ekstra USB porte Abit NF7-S ??
Fra : Mig

Dato : 09-04-04 14:14

Hejsa.

Jeg har et problem.

Jeg kan ikke få 2 ekstra USB porte til at virke på mit Abit NF7-S. Rev.2

De 2 ekstra er dem som medfølger til bundkort og som er placeret på en
PCI-"skinne" sammen med nogle Firewire stik og et blåt stik til disse (går
jeg ud fra)

Jeg har sat de 2 røde stik på hver sin USB port på bundkortet (de vender
ikke forkert da der mangler et ben både i stik og på bundkortet)

Jeg har slået ALT hvad jeg kan finde i bios med USB til og alligevel er der
ikke noget hul igennem.

De 2 alm. "onboard" funker fint,jeg har min mus og joystick i disse.

Hvad er det liiiige jeg har overset???

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 15:22

In news:rjxdc.1698$%82.1447@news.get2net.dk,
Mig typed:

> Jeg har slået ALT hvad jeg kan finde i bios med USB til og alligevel
> er der ikke noget hul igennem.
> Hvad er det liiiige jeg har overset???

Dette er kun et gæt (har ikke lige tid til hente manualen), men er der
en jumper som skal flyttes for at de ekstra porte virker.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jakob M

Dato : 09-04-04 19:25

> Hvad er det liiiige jeg har overset???

Du har byttet om på USB og Firewire. Check manualen en gang til. Der er 2
stik til Firewire (lige under AGP-porten) og kun 1 stik til USB under IDE
stikket.
Det var i hvert tilfælde den fejl jeg selv lavede

Mvh
Jakob

Fra : Mig

Dato : 10-04-04 13:16

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse

> [...]
> stikket.
> Det var i hvert tilfælde den fejl jeg selv lavede

Ahhhh det var dér hunden lå begravet ...er sgu da ikke logisk efter min
mening.,..min logik siger: 2 USB porte + 2 røde stik = dem der skal bruges.
Der står sgu ikke noget i manualen om de stik og farver.
Jeg vidste godt at Firewire portene sad under AGP porten,men jeg har 2 USB
tilslutninger på bundkortet under IDE stikket ,nemlig USB1 og USB2, så de må
betyde at jeg yderligere kan sætte 2 porte mere på så jeg ialt har 6 USB
porte... 2 "onboard" og 4 ekstra....right??
I alt fald er der hul igennem nu

Fra : Jakob M

Dato : 11-04-04 21:54

> [...]
> USB2, så de må betyde at jeg yderligere kan sætte 2 porte mere på så
> jeg ialt har 6 USB porte... 2 "onboard" og 4 ekstra....right??

Korrekt.

> I alt fald er der hul igennem nu

Godt

Mvh