Speedfan ?
Fra : Jakob M

Dato : 30-03-04 21:20

Jeg undrer mig over at Speedfan 4.11 regulerer som den gør. Ved 50-100%
kører blæseren stort set uændret. Først når jeg skruer ned på 30-40% kan man
høre og se omdrejningstallet på blæseren gå lidt ned. Jeg skal helt ned på
3% før blæseren kører ca halv kraft. Jeg ville gerne have at den regulerede
lineært, sådan at procentsatsen rent faktisk svarede til blæserens
omdrejnigstal. Er der en indstilling jeg har overset ?.
Andre HW-monitorprogrammer der kan det samme ?.

Forøvrigt kan jeg ikke se omdrejningstallet når blæseren er under ca. 2000,
så viser den >100.000 ?.

Abit NF7S
YS tech 80mm blæser, 35cfm, 27dB og 2600 o/m.

Mvh
Jakob

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-03-04 21:33

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse
> [...]
> så viser den >100.000 ?.
>
> Abit NF7S
> YS tech 80mm blæser, 35cfm, 27dB og 2600 o/m.

Tjaa det virker fint her.
Ved 100% kører blæseren iflg. SF ca. 5000 RPM.
Ved 50% kører den 4750 RPM
Og ved 10% kører den 3125 RPM
Ved 3% kører den 1527 RPM

Jeg kan høre at hastigheden sænkes hele vejen fra 100% ned til 0%
Men nej, procent satsen svarer ikke rigtigt til omdrejningstallet.

Jeg kører lige nu SpeedFan 4.09.
Har også et Abit NF7-S rev. 2.0

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 30-03-04 22:01

In news:4069d998$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk ,

> Tjaa det virker fint her.
> Ved 100% kører blæseren iflg. SF ca. 5000 RPM.

Her hedder min ~2600

> Ved 50% kører den 4750 RPM

~2557

> Og ved 10% kører den 3125 RPM

~2394

> Ved 3% kører den 1527 RPM

1885

og ved 2 % er den på 1555 rpm. Ved 1 og 0 % lukker min comp ned, sikkert
fordi bundkortet mener at blæseren er stoppet :)

> Jeg kører lige nu SpeedFan 4.09.
> Har også et Abit NF7-S rev. 2.0

Speedfan 4,11 og samme bundkort, med en
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37931 køler.
--
/Bjarke
http://www.mandril.dk

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-03-04 22:08

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.invalid> skrev i en meddelelse
> In news:4069d998$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk ,
[SNIP]
> og ved 2 % er den på 1555 rpm. Ved 1 og 0 % lukker min comp ned, sikkert
> fordi bundkortet mener at blæseren er stoppet :)

Her lukkes der også ned ved 0%, det opdagede jeg en dag ved et uheld.
Man kan blive lidt for ivrig med SpeedFan.
Eller rettere, det lød først som en brandbil, og så blev der slukket.

> Speedfan 4,11 og samme bundkort, med en
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37931 køler.

Jeg har en Thermalright SLK-947U, med en ThermalTake SmartFan II 80mm
ovenpå.

Fra : Jakob M

Dato : 31-03-04 15:09

Min omdrejningstal ligner dine ret meget. Jeg kan bare ikke se tallet under
ca 2000 ?.

Mvh
jakob

Fra : Jakob M

Dato : 31-03-04 15:14

> Tjaa det virker fint her.

Det gør det nu også her, men jeg undrer mig over den regulerer sådan.
Hver anden gang kan jeg heller ikke se harddisken under SMART ?.

Mvh
Jakob