Hjælp, hvilket MB til XP1800, pc100/133, A~
Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 20-04-04 08:58

Hej.

Jeg søger et nyt Motherboard til min PC, det skal kunne køre med:

AMD XP1800 processor (den nye type)

PC100/133 ram.

AGPx4 grafikkort.

Jeg er klar over at ECS har et, men ECS er vist ikke lige det største hit
(har jeg hørt),men er der ellers ikke nogle andre på markedet mere ?

Der må meget gerne være onboard netkort, og selvfølgelig USB (helst 2.0).

Det må også meget gerne have 3-4 PCI slots.

Kan i evt. hjælpe mig med hvilke boards jeg skal kikke på, og hvor jeg evt.
finder dem ?? Så vil jeg blive meget glad.

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Leony

Dato : 20-04-04 14:27

In news:fK4hc.27$585.21@news.get2net.dk,
Peter @ Team-PsHdO typed:

> Jeg søger et nyt Motherboard til min PC, det skal kunne køre med:
> AMD XP1800 processor (den nye type)
> PC100/133 ram.

SD-RAM begrænser udvalget meget, med mindre du kigger efter et brugt
board.

> Kan i evt. hjælpe mig med hvilke boards jeg skal kikke på, og hvor
> jeg evt. finder dem ?? Så vil jeg blive meget glad.

http://www.edbpriser.dk/Listsubcategories.asp?ID=2
Vælg bundkort, vælg avanceret søgning.
Søg efter "socket A" bundkort og sæt ram til pc133 (tryk på knappen hvor
der står minimum til du får et maximum.

Så får du 5 muligheder.
Personligt tror jeg at jeg valgte MSI'et.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 20-04-04 19:44

Hej begge to.

Tak for jeres svar, jeg havde kikket på edbpriser, men kunne ikke finde
avanceret søgning, så jeg troede at den var fjernet af en eller anden grund,
og så er det bare fordi at de har ændret lidt på designet af siden......

Nå men bortset fra det, så har jeg bestilt et af de der MSI bundkort, så må
vi se hvordan det køre.....

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Mig

Dato : 20-04-04 14:36

"Peter @ Team-PsHdO" <pwr43h@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
evt.
> finder dem ?? Så vil jeg blive meget glad.

Kan anbefale Soltek SL75-KAV..har dog ikke onboard netkort men onboard lyd
og desværre heller ikke USB2.0...
Skal være PCB rev.F1 eller nyere og nyeste bios for at kunne køre med op til
en XP2600+ FSB 133 mhz
http://217.160.208.211/soltek/download/download_all.php?CPU_st=Socket+A&chipset_st=VIA&isbn_st=SL-75KAV