Pentium 4 boks køleren ?
Fra : Rasmussen

Dato : 31-03-04 11:19

Hej

Jeg har købt en pentium 4 in a box
den køler der var med i kassen har et tykt lag intøret køler pasta !! skal
man fjerne dette inden montering eller hvad. for i butikken sagde de at jeg
skulle huske at bruge køler pasta og max hvad der svare sig til et
tændstikke hoved!!

MVH Per R

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 31-03-04 12:36

On 2004-03-31, Rasmussen <pr@run.com> wrote:
> man fjerne dette inden montering eller hvad. for i butikken sagde de at jeg
> skulle huske at bruge køler pasta og max hvad der svare sig til et
> tændstikke hoved!!

Ja det fjerner du og så tager du en ganske lille smule (nok som et tændstikke
hoved) og fordeler jævnt ud over din cpu.

Kølepasta er designet til at fjerne små ujævnheder i overfladen så der ikke
kommer luft lommer mellem køler og cpu (stillestående luft er en god
insulator som vi alle ved fra vores termovinduer). Når det er sagt, så er
kølepaste ikke en god leder, så der skal så lidt til så muligt. Et for tykt
lag og du har skabt en isolerende membran mellem din cpu og din køler ---
ikke hvad du har lyst til at skabe!

Thomas

Fra : Leony

Dato : 31-03-04 13:22

In news:406a9b2d$0$235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Rasmussen typed:

> [...]
> skal man fjerne dette inden montering eller hvad. for i butikken
> sagde de at jeg skulle huske at bruge køler pasta og max hvad der

In-A-Box kølerne er udstyret med termisk tape (det kan godt ligne
indtørret kølepasta).
Den termiske tape har samme funktion som kølepasta.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lothario

Dato : 11-04-04 13:57

> In-A-Box kølerne er udstyret med termisk tape (det kan godt ligne
> indtørret kølepasta).
> Den termiske tape har samme funktion som kølepasta.

Jeg vil lige kommentere med, at jeg har to gange oplevet at den medfølgende
køler ikke virkede godt nok. Min egen (AMD XP 2800+) kunne simpelthen ikke
starte op. Det tog mig tre timer at finde ud af at processoren var for varm.
Jeg havde heldigvis en reservekøler på lager (som ikke køler helt godt nok,
kører på 73-74 grader). Desuden har min kammerat lige købt en pentium 4
3ghz, som heller ikke kunne starte op pga varmen. Så jeg tror bare jeg for
fremtiden holder mig fra In-A-Box.

Moe

Fra : NFE

Dato : 12-04-04 08:26

> [...]
> 3ghz, som heller ikke kunne starte op pga varmen. Så jeg tror bare jeg for

Jeg har i øjeblikket problemer med en P4 2.8 Prescott på et Abit VT7
bundkort. Maskinen vil ikke boote medmindre den bliver sat ned til ca 2.5
Ghz. CPU'en kører ca 55 grader, det lyder for mig lidt i overkanten for en
P4. Det gør ingen forskel om kabinettet er lukket el åben, når det er lukket
kører cpu blæseren som en jetjager, men det kan en kabinet blæser jo gøre
noget ved. Bundkortet er byttet én gang uden at det hjalp et hak. Det er
prøvet med andre ram, grafikkort, PSU og bios opdatering uden resultat.
Anden CPU er ikke prøvet, da jeg ikke har en 2.8 Prescott på lager. Tror i
det vil hjælpe med en større cpu køler?

Mvh. NFE