nyt bundkort til min amd...
Fra : Tazman

Dato : 18-04-04 10:25

Hejsa

Jeg vil gerne have et nyt bundkort til min amd 2400+ cpu, da mit ecs
k7s5a ikke kan finde ud af at køre 133/133 når der sidder 2 sdram
moduler i (selvom det er 256mb pc133 begge to).

Det er kedeligt at skulle clocke sin cpu ned til en xp1800+ for at
kunne køre med begge moduler...

Eller er det en bedre investering at købe noget ddr ram i stedet?? og
hvilke skal man så købe?

Posted By Tazman
karlsen@sletmig.adslhome.dk

Fra : Leony

Dato : 18-04-04 10:54

In news:u1i480ttepge1nuu8p6o0tpcg0leuckrua@4ax.com,
Tazman typed:

> Jeg vil gerne have et nyt bundkort til min amd 2400+ cpu, da mit ecs
> k7s5a ikke kan finde ud af at køre 133/133 når der sidder 2 sdram
> moduler i (selvom det er 256mb pc133 begge to).

Det er desværre en kendt fejl på K7S5A.

Der er 2 løsninger:
Kør med en stang RAM - du kunne evt udvide til 1x512 MB.
Kør med DDR-RAM - 2 stænger kører uden problemer.

> Eller er det en bedre investering at købe noget ddr ram i stedet?? og
> hvilke skal man så købe?

Det ville jeg gøre.
Har lige læst i en anden gruppe at PC3200 er billigst.
Gå efter Samsung, Kingston, Crucial eller Corsair.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henrik Sahl

Dato : 18-04-04 14:13

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det ville jeg gøre.
> Har lige læst i en anden gruppe at PC3200 er billigst.
> Gå efter Samsung, Kingston, Crucial eller Corsair.

Eller blot noget noname PC3200, det har jeg smidt i mit ECS.

Mvh
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-04-04 14:47

In article <c5tutj$hsl$1@news.cybercity.dk>, sahl@IKKESPAMsnaps.dk
says...

> Eller blot noget noname PC3200, det har jeg smidt i mit ECS.

Prisforskellen mellem noname og mærkevare er så lille at det er fjollet
at købe noname.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-04-04 21:27

Prøv at opdatere bios. Det hjælper af og til på netop dette problem. Hvorfor
det ikke hjælper altid, skal jeg lade være usagt. Jeg skulle engang se på 2
af disse pc.er som var købt samme dag i samme butik og var fuldstændig
identiske. De havde begge netop dette problem. Efter opdatering af bios
forsvandt problemet på den ene, men ikke på den anden.Har efterfølgende haft
fat i en del med dette bundkort, og ca. hver anden gang lykkes det.
Men ellers kan jeg følge de andres anbefaling om at sætte ddr ram i. Brugte
sdram har iøvrigt gode priser p.t.
De 2 blokke du har kan du nok få ca. 400 kr. for i markedsgruppen.

Kurt

Fra : Tazman

Dato : 19-04-04 21:22

On Sun, 18 Apr 2004 22:27:11 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

> [...]
>sdram har iøvrigt gode priser p.t.
>De 2 blokke du har kan du nok få ca. 400 kr. for i markedsgruppen.

Det gjorde jeg da jeg skulle sætte ny cpu i maskinen... uden held..

Hvor meget mere ydelse giver det at skifte til ddrram? skal det være
pc3200 eller hvad skal jeg købe?

mht.bundkort tænkte jeg nemlig også på hvis man en dag fandt på at
sætte en større cpu i, så ville bundkortet understøtte det. mit
nuværende kan ikke klare meget størrer cpu'er

Tazman

Fra : Leony

Dato : 20-04-04 14:20

In news:5vc880plkjfhk9offidjq9jeqbb8dqnfou@4ax.com,
Tazman typed:

> Hvor meget mere ydelse giver det at skifte til ddrram? skal det være
> pc3200 eller hvad skal jeg købe?

Om du vil mærke forskel kommer an på hvad du bruger din computer til.
Du vil næppe mærke forskel i 7-kabalen eller når du skriver en email.

> mht.bundkort tænkte jeg nemlig også på hvis man en dag fandt på at
> sætte en større cpu i, så ville bundkortet understøtte det. mit
> nuværende kan ikke klare meget størrer cpu'er

Hvis du tænker fremtid, så skulle du måske købe noget PC4000.
Det kan dog altid betale sig økonomisk at halte en generation eller 2
bagefter.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 18-04-04 23:05

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> In article <c5tutj$hsl$1@news.cybercity.dk>, sahl@IKKESPAMsnaps.dk
> says...

> Prisforskellen mellem noname og mærkevare er så lille at det er fjollet
> at købe noname.

Ok, det var den bare ikke dengang jeg købte dem

Mvh
Henrik