AMR-slot
Fra : Loha

Dato : 28-03-04 18:59

Hej derude.

Er der en eller anden, der ved hvad en AMR-slot er???

Jeg har lige købt ny pc (på vej med posten). Bundkortet er et PC-chips
M810DLUA9 med et chipset SIS 740D.

Lone

Fra : Peter

Dato : 28-03-04 20:26

"Loha" <loha@lohaweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en eller anden, der ved hvad en AMR-slot er???
>
> Jeg har lige købt ny pc (på vej med posten). Bundkortet er et PC-chips

Det er en sokkel/stik til et intern modem.

Peter

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-03-04 20:44

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er en sokkel/stik til et intern modem.

Eller et discount lydkort.

Navnet på soklen er jo, "Audio Modem Riser" = AMR.

Fra : Loha

Dato : 28-03-04 20:59

Peter wrote:

> Det er en sokkel/stik til et intern modem.
>
> Peter

100000 tak, jeg har bare aldrig hørt det før, men det passer mig fint,
da jeg netop har et internt modem, jeg skal have sat over i den nye pc
fra min gamle museumsgenstand.

Lone

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-03-04 21:44

"Loha" <loha@lohaweb.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> 100000 tak, jeg har bare aldrig hørt det før, men det passer mig fint,
> da jeg netop har et internt modem, jeg skal have sat over i den nye pc
> fra min gamle museumsgenstand.

Det er tvivlsomt at dit gamle modem passer.
Et modem til AMR benytter kun den specielle AMR sokkel.
Du kan ikke bruge et ISA eller et PCI modem

Et modem til AMR kan se sadan her ud:
http://www.ingocomp.net/comp/images/modem/amr.jpg

Et PCI modem kan se sadan her ud: (bemark at der er flere pins)
http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006JKV5.03.LZZZZZZZ.jpg

Fra : Loha

Dato : 29-03-04 18:37

Martin Johansson wrote:

> [...]
> http://www.ingocomp.net/comp/images/modem/amr.jpg
>
> Et PCI modem kan se sadan her ud: (bemark at der er flere pins)

Ingen problem, jeg har et nyt PCI-modem. Det var bare fordi jeg ikke
havde hørt det udtryk før.

Lone

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-03-04 21:37

"Loha" <loha@lohaweb.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Ingen problem, jeg har et nyt PCI-modem. Det var bare fordi jeg ikke
> havde hørt det udtryk før.

Det skal du ikke vare ked af, der er nasten heller ikke nogen der bruger AMR
soklen.
Jeg kan nu heller ikke se formalet med den?

Bemark der ogsa er noget der hedder et CNR slot. (det star for
Communications/Network Riser)
CNR-slottet er specielt til netkort.
Kan dog heller ikke se formalet her, da man kan fa et fint 10/100 Mbit
netkort for under 100 kr.

Her er lidt om AMR og CNR
http://www.geek.com/news/geeknews/jan2000/gn2000210000616.htm