Bliver man flået i told, når man køber en ~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-04 09:16

Subj. siger egentligt det hele.

Jeg er helt syg for at få fat på "Explorers" på DVD, men den findes vist kun
i Staterne.
Jeg har fundet den i region 0 på Ebay hos en, der ser ud til at handle
professionelt med DVD'er
Prisen er sq høj nok 19,99$ + 6,50$ shippingcost, men når den nu ikke kan
fåes her ...

Kort og godt: Har nogen prøvet at bestille film hjem fra USA, og vil Told og
Skat gøre det onde ved min pengepung, når jeg nu har formastet mig til at
handle uden for EU's grænser?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-04-04 09:39

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Skat gøre det onde ved min pengepung, når jeg nu har formastet mig til at

Kan du ikke lige linke til filmen på imdb?

Er du sikker på at den er udgivet officielt på dvd?

/David

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-04 10:18

> Kan du ikke lige linke til filmen på imdb?
>
> Er du sikker på at den er udgivet officielt på dvd?

Jowda limket er her:
http://www.imdb.com/title/tt0089114/

Hmmm, det ser ud til, at den faktisk bliver released her i 2004.
Nogen der kan skaffe flere info?
Tro I, den kommer til Danmark?

Noget siger mig så, at den region 0, der er et rip fra en VHS eller en
laserdisc
Han skriver godt nok hårdnakket, at det er en Import DVD i høj kvalitet:
ATTENTION: This is a New/Sealed DVD Import. The video/audio quality of
this DVD is very good- comparable to laser disc. This DVD is Region 0,
meaning it will play in ALL DVD players WORLDWIDE. This is not a VCD/S-VCD.
No pixilation/tracking lines. Titles are printed right on the disc- not a
sticker or a label, not a home-made DVD as found elsewhere. Artwork is
HI-GLOSS, professionally run artwork- not a color photocopy as found
elsewhere. This is the best quality you will find- customer satisfaction
100% guaranteed as always. Take a look at the pictures and screen shots
provided and be sure to check our other auctions. Thank you.

Fra : Erik

Dato : 30-04-04 11:46

Frodo Nifinger wrote:

> Hmmm, det ser ud til, at den faktisk bliver released her i 2004.
> Nogen der kan skaffe flere info?
> Tro I, den kommer til Danmark?

Ja. Den skulle komme i november. Muligvis lidt tidligere i USA.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-04 11:59

"Erik" <none@work.com> skrev i en meddelelse

> Ja. Den skulle komme i november. Muligvis lidt tidligere i USA.

TAAAAK! Der er godt nok længe til november, men jeg glæder mig allerede.
nudetjuligenognudetjuligenogjulenvarerligetilpåååske

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Olav Noksagt

Dato : 30-04-04 10:02

Frodo Nifinger skrev:
> Kort og godt: Har nogen prøvet at bestille film hjem fra USA, og vil Told og
> Skat gøre det onde ved min pengepung, når jeg nu har formastet mig til at
> handle uden for EU's grænser?

Hej
Talte med Audioscan (var det vist) som fortalte at de fra 01/01/04 (var det
vist) ikke måtte handle med andet end europæiske dvd-koder. Da Matrix 2
udkom på DVD solgte de dem i København, og Sony blev sindsvagt rasende da de
først havde bio-premiere måneder senere. Det er altså stoppet nu, og det er
direkte ulovligt at indføre, åbenbart også for en turist.
Derfor skal du angiveligt ikke kun betale told, men også bøder?

Olav
Fuld af præcise informationer (var det vist)

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-04-04 10:09

Olav Noksagt wrote:

> [...]
> direkte ulovligt at indføre, åbenbart også for en turist.
> Derfor skal du angiveligt ikke kun betale told, men også bøder?

Matrix 2 kom da samtidigt i hele verden i biografen? Og også på dvd?

Desuden må privatpersoner godt købe R1-dvd'er fra uden for EU. Der kan
bare komme told og moms på.

/David

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-04-04 11:23

Olav Noksagt wrote:

> [...]
> Derfor skal du angiveligt ikke kun betale told, men også bøder?
>
> Olav
> Fuld af præcise informationer (var det vist)

Næh, som privatperson må man importere DVD'ere dfra andre regioner så
meget som man har lyst til, bare det er til eget forbrug.

Det man skal betale er moms på 25%, told på ca. 5% hvis jeg husker
rigtigt, samt et gebyr på 60kr ved postdanmark.

Mvh

Tim

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-04 11:51

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det man skal betale er moms på 25%, told på ca. 5% hvis jeg husker
> rigtigt, samt et gebyr på 60kr ved postdanmark.

