VIA ITX EPIA-SP8000E
Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-04-04 15:13

Er der nogen der kender noget til dette bundkort? Det er fundet på
www.eet.dk de skriver det er en 1.2 GHz CPU med passiv køling... Det
lyder da fornuftigt, men desværre giver en søgning på google ingen
resultat, så jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Michael Nielsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 30-04-04 18:28

On Fri, 30 Apr 2004 16:12:45 +0200, Michael Nielsen wrote:

> [...]
>lyder da fornuftigt, men desværre giver en søgning på google ingen
>resultat, så jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe.

http://www.viaembedded.com/product/epia_mini_itx_spec.jsp?motherboardId=21

En 1.2Ghz er sandsynligvis en C3 Nehemiah, der damper 6-12W af ..... Er
boardet som de tidligere, er onboard grafikken en S3 SavagePro (Elendig og
fejlfyldt .... Scitech har fx fremstillet en håndfuld fixes i deres SNAP
Graphics driversystem, der omgår fejl i selve SavagePro og grafik-BIOS'en)
og med en integreret ChomaClear MPEG2 dekoder (Guf)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
honoris causa (For the sake of honour)

Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-04-04 17:13

Det der undre mig er at 1 GHz versionen har blæser, så der må da være
noget specielt med denne her

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-05-04 18:15

On Fri, 30 Apr 2004 18:13:17 +0200, Michael Nielsen wrote:

>Det der undre mig er at 1 GHz versionen har blæser, så der må da være
>noget specielt med denne her

Måske 1Ghz version en er en Ezra-T

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
What distinguishes an IBM-PC from a boat anchor? Segment registers.

Fra : Leony

Dato : 04-05-04 12:38

In news:mhn490p8la5unrpnso9d8cdvklpgtf19s8@4ax.com,
Michael Nielsen typed:

> [...]
> lyder da fornuftigt, men desværre giver en søgning på google ingen
> resultat, så jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe.

Selvom CPU er 1,2 GHz, så tror jeg ikke du skal forvente den samme
performance som en P3 1,2 GHz eller en T-Bird 1,2 GHz.
VIA ligger generelt lidt lavere på performanceskalaen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/