problem med usb porte
Fra : Oldman

Dato : 17-04-04 11:07

Hej

Jeg har et KT3 ultra fra msi og der sidder der 5 usb porte...problemmet er
at ingen af dem virker.Har prøvet at fjerne dem også lade win xp finde dem
og det går også fint,men der sker så ikke mere.de er bare døde ...

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 17-04-04 11:51

"Oldman" <Riis@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at ingen af dem virker.Har prøvet at fjerne dem også lade win xp finde dem
> og det går også fint,men der sker så ikke mere.de er bare døde ...

På mit MSI board SKAL Servicepack1 være installeret før USB2 virker!
-Jeg tror det er det samme med dit board, men ved selvfølgelig ikke om du
allerede har SP1?
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp

installer ovenstående og herefter
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_file_record.php?folder=2&kind=1&name=viapatch.exe

læs mere her
http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=341

virker det så?
/Jens

Fra : Oldman

Dato : 17-04-04 15:34

Hejsa

Jeg har service pak 1,men vil da lige prøve dit forslag

Denis

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-04 18:59

På visse bundkort er det ikke nok, at man installerer sp 1. Bagerefter skal
man ind i enhedshåndtering og højreklikke på usbportene, som stadig står med
gult udråbstegn, og derefter vælger man opdater driver. Så virker de -
medmindre de slet ikke er aktiveret i bios??

Kurt

Fra : Oldman

Dato : 17-04-04 19:10

Sp 1 var installeret,og gjorde som jens forslog med den patch,men det hjalp
desværre heller ikke.Mine Usb Porte står som installeret i
enhedshåndtering.Kan de være deactiveret i bios,når win xå finder dem uden
problemmer?

Denis

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-04 21:50

> [...]
> desværre heller ikke.Mine Usb Porte står som installeret i
> enhedshåndtering.Kan de være deactiveret i bios,når win xå finder dem uden

Jeg prøvede lige på et K7S5A pro at deaktivere usb i bios. I
enhedshåndtering stod de stadig som værende installerede og virkende, men de
reagerede ikke, når jeg satte en usb-enhed i. Så svaret må være ja, de kan
godt ses som værende funktionsdygtige, uden at være det, hvis de er
deaktiveret i bios.
Den samme usb-enhed findes øjeblikkeligt, når usb er aktiveret i bios.
Den har AMI-bios, og der er det under features setup, at man finder usb
portene.

Kurt

Fra : Oldman

Dato : 18-04-04 06:15