MBM5
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 11-04-04 21:06

Nogen af jer der har nogen som helst anelse om, hvor det egentligt er
MBM måler henne?
Jeg har, som det måske efterhånden er nogen bekendt , et ECS K7S5A
rev. 1.0 motherboard, og jeg bliver godt nok en smule nervøs når BIOS
fortæller mig at CPU'en har en temperatur på 78 grader celsius.
Derfor installerede jeg MBM5.

MBM5 checker så 3 temperaturer:

Sensor 1 viser motherboard sensor Sis950/ITE8705F-1
Sensor 2 viser motherboard sensor Sis950/ITE8705F-2
Sensor 3 viser motherboard sensor Sis950/ITE8705F-3

Disse 3 viser pt. en temperatur på hhv. 19, 32 og 86 grader celsius.

Det er jo lige til at blive hammer-nervøs over - Nogen af jer der aner
hvor der måles - og om jeg skal være nervøs for om min CPU i det hele
taget "lever" i morgen?
Kører fast SETI, så PC'en er konstant tændt.

Mvh. Jan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-04 22:47

In article <c5c8b3$j31$1@news.net.uni-c.dk>, akkernospam@ofir.dk
says...

> Det er jo lige til at blive hammer-nervøs over - Nogen af jer der aner

De målinger kan du reelt ikke regne med. Tag dem som relative målinger
og ikke absolutte - dvs. brug dem til at se om en køler piller flere
grader af end en anden, etc.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 12-04-04 18:51

In news:c5c8b3$j31$1@news.net.uni-c.dk,
Jan Allan Andersen typed:

> MBM5 checker så 3 temperaturer:
> Sensor 1 viser motherboard sensor Sis950/ITE8705F-1
> Sensor 2 viser motherboard sensor Sis950/ITE8705F-2
> Sensor 3 viser motherboard sensor Sis950/ITE8705F-3

I følge MBM's hjemmeside, så er det disse sensorer der bruges på et
K7S5A:

SIS950/ITE705 = Sensor chip

SIS950/ITE8705F 2 = Case sensor

SIS950/ITE8705F 3 = CPU sensor

Så det ser ud til at kabinettet er 32 grader og CPU er 86 grader.
Har du renset din CPUblæser for støv osv for nyligt?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-04 06:45

In article <XDAec.141509$jf4.7453074@news000.worldonline.dk>,
leonyremovethis@tiscali.dk says...

> Så det ser ud til at kabinettet er 32 grader og CPU er 86 grader.

MBM og ECS er ikke en god kombination.

Generelt kan temperaturmålinger ikke bruges til noget som helst - de er
ikke kalibrerede.

Fra : Leony

Dato : 13-04-04 13:04

In news:MPG.1ae59cbc968e8d5698a1b1@dtext.news.tele.dk,
Jesper G. Poulsen typed:

> MBM og ECS er ikke en god kombination.

Nogle vil oven i købet gå så langt som til at påstå at "indsæt selv
navn" og ECS ikke er en god kombination

> Generelt kan temperaturmålinger ikke bruges til noget som helst - de
> er ikke kalibrerede.

Fuldstændig enig.
De kan dog bruges til rettesnor.
Når både BIOS og MBM siger at temp er over 70, så er man i højeste
alarmberedskab (jeg ville i hvert fald være).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-04 13:23

In article <iEQec.141659$jf4.7484974@news000.worldonline.dk>,
leonyremovethis@tiscali.dk says...

> Når både BIOS og MBM siger at temp er over 70, så er man i højeste
> alarmberedskab (jeg ville i hvert fald være).

Det er korrekt.