Micro-ATX kabinet (230W) samt Barton 2500+
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 31-03-04 22:03

Jeg skal samle en maskine til en kammerat, men er pludselig kommet i tanke
om at der er vidst noget med at AMD's processorer kræver en strømforsyning
der er større end 230W.

Mit spørgsmål er nu om der er noget om sagen - eller om det bare har været
gamle salgs-rygter :)

Helt specifikt drejer det sig om:

AOpen MK77M-8XN - Mainboard - micro-ATX - KM400 - Socket A - LAN EN, Fast EN

Processor - 1 x AMD Athlon XP 2500+ / 1.83 GHz ( 333 MHz ) - L2 512 KB - Box

Chieftec Silver Fox BS-01B-B-SL - Kabinet - minitower - micro-ATX - sort,
sølv - strømforsyning 230 Watt

Maxtor DiamondMax Plus 9 - Hard drive - 80 GB - intern harddisk - 3.5" -
ATA-133 - 40-PIN IDC - 7200 rpm - buffer: 2 MB

256 MB PC2700 RAM og et Lite-On DVD drev.

På forhånd tak

/mikkel

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-04-04 00:20

On 2004-03-31, Mikkel F.S. Andersen <flott_B@yahoo.dk> wrote:
> Mit spørgsmål er nu om der er noget om sagen - eller om det bare har været
> gamle salgs-rygter :)

Der _er_ noget om sagen. Det kræver nyere P4 processorer i øvrigt også!
En god PSU af en vis størrelse, må ikke koster under 3-400,- (sådan
en tommelfinger regel)

Thomas

Fra : Leony

Dato : 01-04-04 14:10

In news:bmGac.131896$jf4.7136328@news000.worldonline.dk,
Mikkel F.S. Andersen typed:

> [...]
> strømforsyning der er større end 230W.
> Mit spørgsmål er nu om der er noget om sagen - eller om det bare har

Det kommer vel an på strømforsyningen og på konfigurationen af maskinen.
Du har ikke fundet det mest strømkrævende setup (udover CPU).
Chieftec laver en hæderlig strømforsyning. Som regel er en dyr 230 W,
vedre end en billig 300 W.

Lad være med at bekymre dig om minimumskrav osv.Sæt tingene sammen og
tænd for dyret.
Hvis strømforsyningen er for "lille", så resulterer det i ustabilitet -
du ødelægger ikke noget.
Hvis alt kører som det skal, så var dine bekymringer ubegrundede og du
kan trøste dig med at du/kammeraten ikke har spildt penge på en ekstra
strømforsyning.

Hvis den er ustabil, så prøv med en lånt strømforsyning først, ingen
grund til at købe før man ved hvad problemet er (der kan være mange
grunde til ustabilitet).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/