Jeg er ikke en af dem der er glade for 3, en af de telefoner jeg købte,
A835, blev ved med at ringe op af sig selv (og det problem er der mange der
har haft. 3's kurer har i sidste uge hentet 50 telefoner hernede på Lolland
med det samme problem). Og til Norden. Nå telefonen røg til rep. og kom
tilbage "ordnet - de havde opdateret flex versionen og geninstalleret den",
HA.
Et par timer efter jeg havde sat SIM kortet i begyndte den at ringe op af
sig selv igen. Så røg den til rep. igen og nu fandt de en lodning som var
dårlig (hvorfor de ikke fandt den første gang må guderne vide). Men det er
Teleservice.
3 derimod skulle så tage sig af den regning som jeg jo ikke kunne være tjent
med, igen HA. Der gik en uge efter jeg havde fejlmeldt regningen til deres
kundeservice og lavet flere opkald til deres kundeservice, før jeg fik noget
fra dem om at de behandlede sagen.
Og så sendte de gudhjælpemig regningen igen med rykker. Jeg havde så fat i
dem igen og de lovede at nu skulle det nok komme iorden, I melletiden var
min telefon blevet afhentet og jeg havde fået en lånetelefon. Og fandme om
den ikke også begyndte at ligge og lave opkald af sig selv (jeg opdagede det
ved at jeg lagde den ved siden af mine højtalere, og kunne høre skratten i
dem). Jeg havde så fat i 3 igen og de kunne ikke ordne det over telefonen
sådan at de nye opkald fra "låneren" kom med på den fejlmeldte regning, jeg
skulle skrive til kundeservice igen.
Det gjorde jeg så og vedhæftede den oprindelige klage så de kunne se
sammenhængen inkl. sagsnummeret. Igen hørte jeg ikke noget fra dem, så jeg
ringede ind og fik at vide at den nok skulle blive behandlet. JaTak. Jeg fik
en ny regning tilsendt igen med opkald til Norden. Så blev jeg sgu sur og
ringede til dem igen. Nu sagde den venlige fyr at han nok skulle ordne det
sådan at jeg vill få et Giro kort på 178kr. uden alt det andet opkald til
Norden. Det kom bare ikke, derimod kom der en ny regning igen med opkald til
Norden.
De har bestemt ikke styr på noget som helst.
Min telefon kom så tilbage og nu var problemet så løst og jeg låste den op
med den kode jeg havde skaffet tidligere. Der sidder nu et Telia kort i den
og det fungere fint.
Men de har stadig ikke ordnet den regning.
Og deres opdatering til A920, ja den er trukket tilbage endnu en gang. Den
udkommer ifølge 3 i slutningen af maj.
Og her skal det så lige slås fast: Det er 3's software der gør at IR og
bluetoth ikke virker på A920. Det er nemlig slået til i både Symbian 7.0 og
UIQ 2.0. Og hardwaren i A920 er allerede sat til både IR og BT.
3's kunder i Australien går bare ned i butikken og vups 1 time senere er
både BT og IR slået til + at de kan nu installere 3. part software uden
problemer. Og de får en gratis CD med Desktop suite 1.2. Det hele er gratis.
Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være for at de kunder der ville have
det kunne får den engelske version.
Og så er der ligen ting som der har undret mig rigtigt meget: Hvofor følger
der ikke en CD med som indeholder Symbian OS + UIQ sådan at kunden kan
geinstalere selv hvis noget går galt? Der er jo en computer på A920! og
Symbian er et OS, så den skal følge med når den er preinstalleret på et drev
og ikke i en chip!
Kan sidestilles med at du køber en pc med XP preinstalleret uden at få en
CD med.
Her er hvad Forbugerrådet siger:
"Din henvendelse videresendes til den telepolitiske medarbejder i
Forbrugerrådet til eventuel opfølgning.
Som jeg skrev til dig tidligere er han opmærksom på situationen med de
kommende nye 3G selskaber, og vil derfor interessere sig for området i den
kommende tid.
