Planter - Freesia - AnnR
Fra : Denise

Dato : 30-04-04 18:27

Hej
Ann eller andre, ved I om Freesia kan tåles af katte ?
Kan ikke finde den på nogle af mine lister.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 18:43

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Ann eller andre, ved I om Freesia kan tåles af katte ?
> Kan ikke finde den på nogle af mine lister.

Hele planten + blomstervandet er giftig for børn, så mon ikke, den også er
det for katte?

Tina

Fra : Denise

Dato : 30-04-04 19:34

Tina wrote:

> Hele planten + blomstervandet er giftig for børn, så mon ikke, den
> også er det for katte?
>
> Tina

Øv, har lige flottet mig og købt en buket. Men så må jeg jo holde øje, hvis
de skulle få lyster, og sætte den væk for natten.

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-04-04 22:08

On 2004-04-30 20:33:34 +0200, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> said:

> Øv, har lige flottet mig og købt en buket. Men så må jeg jo holde øje, hvis
> de skulle få lyster, og sætte den væk for natten.

Hej Denise

Jeg tror desværre Tina har helt ret, det første link jeg fandt var det her:

http://makeashorterlink.com/?F3C921D28

- hvor de listes sammen med liljekonvaller.. og _de_ er ihvertfald
giftige så det vil noget.

Fresia hører til Iris-familien sammen med bl. a. krokus, iris og
gladiolus, der alle er giftige for katte.. såeh, desværre
--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 30-04-04 22:50

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
>
> Fresia hører til Iris-familien sammen med bl. a. krokus, iris og
> gladiolus, der alle er giftige for katte.. såeh, desværre

Ok, takker, vi passer på, men de har indtil nu været komplet uinteresserede

--
Hilsen Denise

Fra : Hanne Dahl

Dato : 01-05-04 12:14

Hej Ann.
Jeg har også en ide med at købe en buket i ny og næ.
Mine katte er måske også lidt "specielle" men de har
aldrig rørt dem. Selv om natten stod de på spisebordet.
Der imod skal man ikke stille liljer her i huset for de er en
god spise selv om deres maver ikke kan lide det.

Så prøv lykke, det får løbe-maver vis de smager på dem.

Hilsen Hanne Dahl

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-05-04 13:52

On 2004-05-01 13:13:38 +0200, "Hanne Dahl" <no@spam.org> said:

> [...]
> god spise selv om deres maver ikke kan lide det.
>
> Så prøv lykke, det får løbe-maver vis de smager på dem.

Hej Hanne

Jeg indrømmer, jeg tør ikke
Vi fik vores livs lektion da Donna var lille, hun smagte på
fredsliljen, som jeg ikke anede var rigtig rigtig giftig Og hun
blev møgsyg. Jeg vidste ikke dengang, at det faktisk var ganske
farligt, men det har jeg så opdaget - for det var nok her at jeg
begyndte at interessere mig for hvilke planter man skulle holde sig
langt fra - Donna troede i ret mange år at alle grønne blade var
kattegræs

Desværre er der rigtig mange af vore potteplanter, buketblomster, og
haveplanter der er farlige hvis uheldet er ude. Ikke bare diarre og
opkastning, men hjerteproblemer, nyre og leverskader, kramper,
ætsninger, skader på centralnervesystemet, abort.. og hvis man er
rigtig uheldig, coma og død..

Så - jeg holder mig til de sikre - og har efterhånden opdraget mine
omgivelser til, at de skal _ikke_ give mig blomsterbuketter. Jeg har
ikke et roligt øjeblik før de er visnet igen, og det var jo ikke tanken

--
Knus fra Ann R