|
| MobilExtra200 Fra : Mythos |
Dato : 30-04-04 14:08 |
|
Hej i gruppen
Kan det være rigtigt at det tager en hel måned at få sit MobilExtra abb. op
at køre ?
I forretningen sagde de at det ville tage et par dage, for der skulle lige
tastes noget ind, men da der efter godt en uge ikke er sket noget endnu, så
ringede jeg ind for at høre, og her fik jeg at vide at det ville tage typisk
en måned. Det er lidt lang tid, syntes jeg.
Kim Larsen
| |
Michael Jensen (30-04-2004)
| Kommentar Fra : Michael Jensen |
Dato : 30-04-04 20:53 |
|
"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40924fc4$0$298$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kan det være rigtigt at det tager en hel måned at få sit MobilExtra abb.
op
> at køre ?
> I forretningen sagde de at det ville tage et par dage, for der skulle lige
> tastes noget ind, men da der efter godt en uge ikke er sket noget endnu,
så
> ringede jeg ind for at høre, og her fik jeg at vide at det ville tage
typisk
> en måned. Det er lidt lang tid, syntes jeg.
>
Hej
Er det tale op at du skal have overført et telefon nummer fra dit nuværende
teleselskab til TDC Mobil, eller er der tale om en nyoprettelse hvor du har
fået et sim-kort med fra forhandleren som er aktivt med telefon nummer og
det hele? Hvis der er tale om det første så er det ganske rigtigt at det
normalt tager omkring 30 dage at få overført et telefon nummer. Grunden til
dette vil typisk være at man er underlagt 30dages opsigelsesfrist hos sit
tidligere teleselskab. Er det tale om det sidste så virker kortet med det
samme du sætter det i telefonen. Dog ikke hvis du hos forhandleren har været
inde og søge på forskellige numre i oprettelsessystemet, og bare har fået
udleveret et sim-kort uden tlf. nr.
Venlig hilsen
Michael Jensen
| |
Mythos (01-05-2004)
| Kommentar Fra : Mythos |
Dato : 01-05-04 01:27 |
|
>
> Hej
>
> Er det tale op at du skal have overført et telefon nummer fra dit
nuværende
> teleselskab til TDC Mobil, eller er der tale om en nyoprettelse hvor du
har
> fået et sim-kort med fra forhandleren som er aktivt med telefon nummer og
> det hele? Hvis der er tale om det første så er det ganske rigtigt at det
> normalt tager omkring 30 dage at få overført et telefon nummer. Grunden
til
> dette vil typisk være at man er underlagt 30dages opsigelsesfrist hos sit
> tidligere teleselskab. Er det tale om det sidste så virker kortet med det
> samme du sætter det i telefonen. Dog ikke hvis du hos forhandleren har
været
> inde og søge på forskellige numre i oprettelsessystemet, og bare har fået
> udleveret et sim-kort uden tlf. nr.
>
> Venlig hilsen
>
> Michael Jensen
>
>
Hej igen
Der er såmænd tale om at jeg er gået fra et TDC-taletid til MobilExtra, dog
på en ny telefon, men alt er købt og betalt hos TDC. Mit nummer har jeg så
fået over til den nye telefon, derfor undre det mig at der skal gå så lang
tid.
Kim Larsen
| |
Michael Jensen (01-05-2004)
| Kommentar Fra : Michael Jensen |
Dato : 01-05-04 06:10 |
|
"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4092eecd$0$285$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej igen
>
> Der er såmænd tale om at jeg er gået fra et TDC-taletid til MobilExtra,
dog
> på en ny telefon, men alt er købt og betalt hos TDC. Mit nummer har jeg så
> fået over til den nye telefon, derfor undre det mig at der skal gå så lang
> tid.
>
Hej Kim
Når man går fra MobilTid til MobilExtra hos TDC Mobil, så skal selve
oprettelsen desværre til manuel efterbehandling, og den kan til tider godt
trække lidt ud, alt efter hvor mange manuelle oprettelser der ligger. Jeg
har dog aldrig oplevet at der er gået en måned, det mest normale er fra 1
til 2 uger.
