Skærme
Fijala 3554
Samsung 900sl+, risikabel?
Fra : Nik

Dato : 30-04-01 20:34

Hej,

Jeg havde egentlig bestemt mig for at købe en Samsung Syncmaster 900sl+ i
denne uge, især efter at have læst Alt om Datas 19" test, hvor den klarede
sig godt.

Men her på det seneste har der været posts der har beskæftiget sig med
problematiske 900sl+'er og nu hører jeg endda at 900sl+ serien er trukket
tilbage pga. for mange fejl.

Er der nogle der er helt sikre på at modellen er trukket tilbage fra
markedet? Er der evt. et site hvor det står?
Hvilke problemer er typiske for modellen?
Er der generelt et problem med Samsung's, eller har det bare været med
900sl+? (jeg har nemlig Samsung 900nf og LG Studioworks995E som
alternativer)

Jeg håber i kan hjælpe mig med spørgsmålene.

Med venlig hilsen
Nikolaj

Fra : S@ndman

Dato : 30-04-01 21:38

"Nik" <rum@inorbit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbage pga. for mange fejl.
>
> Er der nogle der er helt sikre på at modellen er trukket tilbage fra

Den er ikke helt trukket tilbage, men de første modeller er fordi maskinen
som lavede billedrørerne havde en fejl.

Er der evt. et site hvor det står?

Ved ikke helt præcist hvor det står, men jeg havde købt en og Multimedie
World på Frederiksberg sagde de var trukket tilbage.

> Hvilke problemer er typiske for modellen?

Skærmen buer osv.
> Er der generelt et problem med Samsung's, eller har det bare været med
> 900sl+?

Jeg fik min byttet til en Samsung 900IFT, som er endnu dårligere end SL+´en
(jeg har nemlig Samsung 900nf og LG Studioworks995E som
> alternativer)

Jeg får pengene tilbage for min IFT i morgen og køber en LG 915FT Plus som
jeg vurderer som den bedste skærm på markedet i den prisklasse (4700,-)

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 07-05-01 20:05

"Nik" <rum@inorbit.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
[klip]

> Hvilke problemer er typiske for modellen?

Jeg plus to kammerater som har skærmen har ingen haft!

> Er der generelt et problem med Samsung's, eller har det bare været med
> 900sl+? (jeg har nemlig Samsung 900nf og LG Studioworks995E som
> alternativer).

Har kun godt erfaringer med skærmen, men du kunne jo, for sikkerhedens
skyld, købe skærmen hvor der er returret og så prøve skærmen af. Prøv at dog
at tale med din lokale hardwarepusher.
900sl+ er en dejlig skærm.

Mvh.
Edm...

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 08-05-01 11:36

> [...]
> sig godt.

> Hvilke problemer er typiske for modellen?

Jeg ved ikke helt hvad typisk dækker over men jeg havde 4 stk 900sl+
og kunne ikke leve med de fejl der var. Det drejede sig om hylen i
powersafe (kunne høres op til 4-5 meter væk, alle 4 skærme havde de i
varierende styrke), rysten i billedet i 1600x1200 i 85Hz (specielt
omkring kontrastrige områder i billedet, alle skærme (ikke lige
slemt)), døde/mørke pixels (skyldes vist snavs i billedrør, vist kun 2
skærme) og farvede skygger (1 eller 2 skærme)...

Et godt punkt for skærmen er at geometrien er ret god.

> Er der generelt et problem med Samsung's, eller har det bare været med
> 900sl+? (jeg har nemlig Samsung 900nf og LG Studioworks995E som
> alternativer)

Jeg valgte en Hitachi CM772 skærm. Den havde ikke specielle problemer
ud over at geometrien ikke er den bedste (dog acceptabel).

> Jeg håber i kan hjælpe mig med spørgsmålene.

Held og lykke med skærm købet (det er efter min mening nødvendigt med
held).

> Med venlig hilsen
> Nikolaj

mvh Bernhard

Fra : DaWizeGuy

Dato : 09-05-01 01:00

"Nik" <rum@inorbit.com> wrote in message
> Hej,

> Er der generelt et problem med Samsung's, eller har det bare været med
> 900sl+? (jeg har nemlig Samsung 900nf og LG Studioworks995E som
> alternativer)

Det er vist kun 900 SL+ der er problemer med. Jeg har selv lige fået en
900NF i stedet for en defekt 900 SL+ og den virker perfekt. Den har fladt
Diamondtron-billedrør fra NEC, og har eller samme specs som 900 SL+, og kan
altså vise 1280x1024 i 100Hz, 1600x1200 i 85Hz. og helt op til 2048x1536 i
60Hz. Umiddelbart bedømt har den også bedre billedkvalitet, men man skal
være opmærksom på, at den i lighed med Sonys Trinitronskærme, har to
tværgående (dog kun svagtsynlige på lys baggrund!) streger, som er skygger
fra gittermaskens bindewirer.

---
Mvh. Anders