Tænde på tastaturet?
Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 09-04-04 16:32

Hej NG

Jeg har et chiefteckabinet hvor on-knappen sidder bag en låge. Eftersom det
er irriterende at skulle åbne og lukke (ja, jeg er ret doven) ville jeg
gerne kunne tænde på tastaturet... Jeg har prøvet, men jeg kan ikke få det
til at virke.
Mit bundbræt er et Asus A7N8X GD/deluxe. Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh. Simon

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 18:32

In news:4076c1ed$0$257$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Simon Skarum-Kristoffersen typed:

> [...]
> men jeg kan ikke få det til at virke.
> Mit bundbræt er et Asus A7N8X GD/deluxe. Er der nogen der kan hjælpe?

Du tager manualen frem og bladrer til side 1-11 (hvis du ikke har den,
så kan den downloades via Asus FTP'en).
Der kan du se "4. keyboard power (3 pin kbpwr1).
Jumperen skal flyttes fra ben 1+2 (disabled til ben 2+3 (enabled).
I BIOS skal du i Power Management Setup sørge for at "power on by PS/2
keyboard" er sat til "Any key" (disabled er default).

Så skulle det gerne virke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 18:33

In news:Z3Bdc.139112$jf4.7368204@news000.worldonline.dk,
Leony typed:

> I BIOS skal du i Power Management Setup sørge for at "power on by PS/2
> keyboard" er sat til "Any key" (disabled er default).

Ved ikke om det virker med et USB tastatur (hvis du har sådan et).

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 09-04-04 20:55

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> In news:Z3Bdc.139112$jf4.7368204@news000.worldonline.dk,
> Leony typed:

> Ved ikke om det virker med et USB tastatur (hvis du har sådan et).

Har usb, men det er sat i et usbstik med en omformer.
Tak for hjælpen jeg prøver det!

Mvh Simon

Fra : Leony

Dato : 10-04-04 13:51

In news:4076ff84$0$301$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Simon Skarum-Kristoffersen typed:

> Har usb, men det er sat i et usbstik med en omformer.
> Tak for hjælpen jeg prøver det!

Velbekomme.