Venlig hilsen
Michael Jensen
| |
Mythos (01-05-2004)
| Kommentar Fra : Mythos |
Dato : 01-05-04 08:40 |
|
>
> Hej Kim
>
> Når man går fra MobilTid til MobilExtra hos TDC Mobil, så skal selve
> oprettelsen desværre til manuel efterbehandling, og den kan til tider godt
> trække lidt ud, alt efter hvor mange manuelle oprettelser der ligger. Jeg
> har dog aldrig oplevet at der er gået en måned, det mest normale er fra 1
> til 2 uger.
>
> Venlig hilsen
>
> Michael Jensen
>
>
Hej igen
Jeg prøver hver dag med mit nye sim-kort om jeg skulle være heldig, så jeg
rammer jo nok dagen en gang
Kim Larsen
| |
Jogster (02-05-2004)
| Kommentar Fra : Jogster |
Dato : 02-05-04 20:30 |
|
> Jeg prøver hver dag med mit nye sim-kort om jeg skulle være heldig, så jeg
> rammer jo nok dagen en gang
Hvorfor har du fået nyt simkort??? gik du ikke fra TDC mobiltid til abm??
| |
Mythos (02-05-2004)
| Kommentar Fra : Mythos |
Dato : 02-05-04 21:57 |
|
"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40954c33$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg prøver hver dag med mit nye sim-kort om jeg skulle være heldig, så
jeg
> > rammer jo nok dagen en gang
>
>
> Hvorfor har du fået nyt simkort??? gik du ikke fra TDC mobiltid til abm??
>
>
Det blev anbefalet, for det jeg havde var ca. 4 år gammelt, og jeg har ikke
en meter forstand på sådan noget, så jeg sagde ja til "tilbudet". Jeg mener
hun sagde noget med at de nye sim-kort kunne noget de gamle ikke kunne.
Kim Larsen
| |
Michael Jensen (02-05-2004)
| Kommentar Fra : Michael Jensen |
Dato : 02-05-04 22:44 |
|
"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40956087$0$240$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det blev anbefalet, for det jeg havde var ca. 4 år gammelt, og jeg har
ikke
> en meter forstand på sådan noget, så jeg sagde ja til "tilbudet". Jeg
mener
> hun sagde noget med at de nye sim-kort kunne noget de gamle ikke kunne.
>
Du har sikkert haft et af de gamle 5 volts sim-kort, og har nu fået et nyt 3
volts sim-kort istedet. Det gamle kan ikke bruges i flere af de nye
telefoner, og har ikke en funktion der hedder Info & Sjov, som giver adgang
til De Gule Sider, Nyheder, Sport osv. Det undrer mig dog, hvorfor der ikke
er blevet lavet en kortudskiftning da du var i butikken, således at dit nye
sim-kort ville være aktivt med det samme. Så skulle du kun vente på at dit
abonnement bliver konverteret.
Venlig hilsen
Michael Jensen
| |
Mythos (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Mythos |
Dato : 03-05-04 08:09 |
|
"Michael Jensen" <mij@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40956b9c$0$136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40956087$0$240$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Det blev anbefalet, for det jeg havde var ca. 4 år gammelt, og jeg har
> ikke
> > en meter forstand på sådan noget, så jeg sagde ja til "tilbudet". Jeg
> mener
> > hun sagde noget med at de nye sim-kort kunne noget de gamle ikke kunne.
> >
>
> Du har sikkert haft et af de gamle 5 volts sim-kort, og har nu fået et nyt
3
> volts sim-kort istedet. Det gamle kan ikke bruges i flere af de nye
> telefoner, og har ikke en funktion der hedder Info & Sjov, som giver
adgang
> til De Gule Sider, Nyheder, Sport osv. Det undrer mig dog, hvorfor der
ikke
> er blevet lavet en kortudskiftning da du var i butikken, således at dit
nye
> sim-kort ville være aktivt med det samme. Så skulle du kun vente på at dit
> abonnement bliver konverteret.
>
> Venlig hilsen
>
> Michael Jensen
>
>
Jeg ved ikke hvad forskellen er, men jeg bruger mit gamle taletidskort nu,
men det nye er ikke blevet aktiveret endnu, men du har nok ret i det med at
jeg med det nye har fået mulighederne med info og sjov, det finder jeg ud af
når det en gang virker.
