XP 2500 Dual bundkort...??
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 16:05

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at stykke et dual xp 2500 system sammen, men
hvilket bundkort er det bedste til det, meningen er jo også at de gerne skal
presses lidt...

Så det skal være et klippe stabilt kort der kan OC's, både med dual ram og
det hele...

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : JK

Dato : 25-04-04 21:14

On Sun, 25 Apr 2004 17:05:26 +0200, "Bevidst" <bevidst[snabel
a]tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>presses lidt...
>
>Så det skal være et klippe stabilt kort der kan OC's, både med dual ram og

Det er Iwill MPX2

Men gad vide hvor du vil købe det.

Msi har også noget godt, men ikke oc i samme grad. Alt er med amd
chipset. Dual ram har det chipset overhovedet ikke.

Hvad med dual opteron, - det er lettere at få nye dele.

mvh

John

Fra : JK

Dato : 26-04-04 09:53

On Sun, 25 Apr 2004 22:13:32 +0200, JK <junk@mailzone.com> wrote:

> [...]
>chipset. Dual ram har det chipset overhovedet ikke.
>
>Hvad med dual opteron, - det er lettere at få nye dele.

MSI K7D Master kan jo da købes for 15-1600 kr.

Læs om det på

http://forums.pcper.com/showthread.php?t=313407

http://forums.pcper.com/forumdisplay.php?f=41

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 16:32

Hej JK

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> Det er Iwill MPX2
>
> Men gad vide hvor du vil købe det.

Det skulle vel være til at finde, skidt med at det bli'r udenfor de danske
grænser, gør ikke mig noget, kan være det bliver billigere af det
endda...

> Msi har også noget godt, men ikke oc i samme grad. Alt er med amd
> chipset. Dual ram har det chipset overhovedet ikke.
>
> Hvad med dual opteron, - det er lettere at få nye dele.

Jo jo, men det er lige i en lidt anden prisgade end jeg havde tænkt mig,
idéen var at sammensætte et rimeligt system til fornuftige penge, 2xXP2500+
OC3200, med tilhørende ram...

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : Peter Pan

Dato : 26-04-04 21:20

"Bevidst" <bevidst[snabel a]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> idéen var at sammensætte et rimeligt system til fornuftige penge,
2xXP2500+
> OC3200, med tilhørende ram...

Det giver problemmer.

For det første, jeg har til dato ikke set et eneste Dual AMD bundkort med OC
muligheder (pånær hvis du har en 100 MHz FSB CPU, og kører den ved 133 MHz).

Der findes kun 2 Dual AMD chipset.
AMD 762 MP og 762 MPX.
De er næsten identiske hvad features angår. Eneste forskel er PCI
hastigheder/bitbredder.

Begge kan kun køre 100 og 133 MHz FSB. Så en Barton XP 2500 kan du ikke
engang smide i.
FSB og RAM kører synkront, så du får altså ikke ram hastigheder over PC2100.
Og det er Single channel.
Alle Athlon MP kører med 133 MHz FSB.
Den hurtigste Athlon MP er en 2800+ baseret på en Barton kerne med 512 KB
cache og 133 MHz FSB.

Jeg kører selv med 2 stk Athlon XP 1800+ T-Breds modificeret med L5 tricket
på et Asus A7M266-D. Der er INGEN OC muligheder. Jeg kan stille volten til
den ENE processor, "and thats it".

Mvh
Anders

Fra : JK

Dato : 27-04-04 08:04

On Mon, 26 Apr 2004 22:20:19 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

> [...]
>på et Asus A7M266-D. Der er INGEN OC muligheder. Jeg kan stille volten til

Der findes gode reviews med Iwill MPX2:

http://www.2cpu.com/articles/57_1.html

http://www.burningissues.net/hard/iwill/MPX2p6.htm

http://www.cluboverclocker.com/reviews/motherboards/iwill/mpx2/

Jeg har eet specielt om overclocking, men jeg kan ikke finde det igen.

Det bedste er naturligvis at bruge ældre Tbreds fra før uge39, 2003,
så de ikke er multiplier låste. Dernæst bruges pin-mod til at ændre
multiplier med. Som beskrevet på www.ocinside.de
Cpu-voltage justeres på samme måde.

Så er der smp-mod af Tbreds. Det er også en forholdsvis simpel crack.

Jeg kan også anbefale at holde øje med ebay.com
Der har været nogle bundkort til salg med f.eks. 2 1800+,
smp-modificeret. Meget billigt.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 15:41

Hej Peter

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tricket
> på et Asus A7M266-D. Der er INGEN OC muligheder. Jeg kan stille volten til

Det lyder sgu da seriøst trist, er der slet ingen producenter der har
flikket et board sammen der kan pine sådan et par stykker, med det hele..??

Mvh

Carsten, Østerbro