Hvad er S.M.A.R.T.
Fra : Kenny Zinck Jensen

Dato : 24-04-04 22:12

Hej

Jeg har et problem, måske!!
Jeg har købt en maxtor 80 GB HD. som absolut ikke vil køre når S.M.A.R.T. er
enable.
i bios, men hvad er S.M.A.R.T.? er det nødvendigt?
Jeg har prøvet at finde en bios opdatering til mit MB ( ECS K7S5A VER.3.1)
hvilket ikke er lykkedes. jeg ku' ik' lige finde en bios opdatering der
omhandler S.M.A.R.T.

Venlig hilsen
Kenny Zinck

Fra : Leony

Dato : 25-04-04 08:16

In news:408ad84b$0$220$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Kenny Zinck Jensen typed:

> Jeg har købt en maxtor 80 GB HD. som absolut ikke vil køre når
> S.M.A.R.T. er enable.
> i bios, men hvad er S.M.A.R.T.? er det nødvendigt?

S.M.A.R.T.
Self Monitoring and Analysis Reporting Technology;
teknik til overvågning af EIDE-diske - indbygget i diskens
styringselektronik, der giver besked til operativsystemet eller
overvågnings-software, hvis der er problemer med disken, fx ujævn
rotationshastighed, for høj temperatur m.v.
http://www.it-leksikon.dk/

Personligt mener jeg ikke det er nødvendigt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TGD

Dato : 26-04-04 21:36

"Kenny Zinck Jensen" <zinck@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> enable.
> i bios, men hvad er S.M.A.R.T.? er det nødvendigt?

Næh egentlig ikke, men jeg ville tjekke HDen i en anden PC hvis det er samme
problem vil jeg bytte.

SMART nedsætter ydelsen på disken, hvor meget må stå hen i det uvisse.

<KLIP>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-04 22:12

In article <fpejc.149369$jf4.7940654@news000.worldonline.dk>,
mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk says...

> SMART nedsætter ydelsen på disken, hvor meget må stå hen i det uvisse.

Har du et link?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 26-04-04 22:21

On 2004-04-26, TGD <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:
> Næh egentlig ikke, men jeg ville tjekke HDen i en anden PC hvis det er samme
> problem vil jeg bytte.
>
> SMART nedsætter ydelsen på disken, hvor meget må stå hen i det uvisse.

Dokumentation?

Thomas