Hardisk
Fra : Ole Pihl

Dato : 30-03-04 14:56

Jeg har en Compaq 5154 pc fra 1999 og vil gerne have en større hardisk sat i
..
Er der nogen der ved om Compaq kræver noget bestemt mærke og hvor stor en
hardisk kan jeg sætte i uden problemer .
Den der sidder i er kun på 8 GB

Fra : KH

Dato : 30-03-04 17:23

"Ole Pihl" <omma@jubiisnepost.dk fjern ( sne )> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ved om Compaq kræver noget bestemt mærke og hvor stor en
> hardisk kan jeg sætte i uden problemer .

Af ren nysgerrighed..
Hvad er det for en type?
Notebook eller stationær?

Mvh.

Fra : Ole Pihl

Dato : 30-03-04 21:00

Det er en stationær pc

Fra : Leony

Dato : 31-03-04 13:34

In news:40697c7c$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Ole Pihl typed:

> Jeg har en Compaq 5154 pc fra 1999 og vil gerne have en større
> hardisk sat i .
> Er der nogen der ved om Compaq kræver noget bestemt mærke og hvor
> stor en hardisk kan jeg sætte i uden problemer .

Jeg er ret sikker på at mærket ikke betyder noget.
Det der betyder noget er BIOS'en som computeren er udstyret med.

Des ældre den er, jo større er chancen for at den kan genkende en
diskstørrelse over en vis grænse.
Aug 1994 528MB
Feb 1996 2.1GB
Jan 1998 8.4GB
Jun 1999 32GB
Ovenstående er tommelfingerreglen, den kan derfor variere fra system til
system.
Den seneste ROMpaq til 5154 er fra d. 10/11-99, derfor burde du sagtens
kunne bruge en 40 GB disk (jeg tør ikke sige hvor stor disk du kan
bruge).

Der er dog en udvej som hedder Dynamic Drive Overlay (DDO).
Det er et lille program som loades under boot og det overtager nogle af
BIOS' funktioner og muliggør adgang til diskens fulde kapacitet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-03-04 15:26

In article <sSyac.131634$jf4.7120605@news000.worldonline.dk>,
leonyremovethis@tiscali.dk says...

> Des ældre den er, jo større er chancen for at den kan genkende en
> diskstørrelse over en vis grænse.

Des nyere... mener du vel?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 31-03-04 20:49

In news:MPG.1ad4f34bdf3273d998a035@dtext.news.tele.dk,
Jesper G. Poulsen typed:

> Des nyere... mener du vel?

Det var helt klart det der skulle have stået.
Jeg har ellers lige købt nyt tastatur og så er det allerede defekt.
Jeg må i Merlin og klage. Damn.

Fra : Pedersen

Dato : 01-04-04 08:04

Hej gruppe

Vedr. Compaq 5154 pc fra 1999
Jeg har en Compaq i 7000 serien fra 2000 og jeg kører med en 60gb som 1.disk
og en 120gb som 2.disk uden nogen problemer.
Jeg skal til at skifte 1.disk ud med en 200gb så det håber jeg da kan lade
sig gøre.
Hilsen Tommy