Rullepanel...?
Fra : Morten Gudbjerg Karl~

Dato : 30-04-04 22:19

Jeg er absolut nybegynder udi html-programmering, og jeg håber,
nogen kan hjælpe mig med rullepaneler.

Jeg har et rullepanel, der åbner de enkelte links i samme vindue,
som panelet ligger i.

<form>
<select name="liste1" onchange="if (this.selectedIndex != 0)
location = this.options[this.selectedIndex].value;">
<option selected value="">-------- Links to visit
--------</option>
<option value="http://www.fisk.dk">My first link</option>
<option value="http://www.test.dk">My second link</option>
</select>
</form>

...men jeg ville gerne lægge panelet i et sidehovede på en
rammeside, hvor linkene så åbner i hovedsiden. Kan nogen forklare
mig det (læs: skrive koden ned for mig.)

Desuden ville jeg gerne have et rullepanel, hvor linkene åber i
et nyt vindue...?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-04-04 22:34

Morten Gudbjerg Karlsen <morten@gudbjergkarlsen.dk> skrev :

><select name="liste1" onchange="if (this.selectedIndex != 0)
>location = this.options[this.selectedIndex].value;">

Skal være
<select name="liste1"
onchange="window.open(this.options[this.selectedindex].value,'framenavn')">

>..men jeg ville gerne lægge panelet i et sidehovede på en
>rammeside, hvor linkene så åbner i hovedsiden. Kan nogen forklare
>mig det (læs: skrive koden ned for mig.)

framenavn skal så erstattes af det framenavn du har givet den
frame siden skal åbne i, i din indexfil.
--
Knud

Fra : Morten Gudbjerg Karl~

Dato : 01-05-04 20:16

hmmm... det kunne jeg ikke lige få til at fungere. Koden ligger på en testside
www.franciskansk.dk. Der er en index-fil (eks_index), en øverste ramme
(eks_top) hvori koden ligger, og en hovedramme (eks_frame.htm) hvori linket
gerne skulle åbne, men når jeg prøver, virker det ikke. Explorer skriver
udført, men der kommer en lille fejl-trekant, og der sker ikke noget... Har
jeg skrevet noget forkert...?

<form>
<select name="liste1"
onchange="window.open(this.options[this.selectedindex].value,'http://franciska
nsk.dk/eks_frame.htm')">

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-05-04 23:05

Morten Gudbjerg Karlsen <morten@gudbjergkarlsen.dk> skrev :

>hmmm... det kunne jeg ikke lige få til at fungere. Koden ligger på en testside
>på www.franciskansk.dk.

Kom evt. med et link til siden, den er ikke på ovenstående link.
><form>
><select name="liste1"
>onchange="window.open(this.options[this.selectedindex].value,'http://franciska
>nsk.dk/eks_frame.htm')">

http://franciskansk.dk/eks_frame.htm er ikke framenavnet, det er
filnavnet på den side som skal åbne i framen.

I din indexfil skal du give hver frame et navn á la dette:
<frame name="left" src="left.htm" marginwidth="0"
marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">

Her vil det så se sådan ud:
<select name="liste1"
onchange="window.open(this.options[this.selectedindex].value,'left')">
--
Knud