Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto-basen - ikke gratis.
Fra : ShareWhatYouKnow

Dato : 30-04-04 11:15

vedr. http://www.foto-basen.dk/

Skal man nu betale 100 kr. for at få lov at læse et par artikler ??
(Læg dog de artikler åbent !!)
Og så påstår Thomas han betaler af egen lomme??

Jeg tvivler ikke på det er et kæmpe arbejde, men .. det virker da ikke
ærligt. Skriv da for pokker at det kræver medlemskab og med et
indmeldingsgebyr på 100 kr. Det er vel det der menes?

Og det er lidt tilfældigt i forbindelse med tilmelding, man får denne
yderligere oplysning.

Citat :

Kort om ”basen”
Foto-basen er en hjemmeside, drevet af Thomas Christensen.
og vil gøre alt for, at siden er så brugervenlig som mulig.
Du skal dog selv bidrage med et mindre
Disse skal naturligvis være indbetalt inden din profil kan aktiveres.
Indmeldelsesgebyret vil ikke blive tilbagebetalt ved udmeldelse eller
bortvisning.
På den mail du modtager står der de andre nødvendige oplysninger du
skal bruge.

/
(strippet for fy-ord)

Fra : Tommy Jensen

Dato : 30-04-04 11:52

On Fri, 30 Apr 2004 12:15:15 +0200, ShareWhatYouKnow
<no_dont_spam@post3.tele.dk> wrote:
>Citat :
>
>Kort om ”basen”
>Foto-basen er en hjemmeside, drevet af Thomas Christensen.

Hmmmm gad vide hvad sponsorene så betaler?

MVH Tommy

Fra : Rene Asmussen

Dato : 30-04-04 11:55

Der er mange sites der bruger bruger betaling, så ideén er ikke ny. Og dem
der ønsker at støtte sitet er vel deres egen sag. Basen er et fint sted at
være.

Mvh
René

Fra : moda

Dato : 30-04-04 12:57

> Der er mange sites der bruger bruger betaling, så ideén er ikke ny. Og dem
> der ønsker at støtte sitet er vel deres egen sag. Basen er et fint sted at
> være.

Nu er jeg ikke selv på basen, men brugerbetaling er en fair sag. Man må
erkende at sites koster penge at udvikle, vedligeholde og drive. Men vi
internetbrugere er blevet vant til at alt er gratis. Hvis siden ellers er
noget værd (hvilket jeg ikke ved) er det vel også rimeligt at betale 100 kr.
til sidens drift og udvikling.

Fra : Grev Dracula

Dato : 30-04-04 16:25

On Fri, 30 Apr 2004 13:56:52 +0200, "moda" <mdbdsm@hotmail.com> got
up, slammed his beer jug into the table and hollered:

> [...]
>noget værd (hvilket jeg ikke ved) er det vel også rimeligt at betale 100 kr.

Har dårlige erfaringer.
Jeg var med, da det var gratis, og betalte de 100,- kr da det kom til
at koste, men blev efterfølgende slettet af databasen alligevel.

Gider ikke rigtig have mere med dem at gøre.

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 30-04-04 16:50

Grev Dracula wrote:

> [...]
>at koste, men blev efterfølgende slettet af databasen alligevel.
>
>Gider ikke rigtig have mere med dem at gøre.

Det skete også for mig. Jeg sendte en email og 1 minut efter fik jeg en
telefonopringning fra Thomas, en undskyldning og blev oprettet igen. Der
kan ske fejl og jeg mener klart at foto-basen er 100,- værd.

-Steen

Fra : Allan

Dato : 30-04-04 19:47

Fotobasen er ganske enkelt fremragende efter min mening. Den er under
konstant udvikling med nye features og forbedringer. Den er så
rigeligt 100 kroner værd.

mvh. Allan

Fra : Rene Asmussen

Dato : 30-04-04 22:28

Enig!

- René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-04-04 22:52

ShareWhatYouKnow wrote:

> Skal man nu betale 100 kr. for at få lov at læse et par artikler ??
> (Læg dog de artikler åbent !!)
> Og så påstår Thomas han betaler af egen lomme??

Der findes 7 danske kritik/rating sites, så der er masser af gratis
alternativer...

www.fotokritik.dk -
www.photoinspiration.dk -
www.fotoinspiration.dk -
www.foto-basen.dk -
www.imagerating.dk -
www.imageratingelite.dk -
www.fotofoto.dk -

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 01-05-04 20:36

Jeg er ikke selv medlem af foto-basen.dk, men er lige hjemkommet fra en
pragtfuld og godt tilrettelagt fototur med www.foto-basen.dk.
Den var sku mindst 100kr er værd.

Der er så andre grunde til jeg ikke er medlem, men det er så en helt anden
sag, som ikke har noget med de 100kr at gøre, som efter min mening er meget
rimeligt.

Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-05-04 21:39

Jan Emil Christiansen wrote:

> Jeg er ikke selv medlem af foto-basen.dk, men er lige hjemkommet fra en
> pragtfuld og godt tilrettelagt fototur med www.foto-basen.dk.
> Den var sku mindst 100kr er værd.

Jeg kender ikke fotobasen, men hvis den fungerer som en on-line
fotoklub, der primært holder sine aktiviteter på Internettet, men
også har nogle of-line aktiviteter, så må et "kontigent" på 100 kr.
nok siges, at være i den meget billige ende.

Men det er jo det sædvanlige, folk betaler gerne 10-20.000 for DSLR
kamera, men et kontigent på nogle hundrede pr. år til en fotoklub,
det er alt for dyrt...

Her for nylig snakkede jeg med en bekendt som foreslog, at vi
arrangerede nogle 5 el. 7 dages kurser omkring digital fotografering
og elektronisk billedbehandling, han foreslog, at vi lavede kurset
på en højskole med alle de mulighedder det ville gi', men jeg tror
ikke på, at folk vil betale 3-4 tusser for sådan et kursus...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole C

Dato : 02-05-04 21:26

En af de ting jeg altid har holdt meget af i min tid på nettet, er folk som
whiner over ting og samtidigt ikke bruger eget navn, men gemmer sig bag et
nick som "ShareWhatYouKnow" - Det gør det hele så meget mere seriøst ! Måske
man skulle indføre 100,- kr gebyr for at bruge newsgroups, så slap man måske
for denne slags indlæg..

*Gab*

Mvh Ole C

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-05-04 22:21

Ole C wrote:

> [...]
> man skulle indføre 100,- kr gebyr for at bruge newsgroups, så slap man måske

Jeg har aldrig fattet, hvad det er der gør, at folk render rundt i
"den globale landsby" med en brun papirpose over hovedet, tror du de
skammer sig, vil de ikke være sig selv bekendt, eller det skyldes
måske noget helt andet...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen