Asus P4C800 IDE og SATA
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 07-04-04 21:59

Hej

Er der nogen der ved hvordan man for Serial ATA bussen og både primær og
slave IDE bussen til at køre samtidig ?

Jeg kan ikke køre med mine to cd rom drev (DVD og brænder) som IDE slave,
min Maxtor 80 gb som primær IDE, samtidigt med jeg har min S-ATA disk i som
er den primær disk i maskinen (C-drev)

--
Hilsen AHJ

Fra : Allan / Kolding

Dato : 07-04-04 22:25

Kan det ikke slåes til i BIOS ?

IDE configuration , hvor man sætter Enhanced Mode til
P-ATA+S-ATA

--
MVH. Allan / Kolding

KLIP

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 08-04-04 19:43

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det ikke slåes til i BIOS ?
>
> IDE configuration , hvor man sætter Enhanced Mode til
> P-ATA+S-ATA

Det virker desværre ikke ! Den kan godt finde diskene, men den sætter min
S-ATA disk som third slave og ikke primær disk ! Så kan jeg ikke boote.. Min
IDE disk bliver fundet som anden slave.

Er der nogen der har en ide til at løse dette ?

Fra : Stone

Dato : 10-04-04 06:10

Du skal gå i bios og under bootopsætingen sætte du din S-ATA HHD til at
starte først

Mvh Stone