Asus A7N8x Deluxe
Fra : Mogens Kristensen

Dato : 01-04-04 12:20

Hej

Har AMD Athlon XP Barton 2500 + 1,8GHz Boxed og fået et Asus A7N8X Deluxe
bundkort -skulle have været et A78NX-VM -- Kan ovennævnte bundkort anvendes
og er der nogle problemer med kortet ?
eller vil man anbefale en anden type ?
På forhånd tak
MVH Mogens

Fra : JK

Dato : 01-04-04 13:28

On Thu, 1 Apr 2004 13:20:01 +0200, "Mogens Kristensen"
<mogenskristensen@oncable.dk> wrote:

> [...]
>bundkort -skulle have været et A78NX-VM -- Kan ovennævnte bundkort anvendes

A7N8X deluxe er et langt bedre bundkort end A7N8X-VM, da sidstnævnte
er et micro-atx med onboard grafik og helt uden OC-muligheder. Det
bundkort du har fået har alle indstillingsmuligheder.

Anden type ? nej nforce2 chipset er det bedste til din cpu. Du bør
have pc3200 ram, fordelt på 2 klodser. Hvis du skal udnytte cpu
optimalt.

mvh

John

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 01-04-04 21:20

> [...]
>
> Har AMD Athlon XP Barton 2500 + 1,8GHz Boxed og fået et Asus A7N8X Deluxe
> bundkort -skulle have været et A78NX-VM -- Kan ovennævnte bundkort

Jeg kører selv med netop den den cpu samt bundkort. Det spiller 100% max.
Overclocker så let som ingenting. Jeg kan på det varmeste anbefale de to
ting sammen. (nåre ja... og så her nvidia jo lavet drivere til linux, så man
får glæde af alle de rare ting der er i nforce2 chipsættet.

/mikkel

Fra : Mogens Kristensen

Dato : 03-04-04 15:20

Hej.

Tak for hjælpen ,det er rart at vide fra starten at stumperne kan anvendes
og høste lidt af andres erfaringer.Så jeg vil begynde at samlet systemet
og glæde mig til resultatet.
MVH Mogens

Fra : Peter Binderup

Dato : 10-04-04 08:22

Jeg har dog haft lidt problemer med at få det til at køre optimalt. Jeg
har en 3200+ CPU og PC3200 RAM og hvis jeg sætter systemet til at køre
med 400MHZ på bussen så oplever jeg BSOD konstant. Sætter jeg den ned
til 333 så kører maskinen som en drøm.

Jeg har overvejet at aflevere det tilbage, men jeg orker næsten ikke at
pille systemet fra hinanden - så jeg satser på at der kommer en BIOS
opdatering der måske klare problemet senere (jeg kan på
groups.google.com se at jeg ikke er den eneste der har disse problemer)

/Peter

Fra : René Nielsen

Dato : 10-04-04 10:54

"Peter Binderup" <binderup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en 3200+ CPU og PC3200 RAM og hvis jeg sætter systemet til at køre
> med 400MHZ på bussen så oplever jeg BSOD konstant. Sætter jeg den ned

Hej Peter,
Har du været på Asus site, og kontrollere om dine PC3200 moduler er
"godkendte"?
Se her: http://uk.asus.com/prog/spec.asp?langs=11&m=A7N8X%20Deluxe
Jeg kender en del der har en konf. mage til din, XP 3200+ og PC 3200 moduler
der kører uden probs., men de (modulerne) står alle på Asus liste. Måske er
dit problem der. Jeg har selv det samme mobo, og det er et kanon mobo. Jeg
kører dog XP 2800+ og PC 2700 (Dual-Channel) fra Kingston.
Good luck.
MVH: René
(A+)

Fra : Peter Binderup

Dato : 10-04-04 11:07

René Nielsen wrote:
> Hej Peter,
> Har du været på Asus site, og kontrollere om dine PC3200 moduler er
> "godkendte"?

Hej René

Ja jeg har været derinde for at se efter - og ganske rigtigt mine
"klodser" er der ikke

Jeg tænkte ikke over at undersøge dette før jeg bestilte systemet, for
en af mine kolleger har det samme setup dog med den forskel at hans
bundkort ikke har gigabit netværk, så jeg tænkte ikke at der skulle være
nogle problemer med mit setup.

Jeg har dog valgt at acceptere det, og satser på at der kommer en BIOS
opdatering der tager højde for min kingston 512mb ram (to stk) -
lillebroderen til den ram jeg har kan jeg se optræder på listen.

/Peter