Søges erfaringer...
Fra : Mig Selv

Dato : 12-04-04 23:43

Hejsa

jeg har en maskine hvor der sad et Gigabyte GA-8SQ800 Ultra den udgave med
det hele onboard... det board gik desværre i stykker og derfor skal jeg have
et nyt.. men hvilket ??

skal være IDE RAID, lan, lyd, osv onboard...

desuden må det gerne være meget nemt at overclocke...

jeg har stadigvæk min P4 2.4 533 Mhz med Standard køler men vil da gerne
høre hvad jeg ellers skal bruge for at det kommer til at køre godt..

På forhånd tak

Brian

Fra : Mig Selv

Dato : 16-04-04 09:45

Slet ingen som har nogle gode ideer ???? skal nemlig helst bestemme mig
inden mandag..

Fra : Mig Selv

Dato : 16-04-04 15:37

hej igen

har så kigget lidt på bundkort og var meget interesseret i et Chaintech 9CJS
Zenith som pt koster 1629kr på edbpriser.
det eneste det mangler er en IDE RAID onboard, og hvis man skal købe to
adapter mellem IDS diska og SATA controlleren for at bruge den som RAID
koster de ca. 200kr pr. stk. også kan man vel ligeså godt købe en eller to
SATA diske istedet for de to 120GB IDE diske man har.

hvilke andre muligheder findes der ??? Firewire er ikke afgørende.

Håber nogen gider at hjælpe mig da jeg er meget i tvivl...

på forhånd tak

Mvh

Brian

Fra : Bjarne Lund

Dato : 19-04-04 14:29

> hej igen
>
> Håber nogen gider at hjælpe mig da jeg er meget i tvivl...

Hvad med Abit IC7 - Max3 læs om kortet her
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2095

Har det selv, og er ganske tilfreds med det.

VH Bjarne

Fra : Mig Selv

Dato : 19-04-04 19:41

Hej Bjarne

takker for dit svar og det board ser godt ud. har lige bestilt et til en
anden maskine jeg har stående.. ville lige høre dig om det er meget stabilt
da den manskine skal stå som server ??

mht. bundkort til mig selv.. jeg fik et tilbud idag som jeg ikke kunne sige
nej til.. et Chaintech 8CJS Zenith.fiik det for 1000kr.. derfor har jeg
valgt det.

mvh

Brian

Fra : Bjarne Lund

Dato : 20-04-04 01:59

"Mig Selv" <shark@[FJERN DETTE]stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Bjarne
>
> ville lige høre dig om det er meget stabilt da den manskine skal stå som
> server ??

Hmm... Har ikke haft de helt store muligheder for at teste "langtids
stabilliteten" - kortet brød nemlig sammen efter ca. en måned... )

Havde sat to maxtor SATA diske op i raid 0 på on-chip raid controleren
(silicon). Og efter en måned skete der altså et eller andet, så computeren
klappede helt sammen. Har nu fået et nyt bundkort, og flyttet harddiskene
over på on-bord controleren (og er holdt op med at kører raid) og nu kører
alt som en drøm.

Mht varme, støj og den slags, er der overhovdet ingen problemer, og om jeg
bruger den i 5 minutter eller 10 timer spiller ingen rolle.

Så trods alt... Ja, jeg tror godt jeg - trods alt - vil vove det ene øje og
sige ja, den virker meget stabil - også selv om du skulle overclokke en
smule

> mht. bundkort til mig selv.. jeg fik et tilbud idag som jeg ikke kunne
sige
> nej til.. et Chaintech 8CJS Zenith.fiik det for 1000kr.. derfor har jeg
> valgt det.

Tillykke med det, håber du bliver tilfreds!

Mvh Bjarne

Fra : Mig Selv

Dato : 20-04-04 18:07

lige måde.. tak for det information..