Hmmm, lad mig se, regne,regne, regne 6,40 x 26,5$ + 25% moms +5% told +
gebyr på 60
*EIIIIRK* 282,60 danske slag for en rip af en laserdisc. I think not, my
friend!
Især ikke hvis en officiel release er på trapperne.

Nogen der har eller kan skaffe lidt information.
Jeg vil virkelig gerne eje den DVD.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik

Dato : 30-04-04 12:04

Tim Christensen wrote:

> Det man skal betale er moms på 25%, told på ca. 5% hvis jeg husker
> rigtigt, samt et gebyr på 60kr ved postdanmark.

Tolden er på 3,5%, og den bliver først opkrævet hvis varens værdi overstiger
165kr. Koster den mindre skal man "kun" betale dansk moms af varen og
portoen plus Post Danmarks gebyr. Stadigvæk en pæn slat penge.

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-04-04 12:20

Erik wrote:

> Tolden er på 3,5%, og den bliver først opkrævet hvis varens værdi overstiger
> 165kr. Koster den mindre skal man "kun" betale dansk moms af varen og
> portoen plus Post Danmarks gebyr. Stadigvæk en pæn slat penge.

Og hvis prisen er under kr. 80, så skal der hverken betales moms eller
told eller gebyr.

/David

Fra : J

Dato : 30-04-04 20:39

> Og hvis prisen er under kr. 80, så skal der hverken betales moms eller
> told eller gebyr.
>
> /David

Hvad hvis man ikke bli'r opdaget?
Jonas

Fra : John

Dato : 30-04-04 21:37

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad hvis man ikke bli'r opdaget?

Så "skal" du ikke betale noget

Mvh

John

Fra : J

Dato : 30-04-04 22:00

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så "skal" du ikke betale noget
>

> Mvh
>
> John

Er der nogen der ved hvor sandsynligt det er at blive "opdaget"?

Jonas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-04-04 23:14

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> writes:

> Er der nogen der ved hvor sandsynligt det er at blive "opdaget"?

Det er efterhånden MEGET sandsynligt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Morten DH

Dato : 01-05-04 09:36

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2d65pp0ze.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Det er efterhånden MEGET sandsynligt.

Ja sandsynligheden steg pudsigt nok en hel del da PestDK indførte sit gebyr

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 20:29

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:m2d65pp0ze.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
> Ja sandsynligheden steg pudsigt nok en hel del da PestDK indførte sit

Ja klart, før var det jo en udgift, nu er det en indtægtskilde.
Ligesom fotofælder.

MVH CP

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-05-04 00:34

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> writes:

> Ja sandsynligheden steg pudsigt nok en hel del da PestDK indførte sit gebyr

Det er nu ikke noget at surfjæse over[1] - det er kun ret og rimeligt,
at man betaler den told og den skat, som loven foreskriver.

[1] Altså tolden. Jeg har intet til overs for PostDK-gebyret.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-05-04 09:25

Peter B. Juul wrote:

> Det er nu ikke noget at surfjæse over[1] - det er kun ret og rimeligt,
> at man betaler den told og den skat, som loven foreskriver.

Det er altid rimeligt i et retssamfund, at lovene overholdes. Lovene der
overholdes er derimod ikke altid rimelige.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-05-04 16:28

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Det er altid rimeligt i et retssamfund, at lovene overholdes. Lovene
> der overholdes er derimod ikke altid rimelige.

Det kan man mene. Men netop importtold har jeg ikke noget særligt at
udsætte på.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-05-04 16:42

Peter B. Juul wrote:

> Det kan man mene. Men netop importtold har jeg ikke noget særligt at
> udsætte på.

Tolden er på de fleste ting ikke noget problem fordi den er så lille.
Den enorme moms er meget værre. Jeg synes nu at det er ganske urimeligt
og kunstigt at en dims der koster 6000 i USA skal koste 12000 i Danmark.
Der er der ikke gode samfundsgavnlige grunde til. Det er et spørgsmål om
at producenter og importører maksimerer deres profit, og prøver at tjene
så meget som de overhovedet kan, på forskellige markeder. Vinderen er de
firmaer der slipper af sted med det. Taberen er dig og mig. Samfundet
som sådan får intet ud af det.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-05-04 18:25

> [...]
> så meget som de overhovedet kan, på forskellige markeder. Vinderen er de
> firmaer der slipper af sted med det. Taberen er dig og mig. Samfundet

godt sagt - jeg har intet at tilføje.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-05-04 18:23

> Fuld af præcise informationer (var det vist)

hehe