Mobilantenne
Fra : Sybil

Dato : 30-04-04 18:31

Hej.
Nogen vil sikkert sige at dette er den forkerte gruppe, men i virker så
kloge på alting, at jeg vover pelsen her, alligevel.
Jeg er formand for en forening der holder til i en kælder på en skole.
Der er stort set intet signal på vores telefoner, og de æder strøm som en
færge.
Det er et problem da nogen af medlemmerne har tilkaldevagter osv.
Er der noget simpelt vi kan gøre ?
Jeg tænker på om man kunne sætte en ledning op gennem lyskassen, og på den
måde lede signalet ned i vores rum, eller en lignende løsning.
Det er ikke det vi vil bruge penge på, så løsningen skal helst ikke være
dyr, og så skal den ikke være særlig synlig udefra.
Kai

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 30-04-04 18:57

On Fri, 30 Apr 2004 19:30:54 +0200, "Sybil"
<kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

>Jeg er formand for en forening der holder til i en kælder på en skole.
>Der er stort set intet signal på vores telefoner, og de æder strøm som en
>færge.

Sonofon sælger et "sæt" til samme formål. Det består af en
retningsbestemt antenne, der skal pege mod nærmeste sendermast. I den
anden ende af medfølgende antennekabel - der kan adskilles på midten -
sidder ene lille "rundstråle"-antenne. Den monteres i det rum man
ønsker dækning.

Systemet virker fint. Jeg har opsat det et par steder, inkl. hos mig
selv (hvor det ikke virkede helst så godt, da vi ikke kunne få kontakt
til en sendermast. Men signaler steg en smule på mobilen).

Jeg mener prisen ligger mellem 500.- og 1000.- Men man kan sagtens
selv flække noget sammen..

--
/Dan MOrtensen

www.webgaden.dk
www.hpc-nord.dk

Fra : Sybil

Dato : 30-04-04 20:29

> Sonofon sælger et "sæt" til samme formål.

Er der noget link til det, så jeg kan se det ?
Jeg kan ikke finde noget på Sonofons hjemmeside.
Kai

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 30-04-04 21:22

On Fri, 30 Apr 2004 21:29:19 +0200, "Sybil"

>Er der noget link til det, så jeg kan se det ?
>Jeg kan ikke finde noget på Sonofons hjemmeside.
>Kai

Nej, det er ikke noget de reklamerer for. Men ring til den lokale
forhandler, eller BC Radiotelefon (98179200) de kender det.

--
/Dan MOrtensen

www.webgaden.dk
www.hpc-nord.dk