ASUS P4PE Bios opdatering
Fra : Kristian F-P

Dato : 27-03-04 14:39

Jeg vil gerne have opdateret biosen på den i håbet om at den så kan finde ud
af at låse PCI/AGP der er en fejl i den fra standart.

Jeg har desværre ikke noget diskette drev som der står man skal brug når man
vil opdatere bios.

Kan jeg på en måde gøre det fra en cdrom ?
En der evnt vil beskrive hvordan ?

Mange tak

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-03-04 15:16

On 2004-03-27, Kristian F-P <Falk-Petersenfjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> Jeg har desværre ikke noget diskette drev som der står man skal brug når man
> vil opdatere bios.

Man laver en bootcdrom som kan gøre det. Jeg har haft samme problem
og har brugt en win98 disk til at boote fra, og så bare lagt biosen
over på cdrommen sammen med flash programmet (som eneste filer).

Jeg har et win98boot.img du godt må "få" at lege med, men du
skal selv samle win98boot.img på din bios (som .img fil, dvs den skal udpakkes
hvis det er en exe fil) + dit flashprogram til et .iso image i f.eks. NERO

Dette image skal du så brænde (brug en CD-RW for miljøetsskyld, du bruger
kun 1/500 af cd'en) og boote fra.

Gode råd er gratis, men jeg kan godt lave dit .iso til dig for <et eller
andet>

Thomas, 2720

Fra : Stone

Dato : 27-03-04 16:26

meget nemmere med liveopd. på asus hjemme side

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-03-04 17:11

On 2004-03-27, Stone <Brol@fjernOfir.dk> wrote:
> meget nemmere med liveopd. på asus hjemme side

Ahh ja, men det har jeg ingen erfaring med, og
nu spurgte han om hvordan man bootede og
opdaterede en bios via cdrom p.g.a mangel
på floppy!

Mvh Thomas

Fra : N´far

Dato : 27-03-04 23:11

"Stone" <Brol@fjernOfir.dk> skrev i en meddelelse
> meget nemmere med liveopd. på asus hjemme side

vil jeg bestemt ikke anbefale dig......

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 08:03

"N´far" <nomail@herepls.dk> skrev i en meddelelse

> "Stone" <Brol@fjernOfir.dk> skrev i en meddelelse
>
> vil jeg bestemt ikke anbefale dig......

Hej
Lige en advarsel, pas på at det er den rigtige opdatering,
jeg tror der er flere P4PE modeller
Har ihvertfald slået en bios død med en forkert fil til P4PE...
mvh
Preben

Fra : Kristian F-P

Dato : 28-03-04 13:29