Asus VM/400 og overclock
Fra : Hans H. Odborg

Dato : 30-03-04 16:49

er der nogle her i gruppen der har erfaring med overclockning af asus'
vm/400 bundkort?

hvordan mht. andre nforce2 igp baserede bundkort?

Fra : JK

Dato : 31-03-04 09:44

On Tue, 30 Mar 2004 17:48:57 +0200, "Hans H. Odborg"
<odborg@cs.auc.dk> wrote:

>er der nogle her i gruppen der har erfaring med overclockning af asus'
>vm/400 bundkort?
>
>hvordan mht. andre nforce2 igp baserede bundkort?

Asus vm400 har slet ingen overclock faciliteter i bios.
Det tog mig lidt tid at finde den oplysning på et forum. Hvem skulle
tro det om Asus ?

Jeg har undersøgt, hvordan det er med andre igp nforce2 bundkort. Jeg
fandt frem til, at kun epox 8rgmi og 8rgm2i har OC faciliteter. Epox
forklarer ikke forskellen på de 2 typer. Der er jo da en prisforskel
på 300 kr.
Jeg tror forskellen er TV-out
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8rgm2i.htm

Ellers er der også Leadtek K7NCR18GM, som jeg bruger. Det fås kun på
www.demoshop.dk

Det kan addere 0.15 volt på cpu (jumper) og kan oppe fsb med spring på
1 MHz.

Jeg kører fsb182 med en 1700+ for at ramme 2.0 GHz. Jeg har låst agp
på kortet. Det kører fint. Multiplier kan ikke justeres, selv om cpu
er ulåst.
Kortet har iøvrigt TV-out, og dolby-out.

Mit kabinet er Antec Minuet, så køling er der ikke meget plads til, og
jeg nøjes derfor med moderate 2.0 GHz.
Det kabinet er absolut lidt af et skohorn.

mvh

John

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 31-03-04 10:31

On 2004-03-31, JK <junk@mail.dk> wrote:

> Ellers er der også Leadtek K7NCR18GM, som jeg bruger. Det fås kun på
> www.demoshop.dk

Jeg slutter også op om det her kort. Et af de bedre bundkort jeg har haft.
Eneste minus er, at PCI slots sidder på en PCI-PCI bro, hvorfro mit
lydkorts gameport ikke kommer til at virke (og jeg må derfor ud og
lede efter et USB joystick)

> Kortet har iøvrigt TV-out, og dolby-out.

.... via et lille bracket-kort

Thomas