Køb af motherboard ???
Fra : The Grif

Dato : 20-04-04 06:05

Hej jeg har i øjeblikket et gammelt Asus P2B med PIII 450 MHz processor
fra Intel.. "LIDT OUT OF DATE"
Jeg skal ud og investere i nyt MB + Processor men er lidt i tvivl, da jeg
ikke
har fuldt med udviklingen de sidste år.
Det skal være noget der virkelig duer "sparker røv" nu når det endelig skal
være.
MB & Processor + ram er jo noget af det vigtigste, det andet må komme hen af
vejen.
Har altid været lidt af en asus fan pga. god, support men det behøver det nu
ikke at blive.

Nu er spørgsmålet så, hvad skal man investere i, hvad er det bedste køb lige
nu ?????

Nogen forslag.

M.V.H
Lasse The Grif

Fra : JK

Dato : 20-04-04 06:55

On Tue, 20 Apr 2004 07:05:29 +0200, "The Grif"
<thegrif__NOSPAM__@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>ikke at blive.
>
>Nu er spørgsmålet så, hvad skal man investere i, hvad er det bedste køb lige

Hej
Svært at vejlede. Fordi: skal du have Intel igen ? eller hvad. Skal du
på 64 bits vognen med beta 64 windows (Longhorn), som er på gaden
allerede, mellem venner.
Et konventionelt AMD 32 bits system er klart det billigste. Det er
noget med et nforce2 bundkort, en cpu for 2.2 til 2.5 GHz, og noget
pc3200-pc3500 DDR ram fordelt på 2 stænger.
For en P4 kan du godt lægge 1000 kr. på cpu'en, efter min mening.

mvh

John

Fra : The Grif

Dato : 20-04-04 07:31

Hej John

Det behøver ikke være Intel det kan lige så godt
være AMD.
Kan det betale sig at køre med på 64 bits vognen??
Hvor meget mere får man ud af det??
Er der et chipset der skiller sig markant ud fra de andre, eller er
det mere eller mindre hip som hap.

M.V.H Lasse

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-04-04 08:39

On 2004-04-20, The Grif <thegrif__NOSPAM__@webspeed.dk> wrote:

> Det behøver ikke være Intel det kan lige så godt
> være AMD.

Du skal bare undgå intels Celeron serie! Prisen er udemærket, men ydelsen
mangler.

> Kan det betale sig at køre med på 64 bits vognen??

Ikke hvis det koster meget mere. Der er ingen OS endnu, og til almindelige
programmer er 32 bit alt rigeligt.

> Hvor meget mere får man ud af det??

En 20-50% afhængig af hvad der laves.

> Er der et chipset der skiller sig markant ud fra de andre, eller er
> det mere eller mindre hip som hap.

Til amd er nforce2 et godt valg. Til Intel hedder det 875. Alternativt har
SIS lavet et til P4 der også performer ret godt, men navnet er forsvundet
lige pt.

Mvh Thomas

Fra : Leony

Dato : 20-04-04 14:30

In news:5ge980ps3in0o41p2262deb3famq736aoe@4ax.com,
JK typed:

> Et konventionelt AMD 32 bits system er klart det billigste. Det er
> noget med et nforce2 bundkort, en cpu for 2.2 til 2.5 GHz, og noget
> pc3200-pc3500 DDR ram fordelt på 2 stænger.

Du mener vel 2200+ - 2500+, eller skal der laves lidt OC?

Ellers så lyder det som et fornuftigt valg.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 21-04-04 14:01

> Nu er spørgsmålet så, hvad skal man investere i, hvad er det bedste køb
> [...]

Hej

Top of the pops er efter min mening Asus P4C800-E deluxe, den har det hele
og lidt til, men koster også 1400 kr.

Du skal dog huske at købe 2 ens 400Mhz ramklodser og en 800Mhz FSB
processor, for at få fuldt udbytte.

Mvh
Lars Helmer Andersen

Fra : Joe Sandøe

Dato : 21-04-04 21:28

The Grif" <thegrif__NOSPAM__@webspeed.dk> wrote in message:
> [...]
nu
> ikke at blive.
>
> Nu er spørgsmålet så, hvad skal man investere i, hvad er det bedste køb

Hej Lasse
Overvej lige hvor mange ting der skal udskiftes.
Ny PSU for at den kan trække det?
Grafikkort - hvilke krav - eventuelt integreret grafikkort hvis du ikke
spiller nyere 3D krævende spil?
Ram?
Køler til Cpu
Støjkrav
Eventuelle gode køb efter min mening, ud fra pris/ydelse
Processorer AMD

Intel hvis det nu skulle være, så mener jeg at 800 frontsidebus vil være at
fortrække.

ASUS har fået en del ros for deres sidste serier med bundkort, selv er jeg
en hårdnakket ABIT fan
Det er rimeligt svært at komme med nogle bud på bundkort da du intet
fortæller om du vil overclokke, går efter lav lydnivau, efter tilbehør,
indstillingsmuligheder m.m.

Af ram skal nok regne med PC3200, til Intel-maskine og PC2700 til
AMD-maskine, men det kommer i sidste ende and på ovenstående.

VH Joe

Fra : The Grif

Dato : 22-04-04 06:18

Joe skrev

> [...]
> Det er rimeligt svært at komme med nogle bud på bundkort da du intet
> fortæller om du vil overclokke, går efter lav lydniveau, efter tilbehør,

Jeg ville foretrække at muligheden for at overclokke var til stede.
Lav lydniveau er et must ( Det mener kæresten )
Jeg spiller en del, men har været fra det et stykke tid da min
nuværende maskine ikke rigtig kan trække de fede spil.
Jeg havde regnet med at skulle til et lege lidt med videoredigering og
billedbehandling og det kræver jo hvis det ikke skal blive alt træls.
Der må gerne være muligheder for at man kan tune lidt hist og pist.

M.V.H Lasse

Fra : Joe Sandøe

Dato : 22-04-04 18:27

> [...]
> billedbehandling og det kræver jo hvis det ikke skal blive alt træls.
> Der må gerne være muligheder for at man kan tune lidt hist og pist.

Udgangspunktet er vel stadig "en rimelig prisramme"

I så fald vil disse være nogle gode bud. Har læst gode anmeldelser af ASUS
boardet

ASUS bundkort passiv køling

Ram CL 2.5

Processorer har jeg jo været inde på.

Det næste økonomiske spring, samt mere fremtidssikret i forhold til nye
processorer
Uden blæser til Athlon 64 ASUS board

Eventuelt processorer
Der er varslet et lille prisfald på processorer generelt, men hvornår det
rammer Danmark...

Well just my 7 cent's

VH Joe

Fra : The Grif

Dato : 23-04-04 05:13

Tak for hjælpen der skal lige tælles lidt mønt
inden det endelige valg..

M.v.h Lasse