? ang bundkort.
Fra : /Ole

Dato : 28-03-04 23:09

Hej.

Jeg har et Gigabyte GA-7zmmh bundkort og en athlon 1.1 processor.

Jeg kom til at se, at kortet kører 100 Mhz (3DMARK) og jeg kan svagt huske,
at jeg engang prøvede at få det til at køre 133, som kortet jo kan, men det
gik vist ikke.

Er det processorens skyld, eller kan det være rammen, eller til sidst: fejl
40 (mig)??

Nogle gode forslag?

Resten af maskinen er:

GeFoce 4 ti4200 128Mb
Creative audigy 5.1
Et par harddiske, brænder og dvd drev.

Jeg kører XP pro

/Ole

Fra : Madsen

Dato : 28-03-04 23:40

On Mon, 29 Mar 2004 00:09:24 +0200, "/Ole"
<ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> wrote:

> [...]
>gik vist ikke.
>
>Er det processorens skyld, eller kan det være rammen, eller til sidst: fejl

¨Hvilke RAM har du ?
De skal jo kunne køre 133 MHz for at det skal kunne fungere.
Du skal altså have SD133 RAM. Er det kun SD100 RAM,
ja så har du forklaringen.

mvh Madsen

Fra : /Ole

Dato : 29-03-04 00:23

> [...]
> De skal jo kunne køre 133 MHz for at det skal kunne fungere.
> Du skal altså have SD133 RAM. Er det kun SD100 RAM,

Det er lige det, jeg ikke er helt klar over, om de kan køre 133, men jeg
mener da, jeg bestilte dem til at kunne.

Hvordan ser man lige det?

/Ole

Fra : Madsen

Dato : 29-03-04 09:14

On Mon, 29 Mar 2004 01:23:29 +0200, "/Ole"
<ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> wrote:

>Det er lige det, jeg ikke er helt klar over, om de kan køre 133, men jeg
>mener da, jeg bestilte dem til at kunne.
>
>Hvordan ser man lige det?

På nogen RAM står det tydeligt på en lille label.
Det er f.eks. tilfældet med nogen Apacer RAM
som jeg har. I andre tilfælde er det mere besværligt,
men hvis du noterer dig hvad der står på dine RAM,
så er der sikkert nogen, enten her i gruppen, eller
i hardware gruppen, som kan hjælpe.

mvh Madsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-03-04 09:58

On 2004-03-28, /Ole <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> wrote:
> Det er lige det, jeg ikke er helt klar over, om de kan køre 133, men jeg
> mener da, jeg bestilte dem til at kunne.
>
> Hvordan ser man lige det?

Installer AIDA32 og se hvad rammen siger den kan (ja, så smart er det
meste ram faktisk

AIDA32 finder du ved en tur forbi google.com

Mvh Thomas

Fra : JK

Dato : 29-03-04 11:47

> [...]

>gik vist ikke.
>
>Er det processorens skyld, eller kan det være rammen, eller til sidst: fejl

Det kan dels være ram'en, som nogle andre skriver. Men multiplier kan
dit bundkort ikke justere, vel ?

Det vil sige, at hæver du fsb til 133, - så giver du cpu en overclock
på 33 %.

Det er for meget til til en athlon 1100. Det er 1466 MHz.

Og dog:
http://www.cpudatabase.com/CPUdb/Showamd.cfm

siger, at din cpu skal have imellem 1.85 og 1.9 volt for at køre så
stærkt. Dit bundkort kan heller ikke justere cpu-spænding, vel ?

mvh

John