Max cpu på et ECS K7SA5
Fra : Henrik Sahl

Dato : 09-04-04 13:51

Hej

Jeg har kigget lidt efter en ny cpu, men hvor stor cpu kan mit ECS K7SA5 MB
egentlig køre med ?

http://www.ecsusa.com/products/k7s5a.html

Det ser ud til at det max. kan køre med 266mhz cpu'er, er det så udelukket
at køre sådan en her -> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52523 som
kører med 333mhz ?

Med en modificeret Bios er det muligt at ændre en del på hastighederne og
jeg kører pt. 147/147 istedet for 133/133, så betyder det at jeg kan køre en
333mhz cpu, hvis jeg sætter den op på 167/167 ? Jeg har PC3200 ram i
maskinen, som jeg pt. ikke udnytter optimalt.

Mvh
Henrik, der ikke har fulgt med i cpu-ræset siden 2003

Fra : Niels T

Dato : 09-04-04 14:44

"Henrik Sahl" <sahl@IKKESPAMsnaps.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har kigget lidt efter en ny cpu, men hvor stor cpu kan mit ECS K7SA5
MB
> egentlig køre med ?

Hvis folkene herinde ikke ved det, kan du evt. spørge i :
http://pub140.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm9

PS: Ved i hvad max. cpu er, hvis man kører med sd-ram (133)
Niels

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 15:26

In news:4076a8ad$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Niels T typed:

> PS: Ved i hvad max. cpu er, hvis man kører med sd-ram (133)

Det kommer an på hvilket bundkort du har.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Niels T

Dato : 09-04-04 15:42

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message
> In news:4076a8ad$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
> Niels T typed:

> Det kommer an på hvilket bundkort du har.

Et bud ville være ECS K7SA5
Ved du om http://www.ecs.com.tw/support/cpu.htm?submenu_id=37&function_id=3
kun er gældende for DDR eller også SD?

-Niels

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 17:27

In news:4076b652$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Niels T typed:

> Et bud ville være ECS K7SA5

Nu du siger det, så kan jeg godt se det giver mening, men jeg troede det
var et generelt spørgsmål da jeg læste det.

> Ved du om
> http://www.ecs.com.tw/support/cpu.htm?submenu_id=37&function_id=3 kun
> er gældende for DDR eller også SD?

Jeg ved det ikke, men jeg vil tro at det gælder for begge slags.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-04 14:07

In article <4076b652$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
FJernDETTEniels_t79@hotmail.com says...

> Ved du om http://www.ecs.com.tw/support/cpu.htm?submenu_id=37&function_id=3
> kun er gældende for DDR eller også SD?

Jeg får en side med processorer - ikke med bundkort...
Måske har jeg et svar på dit spørgsmål (jeg har et K7S5A Pro liggende),
men jeg ved ikke hvad det helt konkret går ud på.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Niels T

Dato : 10-04-04 14:58

Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> Måske har jeg et svar på dit spørgsmål (jeg har et K7S5A Pro liggende),
> men jeg ved ikke hvad det helt konkret går ud på.

Efter jeg har klikket på Leony's link, klikker jeg på Athlon XP CPU Support
http://www.ecs.com.tw/support/techcpu/athlonxp.htm , som siger, at max cpu
for en K7S5A er 2600MHz.

Mvh Niels

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-04 16:13

In article <4077fd4b$0$289$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
FJernDETTEniels_t79@hotmail.com says...

> Efter jeg har klikket på Leony's link, klikker jeg på Athlon XP CPU Support
> [...]

Ja?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-04 10:30

In article <MPG.1ae22d6d4aa9c46598a158@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Ja?

Jeg kører ikke på alle cylindre i denne påske...

Du spurgte til 133MHz og SDR/DDR. DDR kører max 133MHz på dette
bundkort.

Fra : Brian Lund

Dato : 11-04-04 16:23

> Efter jeg har klikket på Leony's link, klikker jeg på Athlon XP CPU
Support
> http://www.ecs.com.tw/support/techcpu/athlonxp.htm , som siger, at max cpu
> for en K7S5A er 2600MHz.

2600+! - Der er et stykke vej fra en 2600+ til 2600 MHz!

Brian

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 15:26

In news:c5667i$ke9$1@news.cybercity.dk,
Henrik Sahl typed:

> Jeg har kigget lidt efter en ny cpu, men hvor stor cpu kan mit ECS
> K7SA5 MB egentlig køre med ?

http://www.ecs.com.tw/support/cpu.htm?submenu_id=37&function_id=3
I følge ECS er max 2600+ T-Bred.
Husk at tjekke hvilken PCB ver. dit board har.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 09-04-04 19:51

> [...]
> I følge ECS er max 2600+ T-Bred.
> Husk at tjekke hvilken PCB ver. dit board har.

Er en T-Bred den jeg har linket til eller er det en der kører 266mhz ?

Mvh
Henrik

Fra : Leony

Dato : 10-04-04 13:54

In news:c56rbf$1kkm$1@news.cybercity.dk,
Henrik Sahl typed:

> Er en T-Bred den jeg har linket til eller er det en der kører 266mhz ?

I følge shg's informationstekst er det en T-Bred:
Athlon Thoroughbred XP 2600+ 2.133GHz, bulk

Husk at opdatere din BIOS inden du sælger din gamle processor
Der er et par stykker som har begået den fejl.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-04 14:10

In article <I4Sdc.139235$jf4.7378415@news000.worldonline.dk>,
leonyremovethis@tiscali.dk says...

> Husk at opdatere din BIOS inden du sælger din gamle processor
> Der er et par stykker som har begået den fejl.

Jeg kunne da opdatere et ECS K7VTA3 men en processor som BIOS ikke
fandt korrekt.