Jeg ved ikke hvorfor at de ikke har aktiveret det nye kort, jeg fornemmer
der er rod i det et eller andet sted.
Kim Larsen
| |
Mythos (09-05-2004)
| Kommentar Fra : Mythos |
Dato : 09-05-04 08:49 |
|
Hej igen
Jeg har nu i dag fået en mail fra TDC hvor de beklager at det har taget så
lang tid at få mit mobilextra op at køre, men at det skulle køre fra og med
i dag. Jeg fik mailen klokken 08.00, men min mobil fortæller på displayet at
det er et inaktivt simkort jeg har i. Er det TDC der ikke har fået nusset
sig færdig, eller er det mig der nu skal indstille noget et sted ?
Kim Larsen
| |
Michael Jensen (09-05-2004)
| Kommentar Fra : Michael Jensen |
Dato : 09-05-04 10:14 |
|
"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:409de274$0$249$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har nu i dag fået en mail fra TDC hvor de beklager at det har taget så
> lang tid at få mit mobilextra op at køre, men at det skulle køre fra og
med
> i dag. Jeg fik mailen klokken 08.00, men min mobil fortæller på displayet
at
> det er et inaktivt simkort jeg har i. Er det TDC der ikke har fået nusset
> sig færdig, eller er det mig der nu skal indstille noget et sted ?
>
Hej Kim
Prøv at giv dem et ring på 80808020 - jeg tror dit sim-kort mangler at blive
aktiveret. Dette kan naturligvis skyldes at du endnu ikke er helt oprettet,
men også at der måske er sket en mindre fejl under oprettelsen.
Venlig hilsen
Michael Jensen
| |
Mythos (09-05-2004)
| Kommentar Fra : Mythos |
Dato : 09-05-04 15:55 |
|
> Hej Kim
>
> Prøv at giv dem et ring på 80808020 - jeg tror dit sim-kort mangler at
blive
> aktiveret. Dette kan naturligvis skyldes at du endnu ikke er helt
oprettet,
> men også at der måske er sket en mindre fejl under oprettelsen.
>
> Venlig hilsen
>
> Michael Jensen
>
>
Hej igen
Den første mail fra dem i dag klokken 08.00 kom der en undskyldning for at
det havde taget så lang tid, men at jeg fra og med i dag kunne bruge mit
abb.. Klokken 10.00 kunne jeg stadig ikke, og skrev det til dem, jeg fik så
en mail at jeg bare skulle vente et par timer endnu, så skulle den være der,
nu er klokken næsten 17.00 og det virker stadig ikke. Nu har jeg så skrevet
en pæn og lidt arrig mail tilbage, så nu må jeg så se hvad der sker.
Kim Larsen
| |
Mythos (10-05-2004)
| Kommentar Fra : Mythos |
Dato : 10-05-04 16:34 |
|
>
> Hej igen
>
> Den første mail fra dem i dag klokken 08.00 kom der en undskyldning for at
> det havde taget så lang tid, men at jeg fra og med i dag kunne bruge mit
> abb.. Klokken 10.00 kunne jeg stadig ikke, og skrev det til dem, jeg fik
så
> en mail at jeg bare skulle vente et par timer endnu, så skulle den være
der,
> nu er klokken næsten 17.00 og det virker stadig ikke. Nu har jeg så
skrevet
> en pæn og lidt arrig mail tilbage, så nu må jeg så se hvad der sker.
>
> Kim Larsen
>
>
Nu er det blevet mandag, og jeg har så talt med dem på 80808020, og de kan
ikke forstå det, siger de, for mit abb. skulle efter sigende være oprettet i
går søndag, men det virker stadig ikke.
De foreslog mig at prøve kortet i en anden telefon, eller at tage ned i
butikken for at få dem til at gå det efter. Er jeg den eneste der har
oplevet dette bøvl, eller er der flere ? Hvis jeg er den eneste, så kan jeg
leve med det, men ellers er det da ret dårligt.
Ham jeg talte med i dag, sagde at det normalt ville tage helt op til 8 - 10
dage, se det er jo noget andet end hvad den første jeg talte med, som sagde
et par dage, og så den anden der fortalte det ville tage ca. en måned, hvad
skal man tro ?
Kim Larsen
| |
|
|