Mærkelig fejl ved opstart!!
Fra : Sapdap

Dato : 20-04-04 11:29

Hej i NG

Jeg har en mærkelig fejl ved opstart af pc. Den finder ikke min Master HD i
første forsøg den skriver noget med : "Client Mac ADDR E8 xxxxxxxxxx Guid
FFFFFFFFFFFFFF
No DHCP or Proxy offers were Received" Jeg genstarter en del gange og
pludeslig starter pc´n op, Er der nogle indstillinger der står forkert???
Min opsætning er:

EPOX 8 RDA+ Bundkort
Barton 2500+ Cpu
2x512 pc 3200 DDR Ram
Win Xp Pro

er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe med dette problem???

På forhånd tak

--
Venlig hilsen/Best Regards Sapdap
sapdap487@hotmail.com

---

Fra : kenzo

Dato : 20-04-04 11:33

> er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe med dette problem???

Resette bios`en

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-04-04 12:50

On 2004-04-20, Sapdap <jana@andersen.mail.dk> wrote:

> Jeg har en mærkelig fejl ved opstart af pc. Den finder ikke min Master HD i
> første forsøg den skriver noget med : "Client Mac ADDR E8 xxxxxxxxxx Guid
> FFFFFFFFFFFFFF

Det er fordi du har slået boot over netværk til. Der sker så det at din
bios sender MAC adressen (fejlagtigt sat til FFFFFFFFFFosv i det her
tilfælde) til en DHCP server der så skulle give den et ip# og en image den
kunne boote. Da den ikke kan finde nogen DHCP server der svarer vil den ramme
en timout på et tidspunkt og derefter boote fra harddisk.

Mvh THomas

Fra : Sapdap

Dato : 20-04-04 18:13

Hej Igen.

Har resat Bios mange gange uden større held

Thomas hvor mon jeg skal kigge efter dette boot over Netværk henne??? er det
inde i Bios et sted ??

Mvh Jan

---

Fra : TGD

Dato : 20-04-04 19:28

> [...]
>
> Har resat Bios mange gange uden større held
>
> Thomas hvor mon jeg skal kigge efter dette boot over Netværk henne??? er

Prøv at vælge "Load default setup" eller noget lignende.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-04-04 19:54

On 2004-04-20, Sapdap <jana@andersen.mail.dk> wrote:

> Thomas hvor mon jeg skal kigge efter dette boot over Netværk henne??? er det
> inde i Bios et sted ??

Find manualen. Evt. her:

http://www.epox.nl/manuals/mu-8rda&%2B11.pdf (10mb)

Side 37 (4-3 hvis man følger sidenummeret på manualen), der kan du se
at man kan vælge i hvilken rækkefølge BIOSen skal forsøge at boote maskinen.

"First Boot Device", "Second Boot Device", osv.

På de efterfølgende sider kan du se, at en af indstillingerne er LAN (=
netværk). Du skal så da have cdrom som første, og HDD (= harddisk) som
andet, eller kun harddisk som første. Du forstår helt sikkert princippet.

Derefter skal du bare have gemt indstillingerne. og genstarte maskinen.

Mvh Thomas