Fundet mobil telefon
Fra : dmadsen

Dato : 30-04-01 20:04

Hvis man finder en mobil telefon på gaden og man gerne vil bruge den
selv.Kan telefonen så spores hvis man sætter et nyt sim-kort i og er der
nogen der gider og spore den?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-01 20:32

> Hvis man finder en mobil telefon på gaden og man gerne vil bruge den
> selv.Kan telefonen så spores hvis man sætter et nyt sim-kort i og er
der
> nogen der gider og spore den?

Hvis du finder en telefon på gaden,,, Aflevere du den selvfølgelig på
den nærmeste politistation...

Desuden, hvis den bliver meldt stjålet,,, så bliver telefonen spæret...
Jeg skal ikke kunne sige, om man kan undgå det ved lidt pilleri.

Men hvorfor dog ikke købe en helt sprit ny telefon... istedet for at gå
og have dårlig samvittighed?

Fra : Brian Ipsen

Dato : 30-04-01 20:35

On Mon, 30 Apr 2001 21:04:11 +0200, "dmadsen" <david@sport.dk> wrote:

>Hvis man finder en mobil telefon på gaden og man gerne vil bruge den
>selv.Kan telefonen så spores hvis man sætter et nyt sim-kort i og er der
>nogen der gider og spore den?

Det kan spores, ja - hvorfor ikke gøre ejeren en glæde og indlevere
telefonen hos poilitiet i stedet for ??

/Brian

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 30-04-01 22:59

"Brian Ipsen" skrev d. 30-04-01 20:35 dette indlæg :

> Det kan spores, ja - hvorfor ikke gøre ejeren en glæde og indlevere
> telefonen hos poilitiet i stedet for ??
>
> /Brian

Hvis du finder en telefon på gaden, og du sætter dit eget sim kort i, og der er meldt stjålet. Kan politiet godt finde på at dukke op på din adresse, ved for en af mine kammerater gjorde den samme dumme ting.
Aflevere den, vil du jo også selv blive glad for nogen vil gøre med din ik.

Hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 01-05-01 13:30

Ja, selvfølgelig kan den det.....

Hvad tror du IMEI-nummeret bruges til??

/Henning

---
Wanna make money? Click here:
http://www.desktopdollars.com/gateway_click.asp?id=Fuxie

Fra : SYL

Dato : 01-05-01 15:13

"Rent teknisk" kan godt lade sig gøre at ændre EMEI-nummeret, men hvis du
bruger et taletidskort kan den jo ikke spores til nogen person.

Dette er bestemt ingen opfordring til at beholde den, jeg synes såment også
at du skal aflevere den til politiet.

--

Mvh.
Søren

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 01-05-01 16:46

I løbet af mindre end 1 minut kan du have et krydssporingspunkt med en
præcision på under 10 meter

Så er det sku ligemeget om du har taletid eller abb....... Du kan fanges

/Henning

---

Fra : Fischer

Dato : 01-05-01 17:31

> "Rent teknisk" kan godt lade sig gøre at ændre EMEI-nummeret, men hvis du
> bruger et taletidskort kan den jo ikke spores til nogen person.

Øh - nå?
Der registreres hvem der ringes til og hvornår. Hvor svært tror du så det er
at finde frem til brugeren?

> Dette er bestemt ingen opfordring til at beholde den, jeg synes såment
også
> at du skal aflevere den til politiet.

Det ville være det smarteste.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-01 20:19

Fischer skrev:

>Øh - nå?
>Der registreres hvem der ringes til og hvornår. Hvor svært tror du så det er
>at finde frem til brugeren?

Øh - meget? Der er rundt regnet 6 mia. forskellige muligheder.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 01-05-01 21:48

> Øh - meget? Der er rundt regnet 6 mia. forskellige muligheder.

Har vi fat i en fremtidig kriminalbetjent?

Kl. 14 ringes der til mekanikeren for at høre om bilen bliver klar.
Kl. 17 ringes der til Bent-Ole for at høre om han vil se video i aften.
Kl. 18 ringes der til Dolminos Pizza efter maden.
Kl. 19 ringes der til kæresten for at fortælle at man desværre arbejder
over.

Når policen har talt med værkstedet, Bent-Ole, pizza-manden og kæresten, så
tror jeg de har en ret god idé om hvem de skal have fat i.
Med mindre man kun havde til hensigt at bruge den fundne telefon til kun at
ringe til folk man ikke kender!

* Fischer

Fra : MADS POULSEN

Dato : 02-05-01 22:22

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:DjFH6.354

> [...]

> tror jeg de har en ret god idé om hvem de skal have fat i.
> Med mindre man kun havde til hensigt at bruge den fundne telefon til kun

Nope.. det er ikke sikkert! hørte om en som lavede noget svindel... de
ringede så til de mennesker som dennes telefon nu havde snakket med, men de
anede jo ikke hvem det var... ku sgu ik huske det.. panserene fattede ikke
en meter...
så, ik nødvendigvis!, hvilket du nok med en chance på 1 til 1 mio. ville
forsøge at gøre med mindre der er et eller andet hård kriminalitet bag.

Mads

Fra : Fischer

Dato : 03-05-01 05:31

> så, ik nødvendigvis!, hvilket du nok med en chance på 1 til 1 mio. ville
> forsøge at gøre med mindre der er et eller andet hård kriminalitet bag.

Hvis telefonen er tabt eller napset, så tror jeg ikke at politiet gider at
gøre ret meget andet end at spærre den på nettet.

