lav array ud af input felter
Fra : Brian Emilius

Dato : 01-05-04 07:06

Hej NG

Jeg har en række <input type="checkbox"> alle med samme 'name' men med
forskellig 'value'. Når jeg trykker submit, bliver kun den sidste af de
valgte sendt. Er der nogen måde hvorpå jeg kan få sendt alle dem der er sat
'hak' i og så få dem (deres value) puttet i et array?

--
Venlig hilsen | <http://emilius.dk>
Brian Emilius | Emilius Consult designer Internettet

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-05-04 08:35

Brian Emilius skrev:

> [...]
> valgte sendt. Er der nogen måde hvorpå jeg kan få sendt alle dem der er
> sat 'hak' i og så få dem (deres value) puttet i et array?

Resultat i PHP, hvis alle er afkrydsede:

$_GET['personer'] = array('Hans', 'Jens', 'Kurt');

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Brian Emilius

Dato : 01-05-04 15:06

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> <label><input type='checkbox' name='personer[]' value='Hans'/>
Hans</label>
> <label><input type='checkbox' name='personer[]' value='Jens'/>
Jens</label>
> <label><input type='checkbox' name='personer[]' value='Kurt'/>
Kurt</label>

Takker! Det var lige det jeg skulle bruge

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 01-05-04 17:00

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Resultat i PHP, hvis alle er afkrydsede:
>
> $_GET['personer'] = array('Hans', 'Jens', 'Kurt');

Bemærk, at "name='personer[]'" ikke er standard HTML og det kan derfor
være afhængigt af browseren om det fungerer eller ej.

Mvh Tommy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-04 20:17

Tommy Ipsen skrev:

>Bemærk, at "name='personer[]'" ikke er standard HTML og det kan derfor
>være afhængigt af browseren om det fungerer eller ej.

Så må alternativet være at give tjekboksene forskellige navne så
alle værdierne bliver samlet op og så i hånden proppe dem i et
array bagefter.

--
Bertel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-05-04 22:15

On Sat, 01 May 2004 17:59:54 +0200, Tommy Ipsen wrote:

> Bemærk, at "name='personer[]'" ikke er standard HTML og det kan derfor
> være afhængigt af browseren om det fungerer eller ej.

Hvorhenne står det?
Ifølge html-standarden er name en entity af type cdata. Læs mere her:
http://www.w3.org/TR/html4/types.html#type-cdata. Læs specielt afsnittet
vedrørende ID og NAME.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-05-04 12:08

http://validator.w3.org/ beklager sig ikke over det.

> og det kan derfor
> være afhængigt af browseren om det fungerer eller ej.

Hvilken browser har du oplevet problemer med? Jeg har aldrig oplevet
problemer i forbindelse med det.

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-05-04 11:23

On 1 May 2004 17:59:54 +0200, Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk> wrote:

>Bemærk, at "name='personer[]'" ikke er standard HTML og det kan derfor
>være afhængigt af browseren om det fungerer eller ej.

Det er 100% gyldig HTML og XHTML.

Desværre har Thor Larholm brugt en god del tid på fejlagtigt at brokke
sig over det. Mit svar: http://stock.ter.dk/lies-lies-lies

Problemet er, at han troede, at der ved name="..." var tale om
SGML-begrebet NAME, og ikke CDATA. Han blev vist også ved med at
insistere, sidst, den debat var fremme.

Han har dog ret i, at det kan medføre nogle problemer med javascript,
men det behøver ikke at være værre end at man smider nogle id's på og
bruger getElementById() i stedet for.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-05-04 11:31

Peter Brodersen skrev:

>sig over det. Mit svar: http://stock.ter.dk/lies-lies-lies

Du kender ikke forskel på løgn og fejltagelser?

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-05-04 11:39

On Mon, 03 May 2004 12:31:22 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Du kender ikke forskel på løgn og fejltagelser?

Joda. Løgn er, når man bevidst udtaler sig mod fakta.

Søgte du tilbage og så den oprindelige debat? Det er blevet påpeget,
men han holdt stadigvæk på sit.