Om der kan stilles direkte krav om medfølgende software, skal efter min
vurdering ses udfra produktets sammensætning da købet i sin tid blev
foretage. Altså om der dengang var installeret software. Hvis det er
tilfældet, kan der efter min mening stilles krav om medfølgende software på
cd-rom. Jeg kender dog ikke indgående til det produkt du har købt, og mit
udgangspunkt er derfor at sammenligne købet med køb af en PC, hvor diverse
software netop skal følge med handlen. Hvis ikke der er enighed om aftalen,
kan du dels kontakte Forbrugernes Hus Hotline på alle hverdage kl. 9-12 på
tlf. 70 13 13 30, eller dels lade sagen afprøve i klagenævnet dér. "
Med venlig hilsen
Jan Johansson
"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40925529$0$528$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Mikkel Schou [Århus N]" <mikkelschou@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:409239bf$0$251$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Det er simpelthen det værste jeg har været med til, havde telmore før og
> der
> > var aldrig noget i vejen... nu er der fejl med regningen konstant, man
kan
> > ikke komme igennem til kundeservice, det tager i snit 30min når man
> > ringer.... pt. sidder jeg og prøver at ringe, jeg har ventet 10 min...
en
> af
> > de telefoner de sælger, motorola a920 er noget seriøst lort, den tilter
> hele
> > tiden, og der er masser af fejl...
>
> Grunden til den lange ventetid er den store kundetilgang der kom som en
> overraskelse.
> Er du sikker på din regning er forkert? Der er flere der har misforstået
> deres regning. Mange har åbentbart den opfattelse at når de surfer uden om
3
> portalen på internettet så kan de gøre det ganske gratis de første 3
måneder
> de har mobilbredbånd. DET KAN MAN IKKE!!
> Hva er problemet med din regning?
>
>
> >
> > Deres net er ligeledes noget lort, det svigter totalt og dækningen er
> > håbløs,
>
> Tjeck det dog før du køber din mobil. Jeg har dækning ude og inden døres
> faktisk overalt her i Slagelse.
> Har dækning i bilen optil 14km fra slagelse af helt ude på bøhlandet...
>
> derfor virker 3 portalen kun ca. 25% af de gange jeg har prøvet at
> > bruge den... "genstart telefonen så virker det igen" siger de i
butikken,
>
> De bruger temmeligt meget tid på at tilpasse deres portal og arbejder på
> den. Der er lige kommet helt nyt design
> der passer til de forskellige abbonnementer.
>
> > men for fanden det tager omkring 3 minutter at genstarte den telefon...
og
> > så virker det alligevel ikke....
>
> Portalen kan jo være nede. Og ja den er meget nede for tiden.
> Det er jo charmen ved at være pioner...
>
> >
> > KØB IKKE ABONNEMENT HOS 3..... vent et par år før teknologien er moden
og
> på
> > at et seriøst selskab udbyder 3G telefoni, for 3 laver da ikke andet end
> at
> > pisse ned af benene på deres kunder.
>
> Teknologien er skam moden nok. Den er bare ny i Dk. Den har jo været på
> banen i mange år i japan.
>
> >
> > To af mine venner har også købt telefon og abonnement hos 3, de har
> > imidlertid oprettet et abonnement hos telmore og bruger det istedet for,
> > selvom man betaler for 150minutters taletid om måneden, uanset forbrug
hos
> > 3...
>
> Så er de da godt dumme.... tsk tsk
>
> >
> > Et net et 3 abonnement, så bliver der tørret røv i jer...
> > andet eksempel er at det ikke er muligt for nuværende kunder med
> > bredbåndsabonnement 150,300 og 600 at skifte til det nye Boom
abonnement,
> > så forbered jer! hvis i først har tegnet abonnement, så tørrer de røv i
> jer!
> >
>
> sidste måned købte jeg et par nye bukser i sam's.
> 2 dage efter holdte de lagersalg. De bukser jeg havde købt var nu sat 50%
> ned.
> Jeg kunne sq heller ikke få lov til at få de billige istedet.
>
> Nej du! Du har skrevet under på en kontrakt for 6måneder.
> Bla pga køb af en telefon.
> Efter 6måneder står det dig frit for at skifte så tosset du har lyst.
> Hva havde du seriøst selv regnet med?
>
> Telmore har du jo ingen kontrakt med. Derfor kan du skifte som du har
lyst.
>
> Jeg kan komme med flere eksempler på folk der er meget glade for deres abb
> hos 3.
> Jeg selv inkl...
>
> Venligst
>
>