Evighedsmaskine??
Fra : Peter

Dato : 30-04-04 22:40

Hej på disse websider hævder man at have en evighedsmaskine.

Jeg har på fornemmelsen at det er en løgn, så kan jer med god indsigt i fysik gennemskue
hullerne?

http://www.befreetech.com/techpage.htm
http://www.hitechforyou.com/ucsapage2.html

mvh Peter

Fra : Klaus G.

Dato : 30-04-04 23:47

> Hej på disse websider hævder man at have en evighedsmaskine.
>
> Jeg har på fornemmelsen at det er en løgn, så kan jer med god indsigt i
fysik gennemskue
> hullerne?

Skal man have meget forstand på fysik for at kunne gennemskue det? Jeg har
ikke en dyt forstand på fysik udover folkeskolen, men min sunde fornuft
siger mig at der altid vil være en modstand, det kan være luft modstand,
rulle modstand, gnidnings modstand, modstand i ledninger osv.. Og da vi
snakker kenetisk(staveplade?) energi, så vil der altid gå en masser energi
tabt.

Tager jeg meget fejl? :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-04 06:04

Peter skrev:

>Hej på disse websider hævder man at have en evighedsmaskine.

>Jeg har på fornemmelsen at det er en løgn, så kan jer med god indsigt i fysik gennemskue
>hullerne?

Øh ... jeg kan slet ikke finde andet. Der står bare en sludder
for en sladder.

--
Bertel

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-05-04 07:22

"Peter" <pe@stofa.nej> skrev i en meddelelse
> Hej på disse websider hævder man at have en evighedsmaskine.
>
> Jeg har på fornemmelsen at det er en løgn, så kan jer med god indsigt i
> [...]

Den har næsten lige været her:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3ffa182d%240%2427396%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3DHummingbird%2Bmotor%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D3ffa182d%25240%252427396%2524edfadb0f%2540dread16.news.tele.dk%26rnum%3D2

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Rado

Dato : 03-05-04 10:04

On Fri, 30 Apr 2004 23:39:58 +0200, Peter <pe@stofa.nej> wrote:

> [...]
>
>Jeg har på fornemmelsen at det er en løgn, så kan jer med god indsigt i fysik gennemskue

Galtech Semiconductors http://www.galtech-corp.com/ udviklede for
nogle år siden en motor der kørte på permanentmagneter uden tilførsel
af energi udefra. Ifølge deres udsagn forbruger den 1% af
magnetkraften på et år - magneterne skal så remagnetiseres når de har
mistet kraften.

Se videoklip her:

http://5-dimension.org/members/video/rtzp.html

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 03-05-04 11:57

Rado wrote:

> [...]
> af energi udefra. Ifølge deres udsagn forbruger den 1% af
> magnetkraften på et år - magneterne skal så remagnetiseres når de har

Jeg tror ikke rigtig på det.

Jeg tror i hvert fald ikke man kan få nogen særlig stor energi eller
arbejde ud ved alene at afmagnetisere en ferromagnet.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)