Alder paa bios.
Fra : Loha

Dato : 27-03-04 15:05

Hvor ny skal en bios være for at håndtere en 80Gb HD??
Min bios er fra 1998 og den nyeste, jeg har kunnet finde. Den kan ikke
håndtere så store diske.

Venlig hilsen

Lone Hansen

Fra : Gevaldi

Dato : 27-03-04 15:11

Loha skriblede:
> Hvor ny skal en bios være for at håndtere en 80Gb HD??
> Min bios er fra 1998 og den nyeste, jeg har kunnet finde. Den kan ikke
> håndtere så store diske.

Det kan min bios heller ikke, men du
kan nok downloade noget software
pa disk fabrikantens homepage der
kan hjalpe dig med at omga problemet.

Det lykkedes da mig at fa mine 2 Maxtor
diske fdisket og formateret via MaxBlast.

--
/Gevaldi

Fra : Loha

Dato : 27-03-04 15:22

Gevaldi wrote:

> [...]
> kan hjalpe dig med at omga problemet.
>
> Det lykkedes da mig at fa mine 2 Maxtor
> diske fdisket og formateret via MaxBlast.

Har downloadet DataLifeGuard, men dette hjalp ikke. HD'en er en Western
Digital WD800BB 80Gb 7200RPM, men tilsyneladende er der en partition,
der er markeret bad. Dette fandt jeg ud af ved hjælp af Partition Magic
8. Jeg har også hentet jumpersettings og prøvet med dette, men også uden
resultat. Det ser ud som om, at partionen ikke kan aktiveres i fdisk.
Det eneste, jeg får at vide, når jeg starter dyret er at jeg skal
indsætte en systemdisk.

Lone

Fra : Leony

Dato : 27-03-04 16:41

In news:40658e05$0$256$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Loha typed:

> [...]
> Western Digital WD800BB 80Gb 7200RPM, men tilsyneladende er der en
> partition, der er markeret bad. Dette fandt jeg ud af ved hjælp af

DataLifeGuard Tools, valg maintenance.
Her kan du lave en Ontrack boot diskette. Denne skulle gerne indeholde
et DDO (Dynamic Drive Overlay), dette gar ind og "overtager BIOS" og
muliggor udnyttelse af den fulde kapacitet. Boot op pa disketten, sa
burde resten give sig selv (siger jeg kakt uden at have provet

Jeg har pt ikke min WD disk installeret, sa jeg har ikke lige kunne
afprove det, men jeg installere disken og guide dig igennem det (hvis
jeg kan fa det til at virke).

Jeg har en gammel setup diskette fra WD med datalifeguard tools 8.
Denne indeholder EZ-BIOS, der virker pa samme made som ovenstaende, som
du godt kan fa et image af.
Jeg ved dog ikke om det vil virker med din disk.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Loha

Dato : 27-03-04 22:05

Leony wrote:

> [...]
> du godt kan fa et image af.
> Jeg ved dog ikke om det vil virker med din disk.

Du skal have så mange tak, men jeg har gjort noget drastisk. Jeg har
lige bestilt en helt ny pc, altså kun kasse med indhod, resten har jeg
jo, så skulle problemerne jo blive løst.

Lone

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-03-04 22:45

On 2004-03-27, Loha <loha@lohaweb.dk> wrote:

> Du skal have så mange tak, men jeg har gjort noget drastisk. Jeg har
> lige bestilt en helt ny pc, altså kun kasse med indhod, resten har jeg
> jo, så skulle problemerne jo blive løst.

Fed måde at løse problemet på!

Thomas

Fra : Loha

Dato : 27-03-04 23:06

Thomas S. Iversen wrote:

> Fed måde at løse problemet på!
>
> Thomas
Nemlig, det var jo også en museumsgenstand. AT bundkort Socket7. Så det
var tiltrængt.

Lone

Fra : Leony

Dato : 28-03-04 17:02

In news:4065ec8a$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Loha typed:

> Du skal have så mange tak, men jeg har gjort noget drastisk. Jeg har
> lige bestilt en helt ny pc, altså kun kasse med indhod, resten har jeg
> jo, så skulle problemerne jo blive løst.

Sa er den jo i vinkel.
Held og lykke med den nye computer.

Fra : Loha

Dato : 28-03-04 17:41

Leony wrote:

> In news:4065ec8a$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Loha typed:

> Sa er den jo i vinkel.
> Held og lykke med den nye computer.

Mange 1000 tak! Jeg kan næsten ikke vente, den kommer iløbet af ugen.

Lone