AOpen MK77M-8XN - disable onbard vga
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 18-04-04 21:18

Jeg har samlet en maskine til en kammerat hvor der er sat et agp grafikkort
i, istedet for det onboard der er på bundkortet.

Jeg har fået en mail fra ham hvor kan skriver at Windows XP kommer med en
meddelelse hvor der står noget i retning af: "Der er for lidt hukommelse
til visuelt-et-eller-andet".

Jeg tænker at det er fordi jeg har glemt at disable det onboard grafikkort
(som benytter sig at delt hukommelse) der er på bundkortet. Men ham der har
maskinen kan ikke finde rundt i bios'en. Jeg vil derfor maile ham en sti:

Integrated Peripherals -> bla bla.

Som han kan følge og derved få disabled det onboard grafikkort.
Men da jeg selv har et andet bundkort og manualen ikke har nogle brugbare
screendump's af bios'en, så har jeg et problem.

Er der nogle der har dette bundkort og kan maile mig "stien" til det punkt i
bios'en hvor han disabler det onboard vga-kort?

--
/mikkel

Fra : Mig

Dato : 18-04-04 19:23

"Mikkel F.S. Andersen" <flott_b@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle der har dette bundkort og kan maile mig "stien" til det punkt
> bios'en hvor han disabler det onboard vga-kort?

Eftersom du ved hvilket bundkort det er,så hent manualen til den.Der står da
alle bios muligheder i.

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 18-04-04 22:08

Mig wrote:

> Eftersom du ved hvilket bundkort det er,så hent manualen til den.Der står
> da alle bios muligheder i.

Den har jeg kigget igennem - og der står ikke noget brugbart :(

--
/mikkel

Fra : Per Sørensen

Dato : 27-04-04 20:24

Hej Mikkel

Jeg tror ikke det er pga. du har glemt at disable det onboard bundkort i
BIOS'en. Det "eksterne" AGP grafikkort du har monteret bliver automatisk
detekteret og benyttet som primært hvis du ikke selv gør andet. Hans problem
må ligge andetsteds. Prøv evt. at spørge hos Etotal.dk der forhandler Aopen
boards ,de ved efter sigende ret meget om dem.

Mvh. Per