Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal man bruge til at rense linsen så~
Fra : reposity

Dato : 01-05-04 00:26

Hejsa,

Jeg har købt et Ixus 500 for en måned siden og jeg er meget glad for det.
Fantastiske billeder.

Men jeg kan se at der er en lille fedtplet på linsen og lidt støv. Man kan
ikke se det på billederne, men mit spørgsmål er ?

Hvad skal jeg købe for at få det væk. Findes der en speciel klud jeg kan
købe hos en fotohandler eller en børste?. Eller kan jeg bare tage en
"brilleklud"?

På forhånd tak for hjælpen

Venlig Hilsen

Michael

Fra : Søren Blom

Dato : 01-05-04 00:30

"reposity" <m.hoelgaard@get2net.dk> skrev
> Hvad skal jeg købe for at få det væk. Findes der en speciel klud jeg kan
> købe hos en fotohandler eller en børste?. Eller kan jeg bare tage en
> "brilleklud"?

Du kan sagtens bruge en brillerenseklud, dog kan det ikke anbefales at bruge
en tør klud, køb en pakke brillerenseklude i Føtex, Aldi eller hvor du nu
skal ud at handle lørdag og brug en af de engangs"klude"

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : HCS [4000]

Dato : 01-05-04 07:52

Hos fotohandleren kan du købe et sæt med pustebørste, rensevædske og
rensepapir.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : ab

Dato : 01-05-04 08:54

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hos fotohandleren kan du købe et sæt med pustebørste, rensevædske og
> rensepapir.

Ja, det er ret væsentligt, at overfladen er pustet / børstet fri for støv og
andre ting, der kan ridse, når du efterfølgende pudser efter.

ab

Fra : PJ

Dato : 01-05-04 15:32

> [...]
kan
> købe hos en fotohandler eller en børste?. Eller kan jeg bare tage en

Jeg købte først en Canon renseklud, til 29,-Kr.
nu har jeg så bestilt en Binolyt lenspen hos
http://www.spejdersport.dk/templates/Product_big.asp?ProductGuid=392856
for 10,-Kr. jeg har ikke modtaget den endnu så jeg kan
ikke sige noget om brugsværdien eller kvaliteten.

Men den "originale" Lenspen, kan fås hos:
http://www.lenspen.com/

Jeg ville gerne vide hvor man kan købe den i DK, og hvad den koster.

Så en Hama linsepen, hos Japan foto til 149,-Kr.

Mvh
::PJ::

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-04 20:55

PJ <ano@qwe.qw> wrote:

> Men den "originale" Lenspen, kan fås hos:
> http://www.lenspen.com/
>
> Jeg ville gerne vide hvor man kan købe den i DK, og hvad den koster.

Der er da et punkt oppe til højre, hvor der står "Order". Så kan du købe
den direkte på hjemmesiden. Måske er det ikke helt billigt i
forsendelse, men dollaren er jo billig for tiden. Du får den sikkert
ikke billigere i Danmark. Er sådan en fætter god? Jeg må tilstå, at jeg
ikke kendte den, men den ser spændende ud.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : PJ

Dato : 01-05-04 22:16

> [...]
jeg
> ikke kendte den, men den ser spændende ud.

Hej, jeg er ikke meget for at bare bestille i USA, men det undrer mig at
ikke flere herhjemme forhandler den,den var ret ukendt da jeg spurgte
efter den i Ålborg hs diverse fotoforhandlere.

Så jeg venter spændt på BINOLYT'en (kikkertproducent) til 10,-Kr.

::PJ::

Fra : reposity

Dato : 01-05-04 22:43

Hej Alle Sammen

Mange tak for jeres hjælp. Jeg har købt et Hama rengøringset til Optik. Det
kostede 50 kr i en fotobutik. Det virkede super fedt, og linsen er ikke
fedtet mere.

Tak og god weekend

Venlig Hilsen

Michael