Tovejs TCP tunnel
Fra : Morten

Dato : 30-04-04 09:20

Hej,

Jeg kan oprette en TCP forbindelse fra maskine A til B. Men ikke fra B
til A grundet firewall.

Jeg har brug for at oprette en TCP forbindelse fra B til A. Findes der
et værktøj der kan gøre brug af min A til B forbindelse, så B til A
traffik tunneles igennem her?

A -> B oprettes på port 2000.
A -> B port 2001 oprettes, tunnel gennem 2000
B -> A port 2001 ... Kan dette på nogen måde lade sig gøre?

Mvh.

Morten

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 30-04-04 10:45

> [...]
>
> A -> B oprettes på port 2000.
> A -> B port 2001 oprettes, tunnel gennem 2000
> B -> A port 2001 ... Kan dette på nogen måde lade sig gøre?

SSH kan. Det kræver at du har en SSH server på B's side af firewallen, evt
direkte på B. Linux har normalt en SSH server installeret, men jeg ved ikke
om der findes nogen til Windows. Der er SSH klienter både til Linux og
Windows ("putty")

Niels Dybdahl

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 30-04-04 10:47

> [...]
ikke
> om der findes nogen til Windows. Der er SSH klienter både til Linux og

Jeg har lige kigget efter. Der er åbenbart en gratis SSH server inkluderet i
Cygwin.

Niels Dybdahl

Fra : Morten Primdahl

Dato : 30-04-04 11:08

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 30-04-04 12:05

> Jeg er klar over at -L virker til port forwarding fra klient siden, men
> det må vel kræve en speciel konfiguration af SSH serveren på B at kunne
> lytte på lokale porte, og så sende dem til en forbindelse initieret af
> klienten?
> Har du et link eller andet jeg kan læse?

Desværre. Men det er parameter -B, som laver forbindelse fra serveren til
clienten. Det er understøttet både med ssh på min Fedora server og med Putty
på Windows.

Hilsen Niels