Men måske er den stjålet i forbindelse med en større række indbrud, og så
kunne man godt forestille sig at de ville følge op på sagen.

Og vildt langt ude: Måske er telefonen forsvundet i forbindelse med et drab.
Så står policen måske en morgen i dit soveværelse i skudsikre veste og med
maskinpistoler. ;-b
Selv om du i den forbindelse er uskyldig så får du sikkert en bøde for
ulovlig omgang med hittegods ....... samt et par våde natbukser!

* Fischer

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-05-01 08:51

Fischer wrote:

> Og vildt langt ude: Måske er telefonen forsvundet i forbindelse med et drab.
> Så står policen måske en morgen i dit soveværelse i skudsikre veste og med
> maskinpistoler. ;-b

Der er nok en som har set lidt for mange tv-serier.

> Selv om du i den forbindelse er uskyldig så får du sikkert en bøde for
> ulovlig omgang med hittegods ....... samt et par våde natbukser!

tja, det er nok det mest realistiske.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Erik Einum

Dato : 03-05-01 02:25

> [...]
>
> Øh - nå?
> Der registreres hvem der ringes til og hvornår. Hvor svært tror du så det

Hvis man virkelig er kriminell så har alle de kriminelle vennene også
taletdiskort, eller de står og venter ved en telefonkiosk.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Fischer

Dato : 03-05-01 05:33

> Hvis man virkelig er kriminell så har alle de kriminelle vennene også
> taletdiskort, eller de står og venter ved en telefonkiosk.

Nu handlede det her om at finde en telefon på gaden.

* Fischer

Fra : Erik Einum

Dato : 03-05-01 06:21

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev

> Nu handlede det her om at finde en telefon på gaden.

Jo, jeg er klar over det. Det var mest et svar på sporing av telefoner, og
taletidskort/kriminelle. Men også i dette tilfellet, om man setter et
taletidskort i, og man kan spores utifra samtalene man han hatt, hvis disse
er til andre taletidskort så er man jo like langt.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 02-05-01 08:21

"dmadsen" skrev d. 30-04-01 20:04 dette indlæg :
> Hvis man finder en mobil telefon på gaden og man gerne vil bruge den
> selv.Kan telefonen så spores hvis man sætter et nyt sim-kort i og er der
> nogen der gider og spore den?

Hehe syntes den her diskusion er for sjov, hvis i bliver ved med at diskutere det med at spore telefonen.
Genialt bliv ved, nogen gange er det godt med et smil herinde hehe

Venlig Hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 03-05-01 13:51

> [...]
> Hvis man finder en mobil telefon på gaden og man gerne vil bruge den
> selv.Kan telefonen så spores hvis man sætter et nyt sim-kort i og er der

Det er ikke noget problem at spore en given mobiltelefon hvis den er melt
stjålet. Og Polititet gør det også. Jeg har en bekendt som fik stjålet sin
moblitelefon, som ha meldte stjålet. Han var ret glad for den, og det var
vist en model der ikke kunne købes længere (en panasoic). Han havde så en
kollega som påstod at have en til salg (vist fra sin far) og han købte den
billigt. Et stykke tid senere trappede politiet op på hans bopæl (eller også
ringede de bare) og fortalte at de havde fundet hans telefon. Den var i hans
egen lejlighed. Han havde købt sin egen telefon. Pointen er at
mobiltelefoner kan og bliver sporet.

Joakim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-05-01 22:24

Joakim Lauridsen skrev:

> [...]
>ringede de bare) og fortalte at de havde fundet hans telefon. Den var i hans
>egen lejlighed. Han havde købt sin egen telefon.

Hvad skete der så mere? Det er da først lige begyndt at blive
spændende.

--
Bertel

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 04-05-01 16:09

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message
> Hvad skete der så mere? Det er da først lige begyndt at blive
> spændende.

Resten var ikke særligt interesant i forbindelse med den konkrete
diskussion, men for at stille din nysgerrighed....

Da han også havde melt telefoenn stjålet hos sit forsikringsselskab, og
modtaget erstatning, blev det såvidt jeg har forstået/husker antydet fra
politiets side at det jo nærmest var forsikringssvindel. Han afleverede
deror telefonen til forsikringen og de tilbød han kunne købe den igen, for
hvad skal de med en gammel mobiltelefon. Han ville dog ikke give det som de
tilbød den til (jeg kan ikke huske beløbet) og de spurgte hvad han ville
give, og han købte sin egen telefon for tredie gang. (for 100 kr, hvis jegf
husker korrekt).
Med hensyn til "tyven", så min bekendt vidst ikke få sin "kammerat" i
vanskeligheder, så ham skete der ikke noget med, så vidt jeg ved.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-05-01 16:55

Joakim Lauridsen skrev:

>Med hensyn til "tyven", så min bekendt vidst ikke få sin "kammerat" i
>vanskeligheder, så ham skete der ikke noget med, så vidt jeg ved.

Det var da det jeg var mest nysgerrig overfor. Det ville da vpære
naturligt at kræve at han betalte alle udgifterne (idet jeg går
ud fra at han havde snuppet mobilen).

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-01 16:15

Joakim Lauridsen wrote:

> Med hensyn til "tyven", så min bekendt vidst ikke få sin "kammerat" i
> vanskeligheder, så ham skete der ikke noget med, så vidt jeg ved.

En kammerat som bestjæler mig, tja han var min kammerat.