ACIP ?
Fra : Olsen

Dato : 22-04-04 19:25

På en lidt ældre computer med XPpro der ellers har fungeret ok
får jeg nu blå skærm med meddelelse om at bios ikke understøtter
ACPI.

Jeg har fundet ud af at det er noget avanceret strømstyring som
jeg absolut ikke har.

Et forsøg på at genindlæse XP mislykkedes også: atter den blå
skærm.

Bios er 4 år gammel, men da der ikke er noget specielt på
computeren gider jeg ikke opdatere bios.

Heller ikke fejlsikret tilstand lykkes.

Kan jeg gøre noget specielt?

\Olsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-04-04 19:36

On 2004-04-22, Olsen <snipnospamSLET@mail.dk> wrote:
> Kan jeg gøre noget specielt?

Har du opdateret BIOS siden det ikke virker mere? Hvad gjorde du lige før
det holdt op med at virke?

Hvilket bundkort/computer snakker vi om?

Mvh Thomas

Fra : Olsen

Dato : 22-04-04 21:35

Thomas S. Iversen wrote:

> Har du opdateret BIOS siden det ikke virker mere?

Nej.

Men jeg fandt ud af at den mente at der lå et specielt PCI-kort.
Dette har jeg deaktiveret så nu funker det.

\Olsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-04-04 19:13

On Thu, 22 Apr 2004 20:24:38 +0200, Olsen wrote:

> [...]
>ACPI.
>
>Jeg har fundet ud af at det er noget avanceret strømstyring som

Strømstyring er en del af ACPI, der generelt kan beskrives som
ressourcehåndtering - deriblandt uddeling af interrupts til
indstikskort...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
MASOCHIST: Windows SDK programmer with a smile!

Fra : Olsen

Dato : 23-04-04 23:02

Peter Jespersen wrote:
Strømstyring er en del af ACPI, der generelt kan beskrives som
> ressourcehåndtering - deriblandt uddeling af interrupts til
> indstikskort...

Som vi alle blev rigtig kloge af!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-04 13:44

Olsen skrev:

> Som vi alle blev rigtig kloge af!

Vorherre til hest! Du skulle nærmere være glad for, at der er
nogen der gider at svare dig. Hvis du ikke forstår hvad folk
skriver til dig, så bed dem dog om at uddybe det nærmere eller
søg lidt på Google i stedet for at blive ubehøvlet.

Jeg kan anbefale at læse lidt på:
<http://usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html>

FUT: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : MN

Dato : 24-04-04 08:40

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> wrote in message
> [...]
> skærm.
>
> Bios er 4 år gammel, men da der ikke er noget specielt på
> computeren gider jeg ikke opdatere bios.

Jep, tast F5 under installationen af XP (de billede hvor der bl.a. står F2
og F6) og vælg standart PC.

Her er lidt mere om det: http://www.staudio.de/kb/english/2000xp/index.html

Mogens