare sætte den op til at køre uden DHCP......
Det kan man ihvertfald på min 624, og jeg tror meget af opsætningen er det
sammen...

--
Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
www.jabbe.marzman.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-05-04 08:59

Jabbe(4k) wrote:
> Du kan da bare sætte den op til at køre uden DHCP......

Eller med fast til serveren, fx 192.168.16.1 og DHCP
fra 192.168.16.2-10 eller lignende.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 01-05-04 16:20

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Eller med fast til serveren, fx 192.168.16.1 og DHCP
> fra 192.168.16.2-10 eller lignende.

Det er prøvet.

--
Morten Dybdal

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 01-05-04 16:19

Jabbe(4k) wrote:

> Du kan da bare sætte den op til at køre uden DHCP......
> Det kan man ihvertfald på min 624, og jeg tror meget af opsætningen er det
> sammen...

Uden dhcp virker det interne net, min ikke internettet! Det er som om
den kun kan være enten router eller switch, ikke begge dele på samme tid.

--
Morten Dybdal

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 01-05-04 21:24

> Uden dhcp virker det interne net, min ikke internettet! Det er som om
> den kun kan være enten router eller switch, ikke begge dele på samme tid.

Har du sat Gateway'en op(det er routerns IP adresse på dit netværk,
sansynligvis 192.168.0.1)

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 02-05-04 00:17

Jabbe(4k) wrote:

> Har du sat Gateway'en op(det er routerns IP adresse på dit netværk,
> sansynligvis 192.168.0.1)

Ja da, iøvrig har jeg ændret dens IP.
Jeg har haft flere D-Link samt Zyxel ISDN routere, både med og uden hub
uden problemer. Jeg har tidligere installeret netværk med serverer,
printere, og routere både med og uden fast IP. Jeg har fået min DI-604
repareret hos D-Link, uden at det hjalp, jeg tror nu stadig den er defekt.

--
Morten Dybdal