Asus P4P800 bundkort kan ikke se hele hard~
Fra : Bob Baltzer

Dato : 08-04-04 06:16

Jeg har netop købt et Asus P4P800 bundkort. I forbindelse med
installationen har jeg flyttet den ene af mine to 180 GB IBM DeskStar
180GXP diske over på dette bundkort. Jeg har seneste BIOS (...16) og
Windows 2000 Pro inkl. SP4.

I BIOS kan jeg se disken, og Wk2 starter fint op, men disken er meget
ustabil, eftersom den er begyndt at "droppe" de sidste partioner, og når
jeg nu går ind i PowerQuest PartitionMagic 8.01, står diskstørrelsen til
131069 Mb.

Jeg har forgæves forsøgt at re-partitionere disken både via W2k og PM8.
Efter repartitioneringen fungerer disken udmærket i et vist tidsrum,
hvorefter den pludselig opfører sig mærkeligt, dvs. nægter adgang m.v. ("An
error was detected on device \Device\Harddisk0\D during a paging
operation.")

Hvis jeg nøjes med at partitionere de 130 gb af disken, kører den fejlfrit.

Den anden DeskStar-disk er koblet på en Promise-controller, som godt kan se
alle 180 GB!

Kan det være bundkortet, som er fejlbehæftet?

Desværre har besøg på Asus og IBM/Hitachi hjemmesider - samt søgning i
diverse nyhedsgrupper - ikke løst problemet.

Bob

Fra : Leony

Dato : 08-04-04 08:42

In news:3rn970hfbplf77gesg85j6u6bocsqebaru@4ax.com,
Bob Baltzer typed:

> [...]
> installationen har jeg flyttet den ene af mine to 180 GB IBM DeskStar
> 180GXP diske over på dette bundkort. Jeg har seneste BIOS (...16) og
[snip]
> Hvis jeg nøjes med at partitionere de 130 gb af disken, kører den
> fejlfrit.

Skal "nøjes" forståes på den måde at du prøver at lave den partition der
indeholder Windows 2000 lige så stor som disken (=180 GB)?

Hvis svaret er ja, så er det nok her fejlen ligger:
"Windows 2000 Service Pack 3 (SP3) adds 48-bit addressing support for
drive capacities greater than 137GB. The boot partition cannot be
greater than 137GB during a fresh install (since you'll need to install
Windows 2000 before you can apply the service pack), even if the
controller BIOS supports the full capacity."
http://www.hitachigst.com/hdd/support/hddfaqs.htm#17

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bob Baltzer

Dato : 08-04-04 11:21

On Thu, 8 Apr 2004 09:41:41 +0200, "Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk>
wrote:
>Skal "nøjes" forståes på den måde at du prøver at lave den partition der
>indeholder Windows 2000 lige så stor som disken (=180 GB)?

"Nej" - jeg laver flere partitioner á 30-50 gb - desværre

Bob