Nyt bundkort + CPU køb til spil
Fra : Kim Nielsen'

Dato : 13-04-04 03:04

HeyZa

Jeg har sparet op til et nyt system, og i den forbindelse vil jeg gerne høre
hvad i kunne forslå. Jeg har 3000kr. at gøre godt med. Det skal lige siges
at den nuværende system har en midikabi og PSU på 400W, så det skal ikke
bruges.. Evt. vandkøling?
Forslag?

mail til: oestergade@msn.com el. vhsboy@hotmail.com
... eller bare her på news'en

Fra : Leony

Dato : 13-04-04 13:09

In news:407b4a7f$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Kim Nielsen' typed:

> [...]
> skal lige siges at den nuværende system har en midikabi og PSU på
> 400W, så det skal ikke bruges.. Evt. vandkøling?

Vandkøling, lad os se hvor mange penge der bliver til overs.

Hvad har du nu? Gerne en komplet liste.

I subjekt skriver ny mobo+cpu til spil. I din besked skriver du at du
ikke kan bruge dit gamle kabinet+PSU, skal der også købes det for de
3000,- (eller misforstår jeg noget).
Hvad med RAM? Kan du bruge de gamle?
Hvad med CPU køler?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kim Nielsen'

Dato : 13-04-04 14:11

Det jeg mente med det er at de ikke skal medregnes i totalen.
Med hensyn til mit nuværende system har jeg følgende:

QDI Advanced 10T-A Socket370
Intel 1300 Mhz Tualatin processor 1300@1572
Artic Cooling Copper-Silent 21T Blæser (Socket A/370)
Seagate 80Gb 7200 rpm 8Mb ST380011A
512 SD-Ram 2*128Mb + 1*256Mb
Sparkle Geforce FX5600 325@390 u. OC m. OC 353@452 (af Nvidia's autoclock)
Sony DVD+/-RW DRU-U10A @ DRU-500A

Fra : JK

Dato : 13-04-04 14:55

On Tue, 13 Apr 2004 04:03:41 +0200, "Kim Nielsen'"
<vhsboy@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at den nuværende system har en midikabi og PSU på 400W, så det skal ikke

Du skal da også have noget DDR ram, 2 stænger f.eks. m. 256 Mb.

Jeg vil foreslå en AMD 2500+ Mobile, abit NF7-S, Kingston HyperX ram
pc3500.

Læs denne guide:

http://www.anandtech.com/guides/showdoc.html?i=2021

Vandkøling vil jeg ikke anbefale.

2500+ mobile er ikke til at få i DK. Men kan købes i UK:
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/AMD_Athlon_XP__Mobile_.html

Køler: hvad med noget aerocool deep impact:
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Other_Coolers_18.html

Bemærk at der er mulighed for på simpel måde at trække kold luft ind
til cpu via bagudtaget i kabinet med et emhætte rør monteret på
passende vis.

mvh

John

Fra : Kim Nielsen'

Dato : 14-04-04 04:00

Det lyder jo meget godt alligevel....

Men da det jo er en AMD system du vil befale mig, har jeg ikke så meget
viden omkring dem. Intel har altid været mit foretrukne system.
Hvis der nogen der kunne forslå hvilke dele til et Intel-system du syntes
jeg skulle bruge, så skrive venligst.

Fra : JK

Dato : 14-04-04 07:52

On Wed, 14 Apr 2004 04:59:33 +0200, "Kim Nielsen'"
<vhsboy@hotmail.com> wrote:

> [...]
>viden omkring dem. Intel har altid været mit foretrukne system.
>Hvis der nogen der kunne forslå hvilke dele til et Intel-system du syntes

Nå, ja
men Anandtech artiklen omhandler jo både et OC-system af AMD slags og
af Intel slags.

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-04 11:33

In article <407ca8f0$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
vhsboy@hotmail.com says...

> Det lyder jo meget godt alligevel....

Kan du ikke overtales til at tage lidt af det indlæg, som du svarer på?
Dine indlæg er ubrugelige, når news-serveren begynder at rydde op.

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-04-04 12:04

On 2004-04-14, Kim Nielsen' <vhsboy@hotmail.com> wrote:

> Men da det jo er en AMD system du vil befale mig, har jeg ikke så meget
> viden omkring dem. Intel har altid været mit foretrukne system.

Fordelen ved AMD er ydelse i forhold til pris. Intels akilleshæl
Problemet er, at AMDs processorer stiller større krav til din PSUs
evne til at gå fra lavt strømforbrug til højt strømforbrug. Du skal
ikke se så meget på hvor mange Watt der er påtrykt, men mere købe efter hvad
folk siger er god kvalitet.

Når det så er sagt, så _er_ de fleste PSUer efterhånden gode nok til AMDs
cpuer. Det var i hvertfald _meget_ værre da Athlon XP kom på markedet i
første omgang!

Mvh Thomas, 2720